LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30/1, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai                2011-05       Nr.

                                                                                        Į 2011-05-10 Nr. 2-2371(17-1)

 

                                                                                     

DĖL NUTARIMO PROJEKTO

                     

        Teisingumo ministerija pagal kompetenciją išnagrinėjusi Susisiekimo ministerijos pateiktą išvadoms gauti Vyriausybės nutarimo „Dėl analoginės antžeminės televizijos išjungimo“ (toliau – nutarimo projektas) ir dėl numatomo teisinio reguliavimo tikslo pagal kompetenciją pastabų ir pasiūlymų neturi. Kartu teikiame šias pastabas:
               Dėl numatomo teisinio reguliavimo priemonių ir pasekmių:             
               1. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad visiškai neaiškus yra teisinis pagrindas, kuriuo vadovaujantis Vyriausybė priima šį nutarimą. Pažymėtina, kad nutarimo projekto preambulėje nurodyti Skaitmeninės televizijos diegimo Lietuvoje modelio 28 ir 30 punktai neįpareigoja Vyriausybę nustatyti analoginės antžeminės televizijos išjungimo datą.  Kartu svarstytina, ar turint mintyje sprendimo išjungti analoginę antžeminę televiziją svarbą (toks sprendimas palies beveik visus Lietuvos gyventojus, gali riboti tam tikrų ūkio subjektų ūkinę-komercinę veiklą ir pan.) tokį sprendimą neturėtų priimti Lietuvos Respublikos Seimas. Bet kuriuo atveju manome, jog pateiktas nutarimo projektas turėtų būti suderintas su suinteresuotiems ūkio subjektams atstovaujančiomis asociacijomis.
               2. Taip pat pažymėtina, kad pagal Skaitmeninės televizijos diegimo Lietuvoje modelio 28 p. analoginė antžeminė televizija gali būti išjungta tik laikantis sąlygos, kad analoginės antžeminės  televizijos išjungimo metu ne mažiau kaip 90 procentų analoginės antžeminės televizijos programas priimančių namų ūkių, naudodami  kitas  technologijas,  turės  galimybę  priimti  visas atitinkamoje   teritorijoje   transliuotas   nemokamas   Lietuvos nacionalinių  ir  vietinių  transliuotojų  analoginės  antžeminės televizijos  programas. Nevisiškai aišku, kaip bus užtikrintas šios sąlygos įgyvendinimas (nutarimo projekto 3.1 p. siūloma Ryšių reguliavimo tarnybai sudaryti prielaidas patikimai priimti tik Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos programas). Taip pat reikėtų įvertinti ir Skaitmeninės televizijos diegimo Lietuvoje modelio 29 p. reikalavimus.
               Dėl numatomo teisinio reguliavimo teisės technikos:
               1. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad neaišku kokios „kompensavimo priemonės“ turimos mintyje nutarimo projekto 2 p. Kartu pažymėtina, kad 2010 m. sausio 20 d. Vyriausybės nutarimo Nr. 81 3 p. Susisiekimo ministerija jau yra įgaliota koordinuoti     ir kontroliuoti  Išlaidų, skirtų skaitmeninės televizijos   priėmimo įrangai  įsigyti, kompensavimo mažas pajamas gaunančioms  šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims tvarkos aprašo įgyvendinimą  ir šiam aprašui įgyvendinti skirtų lėšų administravimą, todėl pakartotinai šiuo klausimu Vyriausybė neturėtų pasisakyti. Taip pat atkreiptinas dėmesys ir į kitas neapibrėžtas sąvokas, kurios vartojamos nutarimo projekte (pvz., „sudaryti prielaidas“ ir pan.). 
               2. Siūlome įvertinti ir nutarimo projekto 3 p. reikalingumą: ar šiame punkte išdėstytos vienintelės priemonės, kurių bus imamasi siekiant užtikrinti analoginės antžeminės televizijos išjungimą (jeigu ne – tai kodėl išskiriamos būtent šios?), ar šių priemonių Ryšių reguliavimo tarnyba nevykdys be atskiro Vyriausybės pasiūlymo (pvz., įgyvendinant įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas Ryšių reguliavimo tarnybos funkcijas), ar Ryšių reguliavimo tarnyba turi pakankamai įgaliojimų jas įvykdyti ir pan. Manome, kad į šiuos klausimus būtų tikslinga atsakyti numatomo teisinio reguliavimo poveikio  vertinimo pažymoje.
               3. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio pažyma taisytina pagal Vyriausybės teisėkūros taisyklių 33 p. reikalavimus. Norėtume atkreipti dėmesį į tai, kad projekto paskelbimas LR Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemyje nelaikytinas konsultacija su visuomene.

 

 

 

Teisingumo viceministras                                                                             Tomas Vaitkevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aleksandr Radčenko, (8 5) 2191898, el. p. [email protected]                                                   

 

Originalas nebus siunčiamas