REGLAMENTO (EB) NR. 428/2009 IR

LIETUVOS RESPUBLIKOS STRATEGINIŲ PREKIŲ KONTROLĖS ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

ATITIKTIES LENTELĖ

 

2009 m. gegužės 5 d. Tarybos Reglamento (EB) Nr. 428/2009, nustatančio Bendrijos dvejopo naudojimo prekių eksporto, persiuntimo, susijusių tarpininkavimo paslaugų ir tranzito kontrolės režimą

(Nauja reakcija)

Lietuvos Respublikos strateginių prekių įstatymo pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas)

 

Lietuvos Respublikos baudžiamasis kodeksas Nr. VIII-1968 (Žin., 2000, Nr. 89-2741)

 

Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 4, 7, 9, 23, 25, 37, 39, 44, 46, 47, 48, 51, 61, 62, 65, 67, 74, 75, 90, 92, 95, 97, 102, 105, 118, 119, 143, 175, 178, 186, 187, 188, 189, 199, 202, 212, 213, 215, 227, 249, 250, 251, 257, 260, 263, 272, 281, 291 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei kodekso papildymo 39(1) ir 306(1) straipsniais įstatymas Nr. IX-1495 (Žin. 2003, Nr. 38-1733) (toliau – BK Nr. IX-1495)

 

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 5, 110, 186(2), 188(14), 189(9), 198, 214(1), 225, 233, 241(1), 259(1), 314, 320 straipsnių pakeitimo bei papildymo ir kodekso papildymo 167(3), 238(1) straipsniais įstatymas Nr. IX-2511 (Žin., 2004, Nr. 166-6060) (toliau – Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksas)

 

Europos Sąjungos teisės akto perkėlimo (įgyvendinimo) lygis (visiškas, dalinis)

4 straipsnis

1. I priede neišvardytoms dvejopo naudojimo prekėms eksportuoti reikia leidimo, jei valstybės narės, kurioje eksportuotojas yra įsisteigęs, kompetentingos institucijos yra informavusios jį, kad atitinkamos prekės, visos arba iš dalies, yra arba gali buti skirtos naudoti kuriant, gaminant, tvarkant, naudojant, prižiūrint, laikant, susekant, atpažįstant ar platinant cheminius, biologinius arba branduolinius ginklus ar kitus branduolinius sprogdinimo įtaisus arba kuriant, gaminant, prižiūrint ar laikant tokius ginklus galinčias skraidinti raketas.

 

2. I priede neišvardytoms dvejopo naudojimo prekėms eksportuoti taip pat reikia leidimo, jei perkančiajai šaliai arba paskirties vietos šaliai yra taikomas ginklų embargas, nustatytas Tarybos priimta bendrąja pozicija ar bendrųjų veiksmų aktu arba Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacijos (ESBO) sprendimu, arba ginklų embargas, nustatytas Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos privaloma rezoliucija, ir jei 1 dalyje nurodytos institucijos yra informavusios eksportuotoją, kad atitinkamos prekės, visos arba iš dalies, yra arba gali buti skirtos galutiniam kariniam naudojimui. Šioje straipsnio dalyje „galutinis karinis naudojimas“ reiškia:

a) įtaisymą i karines prekes, išvardytas valstybių narių kariniuose sąrašuose;

b) naudojimą gamybos, bandymų ar analitinei įrangai ir jos sudedamosioms dalims kuriant, gaminant ar prižiūrint karines prekes, išvardytas pirmiau minėtame sąraše;

c) bet kurių nebaigtų gaminių naudojimą gamykloje gaminant karines prekes, išvardytas pirmiau minėtame sąraše.

3. I priede neišvardytoms dvejopo naudojimo prekėms eksportuoti taip pat reikia leidimo, jei 1 dalyje nurodytos institucijos yra informavusios eksportuotoją, kad atitinkamos prekės, visos arba iš dalies, yra arba gali buti skirtos naudoti kaip nacionaliniame kariniame sąraše išvardytų karinių prekių dalys ar sudedamosios dalys, kurios buvo eksportuotos iš tos valstybės narės teritorijos be leidimo arba pažeidžiant tos valstybės narės įstatymais nustatytą leidimų tvarką.

4. Jei eksportuotojas žino, kad jo siūlomos eksportuoti I priede neišvardytos dvejopo naudojimo prekės, visos arba iš dalies, yra skirtos kuriam nors iš 1, 2 ir 3 dalyse nurodytų naudojimo tikslų, jis turi pranešti šio straipsnio 1 dalyje nurodytoms institucijoms, kurios nuspręs, ar tikslinga atitinkamam eksportui reikalauti leidimo.

