NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

                      Teisės akto projekto pavadinimas

                      Lietuvos Respublikos kilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos įstatymo 4, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 16 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (toliau – įstatymo projektas).  

 

                      Numatomo teisinio reguliavimo tikslai, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

                      Teikiamu įstatymo projektu siūloma pakeisti Kilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos įstatymą (Žin., 1996, Nr. 14-352; 2008, Nr. 81-3183). Atsižvelgiant į Dokumentų ir archyvų įstatymo 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18 straipsnių, antrojo skirsnio pavadinimo pakeitimo, 9 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ir Įstatymo priedo papildymo įstatymo (toliau – Dokumentų ir archyvų įstatymas) (Žin., 2010, Nr. 79-4055) nuostatas, įstatymo projekte atliekami redakcinio pobūdžio pakeitimai.

  Atsižvelgiant į 2006 m. gruodžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/123/EB dėl paslaugų vidaus rinkoje 9 straipsnio nuostatas dėl to, kad būtinybė turėti leidimų išdavimo tvarką turi būti objektyviai pateisinta svarbiais visuomenės interesais, ir atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko tarnyboje 2010-07-14 vykusio pasitarimo protokolo Nr. 9-135 nutarimus, įstatymo projekte nustatoma, kad asmenys, norintys prekiauti antikvariniais daiktais, turi pranešti Kultūros paveldo departamentui apie prekybos vietas ir laiką, nustatomos antikvarinių daiktų rūšys, apie kurių prekybos vietas ir laiką turi būti informuotas Kultūros paveldo departamentas, nustatomas antikvarinių daiktų rūšių, kurių išvežimui į Europos Sąjungos valstybes nares reikia Kultūros paveldo departamento leidimo, sąrašas, atsisakoma licencijų prekiauti antikvariniais daiktais išdavimo.

                   Įstatymo projekte taip pat nustatoma, kad sprendimas dėl kilnojamųjų daiktų įrašymo į Kultūros vertybių registrą visais atvejais priimamas remiantis siūlomų įrašyti į Kultūros vertybių registrą kilnojamųjų daiktų vertinimo kriterijais, nustatoma, kokia tvarka pripažįstama kitų valstybių narių subjektų, įgijusių teisę tirti, konservuoti ir restauruoti kilnojamąsias kultūros vertybes savo valstybėje narėje, profesinė kvalifikacija, nustatoma, kad vykdant kasinėjimus ar naudojantis paieškos įranga ieškoti kilnojamųjų daiktų gali tik Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatyme nurodyti atestuoti tyrėjai, nustatomi leidimų išvežti kilnojamąsias kultūros vertybes ir antikvarinius daiktus iš Lietuvos Respublikos išdavimo reikalavimai.

 

                      Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės  

                      Priėmus Lietuvos Respublikos kilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos įstatymo 4, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 16 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymą, bus įgyvendintos nuo 2011-01-01 galiojančios Dokumentų ir archyvų įstatymo nuostatos ir bus įgyvendinama Paslaugų direktyvos nuostata dėl valstybės narės taikomos leidimų išdavimo tvarkos, bus sumažinta administracinė našta antikvariniais daiktais prekiaujantiems asmenims.

                      Numatomo teisinio reguliavimo neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

                      Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jos poveikio įvertinimas

                      Realių numatomo teisinio reguliavimo alternatyvų nėra. Nepriėmus Lietuvos Respublikos kilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos įstatymo 4, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 16 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo, būtų neįgyvendinamos nuo 2011-01-01 galiojančios Dokumentų ir archyvų įstatymo nuostatos ir Paslaugų direktyvos nuostata dėl valstybės narės taikomos leidimų išdavimo tvarkos, nebus sumažinta administracinė našta antikvariniais daiktais prekiaujantiems asmenims.

 

                      Jeigu buvo konsultuojamasi su visuomene, - informacija apie konsultavimosi būdus, subjektus ir kita

                      Įstatymo projektas paskelbtas TAIS Projektų registravimo posistemėje.

                     

                      Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu

                      Nėra.

 

 

Kultūros ministras                                                                              Arūnas Gelūnas