LIETUVOS RESPUBLIKOS

SLAUGOS PRAKTIKOS IR AKUŠERIJOS PRAKTIKOS ĮSTATYMO 5, 7 IR 8 straipsnių pakeitimo įstatymO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ir tobulinant šį projektą.

            Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatymo 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas) parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 8 d. nutarimą Nr. 650 „Dėl Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos reorganizavimo“, kuriuo Lietuvos Respublikos Vyriausybė sutiko, kad būtų reorganizuotos sujungimo būdu iš Lietuvos Respublikos biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos - Valstybinė medicininio audito inspekcija prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos  - sujungiant į naują juridinį asmenį Valstybinę sveikatos priežiūros kokybės tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos, kuriam pereina visos teisės ir pareigos.

 

  2. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai.         

            Atsižvelgiant į tai, kad po reorganizavimo procedūrų Valstybinė medicininio audito inspekcija prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos baigia veiklą kaip juridiniai asmenys, o visos teisės ir pareigos pereina naujam juridiniams asmeniui Valstybinei sveikatos priežiūros kokybės tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos, būtina pakeisti Lietuvos Respublikos slaugos praktikos ir akušerijos praktikos įstatymą.     
 

3. Kaip šiuo metu teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai.

Šiuo metu Lietuvos Respublikos slaugos praktikos ir akušerijos praktikos įstatymo 5, 7 ir 8 straipsniuose nustatyta Valstybinės medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos bei Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos funkcijos ir kompetencija  bendrosios slaugos praktikos ir akušerijos praktikos licencijavimo klausimais. 
 

4. Kokios numatomos naujo teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

Priėmus Įstatymo projektą, bus nustatyta, kad bendrosios slaugos praktikos ir akušerijos praktikos licencijas (toliau – licencija)  išduoda, atsisako išduoti, jų galiojimą sustabdo, galiojimo sustabdymą panaikina, galiojimą panaikina, licencijos duomenis tikslina, dublikatą išduoda ir prižiūri, kaip laikomasi licencijuojamos veiklos sąlygų, Valstybinė sveikatos priežiūros kokybės tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau - Licencijavimo institucija). Licencijavimo institucija tai pat įgaliota sustabdyti ar panaikinti licencijos galiojimą savo iniciatyva arba kai dėl to kreipiasi licencijos turėtojas, teisėsaugos institucijos, Sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos bioetikos komitetas, Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, juridinių asmenų, turinčių asmens sveikatos priežiūros licenciją atitinkamoms slaugos ir akušerijos paslaugoms teikti, vadovai.

 

5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta. 
            Priėmus Įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma.
 

6. Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai.

            Įstatymo projektas su įtaka kriminogeninei situacijai ir korupcijai nesusijęs.
 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir plėtrai.

            Įstatymo projekto įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai nenustatyta.
 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą. Kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.

            Kartu su Įstatymo projektu parengti kitų įstatymų, reglamentuojančių Valstybinio medicininio audito inspekcijos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos veiklą, pakeitimų projektai.  
 

              9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo reikalavimų  ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

            Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos įstatymo ir kitų teisės norminių aktų rengimo reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai nėra įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, kadangi Įstatymo projekte nėra vartojamos naujai apibrėžiamos sąvokos. 

 

10. Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus.

            Teikiamame Įstatymo projekte reglamentuojamas klausimas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijai ir Europos Sąjungos teisės nuostatoms.

 
11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymo lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys.
             - 
 

12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas.

            Įstatymo projekto įgyvendinimui reikalingų biudžeto lėšų poreikio nenustatyta.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Specialistų vertinimų ir išvadų Įstatymo projekto rengimo metu negauta.

 

              14. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai, institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai.

Projektų rengimą koordinavo Sveikatos apsaugos ministerijos Teisės departamento direktorė Nerija Stasiulienė, tel. 266 1426, Sveikatos apsaugos ministerijos Teisės departamento Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vedėja – Rita Cicėnienė tel. 2661423, tiesioginis Projekto rengėjas – Sveikatos apsaugos ministerijos Teisės departamento Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vėdėjos pavaduotoja Sonata Vaitukaitytė, tel. 266 1425, el. paštas [email protected].

 
 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc.

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc yra: Valstybinė sveikatos priežiūros kokybės tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

 

 Sveikatos apsaugos ministras                                                                           Raimondas Šukys