5. Valstybė narė gali priimti arba ir toliau taikyti nacionalinius įstatymus, nustatančius I priede neišvardytų dvejopo naudojimo prekių eksportui leidimų reikalavimą, jei eksportuotojas turi pagrindo įtarti, kad tos prekes, visos arba iš dalies, yra arba gali buti skirtos šio straipsnio 1 dalyje nurodytiems naudojimo tikslams.

6. Valstybė narė, nustatanti leidimo reikalavimą, I priede neišvardytų dvejopo naudojimo prekių eksportui taikydama šio straipsnio 1–5 dalis, prireikus informuoja kitas valstybes nares ir Komisiją. Kitos valstybės narės deramai atsižvelgia į šią informaciją ir informuoja apie tai savo muitinės administraciją ir kitas atitinkamas nacionalines institucijas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. 13 straipsnio 1, 2 ir 5–7 dalių nuostatos taikomos su I priede neišvardytomis dvejopo naudojimo prekėmis susijusiais atvejais.

Įstatymo projekto 1 straipsnis. Lietuvos Respublikos strateginių prekių įstatymo nauja redakcija (toliau – Įstatymo nauja redakcija)

Įstatymo naujos redakcijos 8 straipsnio 3 dalis

3. Reglamento (EB) Nr. 428/2009 I priede neišvardytų dvejopo naudojimo prekių eksportui reikalingas licencijas šio reglamento nustatytais atvejais išduoda Ūkio ministerija.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įstatymo naujos redakcijos 11 straipsnio 2 ir 3 dalys

2. Strateginių prekių kontrolę atliekančios institucijos, siekdamos užtikrinti eksporto kontrolės veiksmingumą, tarpusavyje bendradarbiauja ir pagal kompetenciją konsultuojasi ir keičiasi informacija su kompetentingomis valstybių narių institucijomis licencijų išdavimo ir kitais strateginių prekių kontrolės klausimais.

3. Informacija apie strateginių prekių eksportą, importą, tranzitą, tarpininkavimą, siuntimą, įvežimą ar kita su šių prekių kontrole susijusi informacija Sąjungos institucijoms, tarptautiniams neplatinimo susitarimams bei tarptautinėms organizacijoms teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir vykdant Lietuvos Respublikos įsipareigojimus.

 

 

Įgyvendinančios nuostatos pateiktos prie Reglamento 13 straipsnio

 

Dalinis

 

Visiškai bus perkeltas priėmus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 22 d. nutarimo Nr.932 „Dėl strateginių prekių eksporto, importo, tranzito ir tarpininkavimo licencijavimo taisyklių ir strateginių prekių kontrolės vykdymo taisyklių patvirtinimo“

(Žin., 2004, Nr. 115-4305) (toliau – Nutarimas Nr. 932) pakeitimą.

 

6 straipsnis

1. I priede išvardytų ne Bendrijos dvejopo naudojimo prekių tranzitą gali uždrausti tranzito valstybės narės kompetentingos institucijos, tais atvejais, kai visos ar dalis prekių yra arba gali būti skirtos 4 straipsnio 1 dalyje nurodytiems naudojimo tikslams. Spręsdamos dėl šio draudimo valstybės narės atsižvelgia į savo pareigas ir įsipareigojimus, kuriuos jos prisiėmė kaip tarptautinių sutarčių Šalys arba tarptautinių neplatinimo režimų narės.

2. Prieš nuspręsdama dėl tranzito uždraudimo valstybė narė gali nustatyti, kad jos kompetentingos institucijos gali atskirais atvejais taikyti reikalavimą gauti leidimą konkrečiais I priede išvardytų dvejopo naudojimo prekių tranzito atvejais, jeigu prekės, visos ar iš dalies, yra arba gali būti skirtos 4 straipsnio 1 dalyje nurodytiems naudojimo tikslams.

<...>

4. 8 straipsnio 2, 3 ir 4 dalių nuostatos taikomos šio straipsnio 2 ir

3 dalyse nurodytoms nacionalinėms priemonėms.

