Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma

 

1.  Teisės akto projekto pavadinimas

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimo Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo ir kai kurių Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, keitusių šį nutarimą, pakeitimo ir pripažinimo netekusiais galios“ projektas (toliau – Nutarimo projektas).

 

2.  Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Nutarimo projekto tikslas – patikslinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių (toliau – Taisyklės) nuostatas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo 2010 m. gruodžio 9 d. patvirtintą Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 24, 28, 30, 31, 32, 33, 35, 36, 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą Nr. XI-1209, į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimą Nr. 1220 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimo Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“ ir į Valstybės kontrolės rekomendacijas, pateiktas Finansų ministerijai (2011 m. balandžio 6 d. raštas Nr. S-(60-1.8)-590).

 

3.  Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės

Atsižvelgus į pakeisto Biudžeto sandaros įstatymo nuostatas, kad biudžetinių įstaigų lėšos, gaunamos atliekant funkcijas, naudojamos atitinkamos įstaigos, kuri jas įmokėjo, patvirtintoms programoms (ne specialiosioms, kaip iki minėto įstatymo pakeitimo) finansuoti, ir siekiant optimizuoti asignavimų valdytojų programų skaičių bei efektyviau ir racionaliau planuoti biudžeto lėšas, siūloma atsisakyti buvusio Taisyklių skyriaus „IV. Valstybės biudžeto specialiosios programos“, atitinkamai patikslinus reikiamas šio skyriaus nuostatas, susijusias su programų sąmatų rengimu perkeliant į skyrių „III. Programų sąmatos“, o nuostatas, susijusias su biudžeto vykdymu – atitinkamai perkeliant į skyrių „VI. Biudžetų vykdymas ir vykdymo atskaitomybė“.

Siekiant kuo efektyviau panaudoti valstybės piniginius išteklius Nutarimo projekte siūloma nustatyti, kad valstybės biudžeto asignavimų valdytojai per 20 darbo dienų po atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo turi sudaryti programų sąmatas, sudaromas pagal kiekvieną programos finansavimo šaltinį, priemones, visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus, ir jas pateikti Finansų ministerijai. Atitinkamai Finansų ministerija, gavusi programų sąmatas, turės parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl atitinkamų metų valstybės biudžeto patvirtintų asignavimų paskirstymo pagal programas projektą, kuriame nustatoma kiekvienai valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programai bendra asignavimų suma, asignavimai išlaidoms (iš jų darbo užmokesčiui) ir turtui įsigyti.

Atsižvelgiant į Valstybės kontrolės pastabas dėl Taisyklėse buvusio pavedimų lėšų reglamentavimo, Nutarimo projekte siūloma pripažinti netekusiais galios šių lėšų naudojimą reglamentavusius Taisyklių 67 ir 68 punktus, bei aiškiau reglamentuoti Taisyklių 791 punkto reikalavimus. Šiais pakeitimais siekiama nustatyti vienodą atsiskaitymo tvarką už asignavimus, kuriuos asignavimų valdytojai skiria kitiems subjektams arba jiems nepavaldžioms biudžetinėms įstaigoms asignavimų valdytojo programoms įgyvendinti bei jų nustatytiems tikslams pasiekti. Taip pat atsižvelgus į Valstybės kontrolės siūlymą, buvo apjungtos Taisyklių 77.3 ir 77.4 punktų nuostatos, kuriomis reglamentuojami atvejai, dėl kurių valstybės biudžeto asignavimų valdytojai privalo keisti programų sąmatas pateikdami Finansų ministerijai pažymas apie biudžeto asignavimų, skirtų biudžeto programoms, pakeitimus.

Neigiamų pasekmių priėmus Nutarimo projektą nenumatoma.

 

4.  Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

Alternatyva būtų nepriimti Nutarimo projekto. Jo nepriėmus nebūtų užtikrintas šiuo metu galiojančio Biudžeto sandaros įstatymo, Strateginio planavimo metodikos ir Taisyklių nuostatų suderinamumas.

 

5.  Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu

Parengtas Nutarimo projektas neprieštarauja šiuo metu galiojantiems teisės aktams. Priėmus Nutarimo projektą, turės būti tikslinamos finansų ministro įsakymu tvirtinamos valstybės biudžeto programų sąmatų formos.