AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO 21, 26, 152, 1521, 1523, 1524, 1525, 15210, 15211, 15212, 15213, 15310, 154, 1541, 1542, 246, 281, 320 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 1528 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 21, 26, 152, 1521, 1523, 1524, 1525, 15210, 15211, 15212, 15213, 15310, 154, 1541, 1542, 246, 281, 320 straipsnių pakeitimo ir 1528 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektu (toliau – Projektas) siekiama patikslinti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (Žin., 1985, Nr. 1-1) (toliau – ATPK) atitinkamų straipsnių nuostatas jas suderinant su Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) nuostatomis vietoj žodžių „asmenims, jeigu tų asmenų veikla nesusijusi su elektroninių ryšių veikla“ įrašant žodžius  „asmenims, kurie nesiverčia elektroninių ryšių veikla“ bei atlikti kitus redakcinio pobūdžio pakeitimus, taip pat siekiama panaikinti ATPK 1528 straipsnyje numatytą administracinę atsakomybę už pramonės, medicinos, mokslo reikmėms naudojamų įrenginių naudojimo taisyklių pažeidimą, nes Pramonės, mokslo ir medicinos įrenginių, veikiančių radijo dažnių diapazone, naudojimo tvarka, patvirtinta Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2002 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 47 (Žin., 2002, Nr. 39-1455) pripažinta netekusia galios nuo 2008 m. vasario 29 d. Tarnybos direktoriaus 2008 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. 1V-173 (Žin., 2008, Nr. 24-897).

 

  2. Įstatymo projekto tikslas

Patikslinti ATPK 152, 1521, 1523, 1524, 1525, 15210, 15211, 15212, 15213, 15310, 154, 1541, 1542 straipsnių nuostatas ir pripažinti netekusiu galios ATPK 1528 straipsnį, numatantį administracinę atsakomybę už pramonės, medicinos, mokslo reikmėms naudojamų įrenginių naudojimo taisyklių pažeidimą kartu atitinkamai išbraukiant nuorodą į ATPK 1528 straipsnį ATPK 21, 26, 246, 281 ir 320 straipsniuose.

 

3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai.

ATPK 152, 1521, 1523, 1524, 1525, 15210, 15211, 15212, 15213, 15310, 154, 1541, 1542 straipsnių nuostatos numato administracinę atsakomybę asmenims, jeigu tų asmenų veikla nesusijusi su elektroninių ryšių veikla, arba įmonių, įstaigų, organizacijų vadovams, jeigu tų įmonių, įstaigų, organizacijų veikla nesusijusi su elektroninių ryšių veikla. ATPK 1528 straipsnyje numatyta administracinė atsakomybė už pramonės, medicinos, mokslo reikmėms naudojamų įrenginių naudojimo taisyklių pažeidimą.

 

 4. Numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

ATPK 152, 1521, 1523, 1524, 1525, 15210, 15211, 15212, 15213, 15310, 154, 1541, 1542 straipsniuose bus nustatytas su Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo nuostatomis suderintas administracinės atsakomybės subjektų reglamentavimas, be kita ko, nurodant, kad nurodytų straipsnių nuostatos taikomos asmenims, kurie nesiverčia elektroninių ryšių veikla, arba įmonių, įstaigų, organizacijų vadovams, jeigu tos įmonės, įstaigos, organizacijos nesiverčia elektroninių ryšių veikla. Bus pripažintas netekusiu galios ATPK 1528 straipsnis, kuris numato administracinę atsakomybę už šiuo metu jau negaliojančių pramonės, medicinos, mokslo reikmėms naudojamų įrenginių naudojimo taisyklių pažeidimą.

 

 

5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Projektas kriminogeninei situacijai įtakos neturės.

 

7. Įstatymo įtaka verslo sąlygoms, jo plėtrai.

Projekto įgyvendinimas turės teigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą.

Priėmus Projektą, kitų teisės aktų keisti nereikės.

 

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

Projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Projekte nėra pateikiamos naujos sąvokos ir nėra sąvokas įvardijančių terminų, todėl Projektas nevertintinas Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

10. Įstatymo projekto atitikimas Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams.

Projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos ir Europos Sąjungos teisės nuostatoms.

 

11. Įstatymams įgyvendinti reikalingi įstatymo lydimieji aktai.

Priėmus Projektą, jo įgyvendinamųjų teisės aktų rengti nereikės.

 

12. Biudžeto lėšų poreikis.

Projektui įgyvendinti biudžeto lėšų nereikės.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

 

14. Įstatymo projekto autorius.

Projektą parengė Susisiekimo ministerijos Informacinės visuomenės politikos departamento direktorius Gytis Liaugminas (tel.: 239 3944, el. paštas: [email protected]), Tarnybos Teisės departamento direktorė Lina Rainienė (tel.: 210 5624, el. paštas: [email protected]) ir Teisėkūros skyriaus vyriausioji specialistė Tatjana Lukoševičienė (tel. 210 5628, el. paštas: [email protected]).

 

15. Įstatymo projekto reikšminiai žodžiai

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam Projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc: „pareigūnai“, „administracinė atsakomybė“, „administracinė nuobauda“, „administracinis pažeidimas“.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                        Eligijus Masiulis