Įstatymo naujos redakcijos 8 straipsnio 4 dalis

4. Dvejopo naudojimo prekių tranzitą kontroliuoja Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos kartu su kitomis strateginių prekių kontrolę atliekančiomis institucijomis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įstatymo naujos redakcijos 11 straipsnio 3 dalis

3. Informacija apie strateginių prekių eksportą, importą, tranzitą, tarpininkavimą, siuntimą, įvežimą ar kita su šių prekių kontrole susijusi informacija Sąjungos institucijoms, tarptautiniams neplatinimo susitarimams bei tarptautinėms organizacijoms teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir vykdant Lietuvos Respublikos įsipareigojimus.

 

Dalinis

 

Visiškai bus perkeltas priėmus Nutarimo Nr. 932 pakeitimą.

 

 

9 straipsnis

2. Visoms kitoms eksporto prekėms, kurioms pagal šį reglamentą reikalaujama leidimo, tokį leidimą išduoda valstybės narės, kurioje yra įsisteigęs eksportuotojas, kompetentingos institucijos. Atsižvelgiant į 4 dalyje nurodytus apribojimus šis leidimas gali būti atskirasis, visuotinis arba bendrasis.

Visi leidimai galioja visoje Bendrijoje.

Eksportuotojai kompetentingoms institucijoms pateikia visą informaciją, būtiną jų paraiškoms dėl atskirųjų ir bendrųjų eksporto leidimų, kad nacionalinėms kompetentingoms institucijoms būtų pateikta išsami informacija, būtent apie galutinius naudotojus, paskirties šalį, ir eksportuojamos prekės galutinio naudojimo tikslus. Leidimas prireikus gali būti siejamas su galutinio naudojimo paaiškinimu.

3. Valstybės narės išnagrinėja prašymus dėl atskirųjų ir bendrųjų leidimų per laikotarpį, kuris nustatomas vadovaujantis nacionaliniais įstatymais ir praktika.

4. Bendrieji nacionaliniai eksporto leidimai:

a) netaikomi II priedo 2 dalyje išvardytoms prekėms;

b) nustatomi pagal nacionalinę teisę ar praktiką. Jais gali naudotis visi tokius leidimus išduodančioje valstybėje narėje įsisteigę ar gyvenantys eksportuotojai, jeigu jie atitinka šio reglamento ir papildomų nacionalinės teisės aktų reikalavimus. Šie leidimai išduodami laikantis IIIc priede nustatytų sąlygų. Jie išduodami vadovaujantis nacionaline teise ar praktika;

Valstybės narės nedelsdamos praneša Komisijai apie visus išduotus ar pakeistus bendruosius nacionalinius eksporto leidimus. Komisija skelbia šiuos pranešimus Europos Sąjungos oficialiojo leidinio C serijoje.

c) negali būti naudojami, jei eksportuotojo valdžios institucijos yra informavusios jį, kad atitinkamos prekės, visos arba iš dalies, yra arba gali būti skirtos 4 straipsnio 1 ir 3 dalyse arba 4 straipsnio 2 dalyje nurodytiems naudojimo tikslams šalyje, kuriai taikomas ginklų embargas, dėl kurio nuspręsta priimant Tarybos bendrąją poziciją arba bendruosius veiksmus arba ESBO sprendimu, arba Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos privalomąja rezoliucija nustatytas ginklų embargas, arba jei eksportuotojas žino, kad šios prekės yra skirtos pirmiau minėtiems naudojimo tikslams.

5. Valstybės narės ir toliau išlaiko arba nustato savo atitinkamuose nacionaliniuose įstatymuose galimybę suteikti konkrečiam eksportuotojui visuotinį eksporto leidimą.

6. Valstybės narės pateikia Komisijai sąrašą institucijų, įgaliotų:

a) suteikti dvejopo naudojimo prekių eksporto leidimus;

b) nuspręsti uždrausti ne Bendrijos dvejopo naudojimo prekių tranzitą pagal šį reglamentą.

Įstatymo naujos redakcijos 8 straipsnio 1 ir 5 dalys

1. Reglamento (EB) Nr. 428/2009 I priede išvardytų dvejopo naudojimo prekių eksportui ar susijusioms tarpininkavimo paslaugoms teikti reikalingas licencijas išduoda Ūkio ministerija.

5. Dvejopo naudojimo prekėms reikalingų licencijų išdavimo, licencijų galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir licencijų galiojimo panaikinimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

 

 

Įstatymo naujos redakcijos 9 straipsnio

1. Trečiosios šalies ar siuntimo licencijas išduodančios valstybės narės valstybės institucijų prašymu juridiniam ar fiziniam asmeniui, ar užsienio juridinio asmens ir kitos organizacijos filialui, importuojančiam arba įvežančiam strategines prekes, išduodamas galutinį panaudojimą patvirtinantis dokumentas.

