NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO poveikio vertinimo pažyma

 

 

1. Teisės akto projekto pavadinimas

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimo Nr. 241 ,,Dėl Ekstremalių įvykių kriterijų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – Nutarimo projektas).

2. Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Nutarimo projekto tikslas – įgyvendinti  naujos redakcijos  Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207) nuostatas ir patikslinti galiojančius Ekstremalių įvykių kriterijus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 241 (Žin., 2006, Nr. 29-1004; 2009, Nr. 153-6928).

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. lapkričio 22 d. pasitarimo protokolo Nr. 78 „Dėl šilumos tiekimo problemų ir jų teisinio reglamentavimo“ 5.2 punktu pavesta patikslinti ekstremalių įvykių kriterijus – atsisakyti kriterijų, susijusių su atskirais faktais (kriterijų pagrindu būtų laikomi neigiami padariniai gyventojams, turtui ir gamtai). Rengiant Nutarimo projektą, maksimaliai atsisakyta kriterijų, susijusių su atskirais faktais.

3. Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės

Ekstremaliųjų įvykių kriterijų sąrašas bus papildytas kriterijų turinį išplečiančiomis faktinėmis aplinkybėmis dėl kilusių ar kylančių neigiamų padarinių gyventojų gyvybei ar sveikatai, socialinėms sąlygoms, gamtai. Tai leis aiškiau ir tiksliau nustatyti ekstremaliuosius įvykius ir atitiks naujos redakcijos  Civilinės saugos įstatymo nuostatas.

Šiuo metu galiojančiuose Ekstremalių įvykių kriterijuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 241 (Žin., 2006, Nr. 29-1004; 2009, Nr. 153-6928), apibrėžti stichiniai, katastrofiniai meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodikliai. Siekiant teisinio reguliavimo koncentruotumo ir atsižvelgiant į tai, kad valstybės politiką hidrometeorologijos srityje formuoja, šios politikos įgyvendinimą organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Aplinkos ministerija (Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. 1138, 7.2 punktas), Nutarimo projekte siūloma  stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodiklius pavesti nustatyti Aplinkos ministerijai. Remiantis Nutarimo projekto nuostatomis Vyriausybės nutarime, kuriuo tvirtinami ekstremaliųjų įvykių kriterijai, nebeliktų stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodiklių. Aplinkos ministerijai nustačius šiuos rodiklius, jie būtų naudojami nustatant ekstremaliųjų įvykių kriterijuose nurodytus gamtinius įvykius (stichinius ar katastrofinius meteorologinius ar hidrologinius reiškinius).

Priėmus nutarimą neigiamų pasekmių nenumatoma.

4. Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

Alternatyva – nekeisti galiojančių Ekstremalių įvykių kriterijų, tačiau ekstremaliųjų įvykių skirstymas liks pagal jų pobūdį (gamtinio, techninio, ekologinio bei socialinio) ir susijęs su atskirais faktais, o įvykiai nebus orientuoti į  neigiamus padarinius gyventojams, jų socialinėms sąlygoms, gamtai ir panašiai, nebus atsisakyta ekstremaliųjų įvykių kriterijų, susijusių su atskirais faktais.

5. Jei buvo konsultuojamasi su visuomene, informacija apie konsultavimosi būdus, subjektus ir kita

Nutarimo projektas bus paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemėje.

6. Kita svarbi informacija

Nėra.