LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30/1, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai

2011-         -      Nr.

Į 2011-05-12 Nr. (23.3.9.)-3-2928

 

 

dėl išvados Lietuvos respublikos vyriausybės nutarimo projektui

 

Teisingumo ministerija, išnagrinėjusi pateiktą išvadai gauti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Vyriausybės komisijos Lietuvos Respublikos kaimynystėje planuojamų statyti atominių elektrinių branduolinės saugos ir aplinkosauginiams klausimams spręsti sudarymo“ projektą (toliau – Nutarimo projektas), pastabų dėl numatomo teisinio reguliavimo tikslo neturi, tačiau įvertinusi numatomo teisinio reguliavimo priemones, galimas pasekmes ir teisės techniką,  teikia šias pastabas ir pasiūlymus:

Dėl numatomo teisinio reguliavimo priemonių ir galimų pasekmių.

1.    Nutarimo projekto 3 punkto antrame papunktyje Vyriausybės komisijai Lietuvos Respublikos kaimynystėje planuojamų statyti atominių elektrinių branduolinės saugos ir aplinkosauginiams klausimams spręsti (toliau - Komisija) numatyta pavesti formuoti Lietuvos Respublikos poziciją dėl Lietuvos Respublikos kaimynystėje planuojamų atominių elektrinių branduolinės saugos užtikrinimo, kurios bus laikomasi tarptautiniuose santykiuose. Neaišku, koks šios Komisijos formuojamos pozicijos privalomumas aukščiausioms šalies valdžios institucijoms. Įvertinus tai, kad Konstitucijos 84 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose numatyta, jog Respublikos Prezidentas sprendžia pagrindinius užsienio politikos klausimus bei kartu su Vyriausybe vykdo užsienio politiką, taip pat, pasirašo Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis, Konstitucijos 67 straipsnio 1 dalies 16 punkte numatyta, jog Lietuvos Respublikos Seimas ratifikuoja ir denonsuoja Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis, svarsto kitus užsienio politikos klausimus, abejotina, ar ši Nutarimo projekto nuostata suderinama su pagrindiniais Konstitucijoje įtvirtintais principais bei Konstitucijoje numatyta Respublikos Prezidento bei Seimo kompetencija. Atsižvelgiant į tai, siūlytina koreguoti minėtą Nutarimo projekto nuostatą, nurodant, kad Komisijai pavedama pateikti pasiūlymus formuojant Lietuvos Respublikos poziciją dėl Lietuvos Respublikos kaimynystėje planuojamų atominių elektrinių branduolinės saugos užtikrinimo.

2.    Nutarimo projekto 1 punkto 13-17 pastraipose Komisijos nariais numatyta įtraukti Seimo komitetų ir komisijos atstovus. Atkreiptinas dėmesys, jog Konstitucijoje įtvirtintas Seimo narių pareigų nesuderinamumo su kitomis pareigomis bei darbu principas reiškia, jog Seimo nario pareigos yra nesuderinamos su jokia kita veikla (pareigų užėmimu, darbo atlikimu, tarnybos ėjimu, kitų funkcijų vykdymu, kitų užduočių atlikimu), išskyrus pačioje Konstitucijoje nurodytas arba implicitiškai numatytas pareigas (Konstitucinio Teismo 2004 m. liepos 1 d. nutarimas bei šio nutarimo nuostatų 2011 m. vasario 23 d. išaiškinimas), todėl, vadovaujantis Konstitucinio Teismo doktrina, siūlytina iš Komisijos išbraukti Seimo komitetų ir komisijos atstovus.

3.    Nėra aišku, ar Nutarimo projekto 1 punkte nurodyti subjektai sutinka dalyvauti Komisijos veikloje. Be to, pastebėtina, kad į Komisijos narius įtraukti taip pat ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei nepavaldūs ar tiesiogiai nepavaldūs subjektai, todėl turėtų būti išreikšta jų pozicija dėl dalyvavimo Komisijos veikloje.

Dėl teisės technikos.

1.    Nutarimo projekto preambulėje tikslintina nuoroda į oficialius teisės akto paskelbimo šaltinius, po „2000, Nr. 92-2843“ papildomai nurodant „2002, Nr. 41-1527; 2005, Nr. 67-2405“, taip pat, po „2009, Nr. 85-3576“, papildomai nurodant „2010, Nr. 71-3541“.

2.    Nutarimo projekto 1 punkte turi būti nurodyti tikslūs subjektų pavadinimai, todėl jie taisytini: 6 pastraipoje neturi būti sutrumpinimo, subjekto pavadinimas turi būti nurodytas pilnai; atsižvelgiant į tai, jog Fizikos institutas reorganizuotas į Fizinių ir technologijos mokslų centrą, 7 pastraipoje taisytinas subjekto pavadinimas; 8 pastraipoje žodis „Pirmininko“ rašytinas iš didžiosios raidės; 9 pastraipoje tikslintinas išsireiškimas „Prezidentūros atstovas“; 12 pastraipoje rašytinas pilnas subjekto pavadinimas – „valstybės įmonės Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros atstovas“; 20 pastraipoje subjekto pavadinime nenurodytinas trumpinys (subjekto pavadinimas nurodytinas toks, koks įregistruotas juridinių asmenų registre).

3.    Nutarimo projekto 1 punkto 10 pastraipoje nėra aiškus Komisijos nariu įtrauktas subjektas – projekto „Visagino atominė elektrinė“ atstovas. Siūlytina paaiškinti, koks tai projektas ir kas jį patvirtino.

4.    Vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 9 straipsnio 3 dalies nuostatomis, Nutarimo projekto 3 punkte nurodyti papunkčiai numeruotini „3.1.“, „3.2.“ ir „3.3.“.

5.    Nutarimo projekto 3 punkto 2 papunktyje nurodytas žodis „formatuose“ keistinas į žodį „santykiuose“.

6.    Siūlytina Nutarimo projekto 4 punktą formuluoti taip: „Nustatyti, kad:“, o Nutarimo projekto 4 ir 5 punktus nurodyti, kaip 4 punkto papunkčius.

7.     Nutarimo projekto 4 punkte formuluotę „Komisijai leidžiama“ siūlytina keisti į „Komisija gali“.

8.    Atkreiptinas dėmesys, jog vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1244, 111 ir 31.5 punktų nuostatomis, teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma nerengiama, o priėmus teisės aktą galinčios kilti teigiamos ir neigiamos pasekmės turi būti motyvuotai nurodytos rašte, kuriuo teisės akto projektas teikiamas išvadoms gauti.

 

 

 

 

Teisingumo viceministras

Tomas Vaitkevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rita Lavickytė, (8 5) 2662 908, el. p. [email protected]                                                       Originalas nebus siunčiamas