2. Galutinį panaudojimą patvirtinančių dokumentų išdavimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įstatymo naujos redakcijos 11 straipsnio 3 dalis

3. Informacija apie strateginių prekių eksportą, importą, tranzitą, tarpininkavimą, siuntimą, įvežimą ar kita su šių prekių kontrole susijusi informacija Sąjungos institucijoms, tarptautiniams neplatinimo susitarimams bei tarptautinėms organizacijoms teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir vykdant Lietuvos Respublikos įsipareigojimus.

 

Dalinis

 

Visiškai bus perkeltas priėmus Nutarimo Nr. 932 pakeitimą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 straipsnis

3. Valstybės narės išnagrinėja prašymus dėl tarpininkavimo paslaugų leidimų per laikotarpį, kuris nustatomas vadovaujantis nacionalinės teisės aktais ar praktika.

4. Valstybės narės Komisijai pateikia institucijų, turinčių įgaliojimus išduoti leidimus pagal šį reglamentą tarpininkavimo paslaugoms teikti. Komisija skelbia šių institucijų sąrašą Europos Sąjungos oficialiojo leidinio C serijoje.

Įstatymo naujos redakcijos 8 straipsnio 1 ir 5 dalys

1. Reglamento (EB) Nr. 428/2009 I priede išvardytų dvejopo naudojimo prekių eksportui ar susijusioms tarpininkavimo paslaugoms teikti reikalingas licencijas išduoda Ūkio ministerija.

5. Dvejopo naudojimo prekėms reikalingų licencijų išdavimo, licencijų galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir licencijų galiojimo panaikinimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

 

Įstatymo naujos redakcijos 11 straipsnio 3 dalis

3. Informacija apie strateginių prekių eksportą, importą, tranzitą, tarpininkavimą, siuntimą, įvežimą ar kita su šių prekių kontrole susijusi informacija Sąjungos institucijoms, tarptautiniams neplatinimo susitarimams bei tarptautinėms organizacijoms teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir vykdant Lietuvos Respublikos įsipareigojimus.

 

Dalinis

 

Visiškai bus perkeltas priėmus Nutarimo Nr. 932 pakeitimą

12 straipsnis

1. Spręsdamos, ar suteikti atskirąjį ar visuotinį eksporto leidimą arba suteikti leidimą teikti tarpininkavimo paslaugas pagal šį reglamentą, valstybės narės atsižvelgia į visas svarbias aplinkybes, įskaitant:

a) pareigas ir įsipareigojimus, kuriuos kiekviena yra prisiėmusi kaip atitinkamų tarptautinių neplatinimo režimų ir eksporto kontrolės susitarimų dalyvė arba ratifikuodama atitinkamas tarptautines sutartis;

b) savo pareigas pagal sankcijas, taikomas pagal Tarybos priimtą bendrąją poziciją ar bendruosius veiksmus aktą arba pagal ESBO sprendimą ar Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos privalomą rezoliuciją;

c) nacionalinės užsienio ir saugumo politikos aplinkybes, įskaitant tas, kurioms yra taikomas 2008 m. gruodžio 8 d. Tarybos bendroji pozicija 2008/944/BUSP, nustatanti bendrąsias taisykles, reglamentuojančias karinių technologijų ir įrangos eksporto kontrolę;

d) aplinkybes, susijusias su numatomu galutiniu naudojimu ir nukreipimo rizika.

2. Vertindamos paraišką suteikti bendrąjį eksporto leidimą arba valstybės narės be 1 dalyje išdėstytų kriterijų atsižvelgia dar ir į tai, ar eksportuotojas taiko proporcingas bei adekvačias priemones ir procedūras, skirtas užtikrinti atitiktį šio reglamento nuostatoms ir tikslams bei leidimo naudojimo sąlygoms.

