LIETUVOS RESPUBLIKOS

ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO

1881 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1881 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (toliau – įstatymo projektas) rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą

Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2009 m. spalio 7 d. nutarimu Nr. 1279  pritarė Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 188straipsnio pakeitimo įstatymo projektui ir pateikė jį svarstyti Seimui. Seimas 2011 m. balandžio 19 d. nutarė jį grąžinti iniciatoriams tobulinti. Teikiamas įstatymo projektas patikslintas atsižvelgiant į svarstant Seime pateiktas pastabas.

 

2. Įstatymo projekto tikslas ir uždaviniai

Teikiamo įstatymo projektu siekiama suvienodinti Administracinių teisės pažeidimų kodekse (toliau – ATPK) valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų administracijos vadovams nustatytas maksimalias sankcijas už Lietuvos valstybės vėliavos iškėlimo tvarkos pažeidimus su ATPK nustatytomis maksimaliomis sankcijomis pareigūnams už užsienio valstybių, Europos Sąjungos ir tarptautinių viešųjų organizacijų vėliavų iškėlimo tvarkos pažeidimus – padidinti maksimalų galimą baudos dydį valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų administracijos vadovams už Lietuvos valstybės vėliavos iškėlimo tvarkos pažeidimą. Kadangi valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų administracijos vadovams už Lietuvos valstybės vėliavos iškėlimo tvarkos pažeidimus nustatytos mažesnės maksimalios baudos nei pareigūnams už užsienio valstybių, Europos Sąjungos ir tarptautinių viešųjų organizacijų vėliavų iškėlimo tvarkos pažeidimus, manoma, kad toks sankcijų nevienodumas gali sudaryti sąlygas dažnesniems Lietuvos valstybės vėliavos iškėlimo tvarkos pažeidimams.

Įstatymo projekte nesiūloma didinti baudų įstaigų (išskyrus valstybės ir savivaldybių įstaigas) įmonių ir organizacijų administracijos vadovams, gyvenamųjų namų savininkams bei asmenims, atsakingiems už gyvenamųjų namų eksploatavimo organizavimą. Kadangi vėliavos kėlimas yra pagarbos valstybei išraiška, manytina, kad dėl sankcijų įstaigų (išskyrus valstybės ir savivaldybių įstaigas) įmonių ir organizacijų administracijos vadovams, gyvenamųjų namų savininkams bei asmenims, atsakingiems už gyvenamųjų namų eksploatavimo organizavimą, griežtinimo ši išraiška gali būti formalizuota, taip pat toks sankcijų griežtinimas neprisideda prie pilietiškumo ugdymo.

 

3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai

Šiuo metu ATPK 1881 straipsnyje „Lietuvos valstybės vėliavos iškėlimo tvarkos pažeidimas“ ir 1882 straipsnyje „Užsienio valstybės vėliavos, Europos Sąjungos ar tarptautinės viešosios organizacijos vėliavos iškėlimo nustatytos tvarkos pažeidimas“ nustatytos maksimalios sankcijos už vėliavos iškėlimo tvarkos pažeidimą valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų administracijos vadovams bei pareigūnams skiriasi – valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų administracijos vadovams už Lietuvos valstybės vėliavos iškėlimo tvarkos pažeidimą nustatyta mažesnis maksimalus baudos dydis.

 

4. Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Suvienodinus maksimalias sankcijas valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų administracijos vadovams už Lietuvos valstybės vėliavos iškėlimo nustatytos tvarkos pažeidimus su maksimaliomis sankcijomis pareigūnams už užsienio valstybių, Europos Sąjungos ir tarptautinių viešųjų organizacijų vėliavų iškėlimo tvarkos pažeidimus, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų administracijos vadovai būtų skatinami atidžiau laikytis Įstatymo nuostatų, taip pat būtų sudarytos sąlygos išvengti dažnesnių Lietuvos valstybės vėliavos iškėlimo tvarkos pažeidimų.

 

5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus įstatymo projektą, neigiamų padarinių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Įstatymas įtakos kriminogeninei situacijai, korupcijai neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Įstatymo įgyvendinimas verslo sąlygoms ir jo plėtrai įtakos neturės.

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti, priėmus teikiamą projektą

Priėmus įstatymo projektą, kitų teisės aktų keisti nenumatoma.

 

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymo projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų.

 

10. Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus.

 

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys

Įstatymo projektui įgyvendinti įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų parengti nereikia.

 

12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas

Teikiamo įstatymo projekto nuostatų įgyvendinimas papildomų valstybės biudžeto lėšų nepareikalaus.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Įstatymo projekto rengimo metu nebuvo gauta specialistų vertinimų ir išvadų.

 

14. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai

Įstatymo projektą parengė Vidaus reikalų ministerija.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šį projektą įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc

Reikšminiai įstatymo projekto žodžiai, kurių reikia jį įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą: „administracinė teisė“, „Administracinių teisės pažeidimų kodeksas“, „valstybės vėliava“.

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                                Raimundas Palaitis