AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymo „Dėl elektroninių ryšių infrastruktūros įrengimo ir naudojimo taisyklių

patvirtinimo“ projekto (toliau – Projektas)

 

1.     Parengto teisės akto projekto tikslai ir uždaviniai

Projekto tikslas – perkelti 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/21/EB nuostatas dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų bendrosios reguliavimo sistemos (Pagrindų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 349) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/140/EB (OL 2009 L 337, p. 37), patikslinti nuostatas, reguliuojančias elektroninių ryšių infrastruktūros įrengimą, suderinti nuostatas, reglamentuojančias infrastruktūros bendrą naudojimą su Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 39 straipsniu bei jame įtvirtintomis nuostatomis.

           

2.  Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami teisės akto projekte aptarti klausimai?

Šiuo metu elektroninių ryšių infrastruktūros įrengimo ir naudojimo tvarką, sąlygas bei elektroninių ryšių infrastruktūros bendrą naudojimą reglamentuoja Elektroninių ryšių infrastruktūros įrengimo ir naudojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 1V-562  (Žin., 2005, Nr. 76-2786).

 

3.      Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai sureglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių pozityvių rezultatų laukiama?

Projektu peržiūrimi elektroninių ryšių infrastruktūros projektavimo, įrengimo ar remonto reikalavimai, siekiant sudaryti sąlygas elektroninių ryšių infrastruktūros saugiam ir racionaliam eksploatavimui.

Projekto nuostatos taip pat suderinamos su  Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 39 straipsnio nuostatomis bei jame vartojamomis sąvokomis.

 

4.      Galimos neigiamos priimto teisės akto projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Neigiamų priimto Projekto pasekmių nenumatoma.

 

5.      Kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projek­tą ar jeigu teisės aktui įgyvendinti reikia papildomų teisės aktų, kas ir kada juos turėtų parengti?

Galiojančių teisės aktų keisti ar naikinti nereikės.

 

6.      Parengto teisės akto santykis su Europos Sąjungos teisės aktais, Vyriausybės programa, strateginiais dokumentais bei kitais teisės aktais.

Projektas atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, neprieštarauja Europos Sąjungos teisės aktams, strateginiams dokumentams bei kitiems teisės aktams.

 

7.      Informacija apie gautas pastabas iš kitų institucijų dėl rengiamo teisės akto (pridėti raštų kopijas), nurodant atsižvelgimo ar neatsižvelgimo į gautas pastabas motyvus:

Projektas bus pateiktas pastaboms ir (ar) pasiūlymams Susisiekimo ministerijai, Aplinkos ministerijai,  Žemės ūkio ministerijai, Europos teisės departamentui prie Teisingumo ministerijos.

 

8.      Viešos konsultacijos rezultatai (gautos pastabos, ar į jas atsižvelgta ar ne, motyvai):

Projektas bus skelbiamas viešai konsultacijai Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos (TAIS) Projektų registravimo posistemėje.

 

9.      Informacija apie notifikavimą (pranešimą) Europos Komisijai per Standartizacijos departamentą prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (nurodyti, kada pateikta Standartizacijos departamentui, ar buvo gautos pastabos, jei taip, tai kokios, ar atsižvelgta ar ne, motyvai):

Projekto notifikuoti nereikia.

 

10. Išvada apie teisės akto poveikį korupcijos pasireiškimo tikimybei:

Projektas neturės poveikio korupcijos pasireiškimo tikimybei.

 

 

 

 

 

Infrastruktūros priežiūros skyriaus vedėjo pavaduotojas                                            Jurgis Šeduikis

Tinklų ir prieigos skyriaus vyriausiasis specialistas                                                  Tomas Norkūnas