Įstatymo naujos redakcijos 10 straipsnio 1 ir 2 dalys

1. Licencija neišduodama, jeigu:

1) jos išdavimas prieštarauja Lietuvos Respublikos tarptautinėms sutartims, sankcijoms, įgyvendinamoms pagal Lietuvos Respublikos ekonominių ir kitų tarptautinių sankcijų įgyvendinimo įstatymą, kriterijams, nurodytiems 2008 m. gruodžio 8 d. Tarybos bendrojoje pozicijoje 2008/944/BUSP, nustatančioje bendrąsias taisykles, reglamentuojančias karinių technologijų ir įrangos eksporto kontrolę, tarptautinių neplatinimo susitarimų nuostatoms, Lietuvos Respublikos užsienio politikos ir valstybės saugumo interesams;

2) yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis, teismo nutarimas, sprendimas ir neišnykęs ar nepanaikintas teistumas dėl strateginių prekių eksportuotojo, importuotojo, tiekėjo, gavėjo ar tarpininko padarytų nusikaltimų žmoniškumui ir karo nusikaltimų, Lietuvos valstybės nepriklausomybei, teritorijos vientisumui ir konstitucinei santvarkai;

3) paaiškėja aplinkybių, susijusių su strateginių prekių galutinio panaudojimo ar galimybių panaudoti jas masinio naikinimo ginklų gamybai rizika;

4) pateikta klaidinanti informacija, klaidingi duomenys.

2. Licencija gali būti neišduodama, jeigu:

1) yra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis, teismo nutarimas, sprendimas ir neišnykęs ar nepanaikintas teistumas dėl strateginių prekių eksportuotojo, importuotojo, tiekėjo, gavėjo ar tarpininko nusikalstamų veikų visuomenės saugumui, nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai, valdymo tvarkai;

2) vyksta ikiteisminis tyrimas dėl strateginių prekių eksportuotojo, importuotojo, tiekėjo, gavėjo ar tarpininko, įtariamų nusikaltimais žmoniškumui ir karo nusikaltimais, Lietuvos valstybės nepriklausomybei, teritorijos vientisumui ir konstitucinei santvarkai, visuomenės saugumui, nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai, valdymo tvarkai, arba byla dėl šių nusikalstamų veikų perduota teismui.

 

Naujos redakcijos 8 straipsnio 5 dalis

5. Dvejopo naudojimo prekėms reikalingų licencijų išdavimo, licencijų galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir licencijų galiojimo panaikinimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

 

Dalinis

 

Visiškai bus perkeltas priėmus Nutarimo Nr. 932 pakeitimą

13 straipsnis

1. Valstybių narių kompetentingos institucijos, vadovaudamosi šiuo reglamentu, gali atsisakyti suteikti eksporto leidimą arba ir gali panaikinti, sustabdyti, pakeisti ar atšaukti eksporto leidimą, kurį jos jau yra suteikusios. Atsisakydamos suteikti eksporto leidimą jį panaikindamos, sustabdydamos, ženkliai apribodamos ar atšaukdamos, arba nustačiusios, kad eksportas neturi būti leidžiamas, jos apie tai praneša kitų valstybių narių kompetentingoms institucijoms ir Komisijai bei su jomis keičiasi informacija. Jeigu valstybės narės kompetentingos institucijos yra sustabdžiusios eksporto leidimo galiojimą, pasibaigus leidimo galiojimo sustabdymo laikui valstybėms narėms ir Komisijai pranešamas galutinis įvertinimas.

 

Įstatymo naujos redakcijos 10 straipsnio 3 dalis

3. Licencijos galiojimas sustabdomas, jeigu:

1) gauta informacija, kad strateginių prekių eksportuotojas, importuotojas, tiekėjas, gavėjas ar tarpininkas nevykdo licencijoje nustatytų sąlygų arba nesilaiko strateginių prekių kontrolę reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų;

2) paaiškėja, kad strateginių prekių eksportuotojas, importuotojas, tiekėjas, gavėjas ar tarpininkas yra pateikęs klaidinančią informaciją, klaidingus duomenis;

3) gauta kitokios, negu deklaruota, informacijos, susijusios su strateginių prekių galutiniu panaudojimu;

4) gali būti pažeisti Lietuvos Respublikos užsienio politikos, nacionalinės ekonomikos, valstybės saugumo interesai;

5) importuojančioje valstybėje kilo politinis ir karinis konfliktas;

6) valstybei, į kurią numatyta eksportuoti strategines prekes, pradėtos taikyti tarptautinės sankcijos, įgyvendinamos pagal Ekonominių ir kitų tarptautinių sankcijų įgyvendinimo įstatymą, kai licencija jau išduota;

7) atliekamas ikiteisminis tyrimas dėl strateginių prekių eksportuotojo, importuotojo, tiekėjo, gavėjo ar tarpininko, įtariamų nusikaltimais žmoniškumui ir karo nusikaltimais, Lietuvos valstybės nepriklausomybei, teritorijos vientisumui ir konstitucinei santvarkai, visuomenės saugumui, nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai, valdymo tvarkai, arba byla dėl šių nusikalstamų veikų perduota teismui, arba įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis, teismo nutarimas arba sprendimas.

