LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIDAUS TARNYBOS STATUTO 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

              1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą

              Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – projektas) parengtas siekiant atsisakyti Vidaus reikalų ministerijai nebūdingos funkcijos (siuntimų į kitas švietimo įstaigas išdavimo), susijusios ne su valstybės politikos formavimu, o su jos įgyvendinimu. Pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131) 29 straipsnio 1 dalį, 30 straipsnio 1 dalį įstaiga prie ministerijos, o ne ministerija steigiama valstybės politikai ministrui pavestose valdymo srityse įgyvendinti ir jos įgyvendinimui aptarnauti. Atsižvelgiant į tai, projekte siūloma siuntimų į kitą švietimo įstaigą išdavimo funkciją perduoti vidaus reikalų centrinės įstaigos vadovui, kuris išduotų siuntimus asmenims, pageidaujantiems mokytis kitose švietimo įstaigose, atsižvelgdamas į vidaus reikalų ministro nustatytą pareigūnų rengimo poreikį pagal atitinkamas studijų programas.

 

             2. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai

             Projekto tikslas – atsisakyti Vidaus reikalų ministerijai nebūdingos siuntimų į kitas švietimo įstaigas išdavimo funkcijos, susijusios ne su valstybės politikos formavimu, o su jos įgyvendinimu.

 

             3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami projekte aptarti klausimai

            Šiuo metu Vidaus tarnybos statuto 7 straipsnio 5 dalyje nustatyta, kad Vidaus reikalų ministerija išduoda siuntimą į kitą švietimo įstaigą.

 

            4. Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

            Projekte siūloma siuntimų į kitą švietimo įstaigą išdavimo funkciją perduoti vidaus reikalų centrinės įstaigos vadovui, kuris išduotų siuntimus asmenims, pageidaujantiems mokytis kitose švietimo įstaigose, atsižvelgdamas į vidaus reikalų ministro nustatytą pareigūnų rengimo poreikį pagal atitinkamas studijų programas. Taip būtų atsisakyta Vidaus reikalų ministerijai nebūdingos funkcijos, kurios įtvirtinimas prieštarauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 29 straipsnio 1 daliai, ir būtų pasiektas Vidaus tarnybos statuto 7 straipsnio 5 dalies nuostatų suderinamumas su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 30 straipsnio 1 dalimi.

 

5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir priemonės, kurių reikia imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus teikiamą įstatymą neigiamų pasekmių nenumatoma.

     

6. Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Teikiamas įstatymas nėra susijęs su įtaka kriminogeninei situacijai ir korupcijai.

 

7. Kokią įtaką įstatymas turės verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Teikiamas įstatymas nėra susijęs su įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtra.

     

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus įstatymą

Priėmus teikiamą įstatymą, turės būti pakeistas vidaus reikalų ministro 2003 m. rugpjūčio 28 d. įsakymas Nr. 1V-321 „Dėl Asmenų, kuriems gali būti išduodami siuntimai į įvadinio mokymo kursus vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigoje ar į kitą švietimo įstaigą, atrankų atlikimo, siuntimų į vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigas bei kitas švietimo įstaigas išdavimo ir asmenų priėmimo į vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigas taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 87-3952) bei priimtas vidaus reikalų ministro įsakymas, nustatantis pareigūnų poreikį pagal atitinkamas studijų programas.

 

            9. Ar projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų.

     

10. Ar projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus

Projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams.

     

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys

Teikiamam įstatymui įgyvendinti įstatymų lydimųjų aktų rengti nereikės.

 

12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ir leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas

Teikiamo įstatymo nuostatoms įgyvendinti papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės.

 

13. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

14. Projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai

Projektą parengė Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.

     

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc

Reikšminiai projekto žodžiai, kurių reikia jam įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal žodyną Eurovoc: „siuntimų į kitą švietimo įstaigą išdavimas“.

 

            16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

            Nėra.