4. Licencijos galiojimo sustabdymas panaikinamas, jeigu licencijos galiojimo sustabdymą lėmusios aplinkybės pašalinamos per Vyriausybės nustatytą terminą arba išnyksta.

5. Licencijos galiojimas panaikinamas, jeigu licencijos galiojimo sustabdymą lėmusios aplinkybės nepašalinamos per Vyriausybės nustatytą terminą, neišnyksta arba negali būti pašalintos.

 

 

 

Naujos redakcijos 8 straipsnio 5 dalis

5. Dvejopo naudojimo prekėms reikalingų licencijų išdavimo, licencijų galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir licencijų galiojimo panaikinimo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

 

Įstatymo naujos redakcijos 11 straipsnio 2 ir 3 dalys

2. Strateginių prekių kontrolę atliekančios institucijos, siekdamos užtikrinti eksporto kontrolės veiksmingumą, tarpusavyje bendradarbiauja ir pagal kompetenciją konsultuojasi ir keičiasi informacija su kompetentingomis valstybių narių institucijomis licencijų išdavimo ir kitais strateginių prekių kontrolės klausimais.

3. Informacija apie strateginių prekių eksportą, importą, tranzitą, tarpininkavimą, siuntimą, įvežimą ar kita su šių prekių kontrole susijusi informacija Sąjungos institucijoms, tarptautiniams neplatinimo susitarimams bei tarptautinėms organizacijoms teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir vykdant Lietuvos Respublikos įsipareigojimus.

 

Dalinis

 

Visiškai bus perkeltas priėmus Nutarimo Nr. 932 pakeitimą

19 straipsnis

1. Bendradarbiaudamos su Komisija, valstybės narės imasi visų tinkamų priemonių, kad nustatytų kompetentingų institucijų tiesioginį bendradarbiavimą ir keitimąsi informacija tarp jų, ypač siekdamos išvengti pavojaus, kad dėl galimų skirtumų taikant eksporto kontrolės priemones dvejopo naudojimo prekėms neatsirastų prekybos nukreipimas, kuris vienai ar daugiau valstybių narių sukeltų sunkumų.

2. Valstybės narės imasi visų tinkamų priemonių, kad užtikrintų kompetentingų institucijų tiesioginį bendradarbiavimą ir keitimąsi informacija tarp jų siekiant sustiprinti Bendrijos eksporto kontrolės režimo veiksmingumą. Tokia informacija gali apimti:

a) duomenis apie eksportuotojus, kuriems pritaikius nacionalines sankcijas buvo atimta teisė naudoti nacionalinius bendruosius eksporto leidimus arba Bendrijos bendruosius eksporto leidimus;

b) duomenis apie problemiškus galutinius vartotojus, subjektus, kurie

vykdo įtartinus pirkimus, ir, kai tai žinoma, pasirinktus maršrutus.

3. Nedarant poveikio šio reglamento 23 straipsnio taikymui, mutantis mutandis taikomas 1997 m. kovo 13 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 515/97 dėl valstybių narių valdymo institucijų tarpusavio pagalbos ir dėl pastarųjų bei Komisijos bendradarbiavimo, siekiant užtikrinti tinkamą muitinės ir žemės ūkio teisės aktų taikymą (1), ir ypač nuostatos dėl informacijos konfidencialumo.

4. Konsultuodamasi su pagal 23 straipsnį įsteigta Dvejopo naudojimo prekių koordinavimo grupe, Komisija gali sukurti saugią, šifruotą informacijos mainų tarp valstybių narių ir, prireikus, Komisijos sistemą.

5. Valstybės narės atsako už gairių teikimą eksportuotojams ir tarpininkams, kurie jose gyvena ar yra įsisteigę. Komisija ir Taryba taip pat gali parengti gaires ir (arba) rekomendacijas dėl geriausios praktikos šiame reglamente nurodytiems subjektams.

6. Tvarkant asmens duomenis laikomasi 1995 m. spalio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 95/46/EB dėl asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo (2) ir 2000 m. gruodžio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 45/2001dėl asmenų apsaugos Bendrijos institucijoms ir įstaigoms tvarkant asmens duomenis ir laisvo tokių duomenų judėjimo (3) nustatytų taisyklių.

 

 

Įstatymo naujos redakcijos 11 straipsnio 2 ir 3 dalys

2. Strateginių prekių kontrolę atliekančios institucijos, siekdamos užtikrinti eksporto kontrolės veiksmingumą, tarpusavyje bendradarbiauja ir pagal kompetenciją konsultuojasi ir keičiasi informacija su kompetentingomis valstybių narių institucijomis licencijų išdavimo ir kitais strateginių prekių kontrolės klausimais.

3. Informacija apie strateginių prekių eksportą, importą, tranzitą, tarpininkavimą, siuntimą, įvežimą ar kita su šių prekių kontrole susijusi informacija Sąjungos institucijoms, tarptautiniams neplatinimo susitarimams bei tarptautinėms organizacijoms teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir vykdant Lietuvos Respublikos įsipareigojimus.

Dalinis

 

Visiškai bus perkeltas priėmus Nutarimo Nr. 932 pakeitimą

20 straipsnis

1. Dvejopo naudojimo prekių eksportuotojai pagal nacionalinę teisę arba atitinkamose valstybėse narėse galiojančią praktiką tvarko išsamius savo eksportuotų prekių registrus ar dokumentus. Tokius registrus ar dokumentus visų pirma sudaro tokie komerciniai dokumentai kaip sąskaitos faktūros, krovinio deklaracijos, transporto ir kiti išsiuntimo dokumentai, kuriuose yra pakankamai informacijos, leidžiančios nustatyti šiuos dalykus:

a) dvejopo naudojimo prekių aprašymą;

b) dvejopo naudojimo prekių kiekį;

c) eksportuotojo ir prekių gavėjo pavadinimus ir adresus;

d) jei žinoma, dvejopo naudojimo prekių galutinį naudojimą ir galutinį naudotoją.

 

2. Pagal nacionalinę teisę arba atitinkamose valstybėse narėse galiojančią praktiką tarpininkai tvarko tarpininkavimo paslaugų, kurios patenka į 5 straipsnio taikymo sritį, registrus ir dokumentus, galėtų pateikti įrodymų dėl dvejopo naudojimo prekių, apibūdinamo laikotarpio, kuriuo dėl tų prekių buvo teikiamos tokios paslaugos, jų paskirties vietos šalių, kurios buvo susijusios su tomis tarpininkavimo paslaugomis.

3. 1 ir 2 dalyje nurodyti registrai ar dokumentai yra laikomi mažiausiai trejus metus nuo kalendorinių metų, kuriais vyko, pabaigos. Paprašius jie pateikiami valstybės narės, kurioje yra įsisteigęs arba gyvena eksportuotojas arba tarpininkas, kompetentingoms institucijoms.

Įstatymo naujos redakcijos 13 straipsnis

1. Juridiniai ir fiziniai asmenys bei užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialai, kuriems yra išduotos dvejopo naudojimo prekių eksporto, tarpininkavimo paslaugų teikimo licencijos, karinės įrangos eksporto, importo, tranzito, tarpininkavimo ar siuntimo licencijos arba kurie yra strateginių prekių gavėjai ar galutiniai vartotojai, teisės aktų nustatyta tvarka privalo tvarkyti išsamią duomenų apie strategines prekes apskaitą, kurioje būtų pakankamai informacijos, leidžiančios nustatyti jų tapatybę, kiekį, kokybę, rūšį, vertę, eksportuotojo, importuotojo, tarpininko, šių prekių gavėjo, tiekėjo pavadinimus ir adresus, strateginių prekių galutinį panaudojimą ir galutinį vartotoją.

2. Juridiniai ir fiziniai asmenys bei užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialai privalo saugoti šio straipsnio 1 dalyje nurodytus strateginių prekių apskaitos dokumentus ne mažiau kaip 5 metus nuo kalendorinių metų, kuriais atitinkamos prekės buvo eksportuotos, importuotos, gabentos tranzitu, siųstos Sąjungoje, dėl šių prekių teiktos tarpininkavimo paslaugos, pabaigos, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai nenustato kitaip.

 

Visiškas

21 straipsnis

Siekdama užtikrinti tinkamą šio reglamento taikymą, kiekviena valstybė narė imasi visų reikalingų priemonių, kad leistų savo kompetentingoms institucijoms:

a) rinkti informaciją apie bet kurį su dvejopo naudojimo prekėmis susijusį užsakymą ar sandorį;

b) nustatyti, kad eksporto kontrolės priemonės yra tinkamai taikomos, o tai gali visų pirma reikšti įgaliojimą patekti į asmens, turinčio interesą eksporto sandoriui, arba tarpininko, teikiančio tarpininkavimo paslaugas 5 straipsnyje nustatytomis aplinkybėmis, patalpas.

 

Įstatymo naujos redakcijos 11 straipsnio 1 dalis

1. Juridiniai ir fiziniai asmenys bei užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialai, nustatyta tvarka vykdantys strateginių prekių eksportą, importą, tranzitą, siuntimą, įvežimą, tarpininkaujantys sandoriams ar šių prekių galutiniai vartotojai privalo pateikti strateginių prekių kontrolę vykdančioms valstybės institucijoms ir įstaigoms visus strateginių prekių kontrolei atlikti reikalingus duomenis. Duomenų pateikimo tvarką reglamentuoja Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.

 

Įstatymo naujos redakcijos 14 straipsnio 1 dalis

1. Strateginių prekių kontrolę vykdantys asmenys turi teisę tikrinti, kaip juridiniai ir fiziniai asmenys bei užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialai, vykdantys strateginių prekių eksportą, importą, tranzitą, tarpininkavimą, siuntimą, įvežimą, teikiantys tarpininkavimo paslaugas ar šių prekių galutiniai vartotojai laikosi šio Įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių strateginių prekių kontrolę, reikalavimų, taip pat patekti į teritoriją ir patalpas, kuriose yra saugomos ar naudojamos strateginės prekės, gauti strateginių prekių apskaitos dokumentus bei kitą kontrolei vykdyti reikalingą informaciją. Strateginių prekių kontrolės vykdymo tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

 

Visiškas

24 straipsnis

Kiekviena valstybė narė imasi tinkamų priemonių, kad užtikrintų deramą visų šio reglamento nuostatų vykdymą. Visų pirma ji nustato sankcijas, taikomas už šio reglamento nuostatų ar jam įgyvendinti priimtų nuostatų pažeidimus. Tos sankcijos turi būti veiksmingos, proporcingos ir atgrasančios.

 

Įstatymo naujos redakcijos 15 straipsnis. Už šio Įstatymo pažeidimus juridiniai ir fiziniai asmenys bei užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 199 straipsnis. Kontrabanda

2. Tas, kas nepateikdamas muitinės kontrolei ar kitaip jos išvengdamas arba neturėdamas leidimo per Lietuvos Respublikos valstybės sieną gabeno šaunamuosius ginklus, šaudmenis, sprogmenis, sprogstamąsias, radioaktyviąsias medžiagas ar kitas strategines prekes, nuodingąsias, stipriai veikiančias, narkotines, psichotropines medžiagas arba narkotinių ar psichotropinių medžiagų pirmtakus (prekursorius),

baudžiamas laisvės atėmimu nuo trejų iki dešimties metų. (BK Nr. IX-1495 redakcija)

3. Už šiame straipsnyje numatytas veikas atsako ir juridinis asmuo.

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 189(9) straipsnis. Lietuvos Respublikos strateginių prekių kontrolės įstatymo ir kitų teisės aktų pažeidimas

Strateginių prekių eksporto, importo, tranzito ir tarpininkavimo licencijavimo arba kontrolės vykdymo taisyklių pažeidimas –

užtraukia baudą fiziniams asmenims nuo trijų šimtų iki šešių šimtų litų, juridinių asmenų arba užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialų vadovams – nuo vieno tūkstančio iki dviejų tūkstančių litų.

Strateginių prekių kontrolę atliekančių valstybės tarnautojų neįleidimas į fiziniams, juridiniams asmenims arba užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialams priklausančias teritorijas ir patalpas (išskyrus žmogaus būstą), kuriose yra saugomos ar naudojamos strateginės prekės, šioms prekėms apžiūrėti, kontroliniams tyrimams ar matavimams atlikti, duomenų, dokumentų ar informacijos nepateikimas arba dokumentų nuslėpimas, klaidingų duomenų ar informacijos pateikimas, taip pat šių valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas –

užtraukia baudą fiziniams asmenims nuo penkių šimtų iki vieno tūkstančio litų, juridinių asmenų arba užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialų vadovams – nuo vieno tūkstančio iki dviejų tūkstančių litų.

Visiškas