LL dok nesp


LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 38 / Vasario 16-osios g. 2, LT-01104 Vilnius, tel. (8 5) 262 5515 / 262 6584,
faks. (8 5) 262 3974, el. p. [email protected], http://www.ukmin.lt.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188621919

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybei

 

2011-03-

Nr. (28.2-83)-3-

Į

2011-03-22

Nr. 12 (8 klausimas)

 

 

 

 

 

teikimas dėl lietuvos Respublikos vyriausybės nutarimo projekto

 

Vykdydami ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) 2011 m. kovo 22 d. pasitarimo protokolo Nr. 12 (8 klausimas) pavedimą, teikiame svarstyti pagal Teisingumo ministerijos pastabas patikslintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 20 d. nutarimo Nr. 618 „Dėl Didmeninės ir mažmeninės prekybos alkoholio produktais licencijavimo taisyklių ir Mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais prekybos ir viešojo maitinimo įmonėse taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą (toliau – nutarimo projektas).

Svarstyti teikiamas nutarimo projektas parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 70 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ir įstatymo papildymo 701 straipsniu įstatymą (Žin., 2010, Nr. 139-7112) (toliau – Sveikatos sistemos įstatymo papildymo įstatymas), Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 12, 16, 181, 29, 31, 32, 34 straipsnių pakeitimo įstatymą (Žin., 2010, Nr. 145-7432) (toliau – Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymas), taip pat atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos paslaugų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 153-6901) (toliau – Paslaugų įstatymas) nuostatas.

Sveikatos sistemos įstatymo papildymo įstatyme ir Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimo įstatyme nustatyta, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki š. m. balandžio 1 d. reorganizuoja Valstybinę tabako ir alkoholio kontrolės tarnybą (toliau – VTAKT) ir Narkotikų kontrolės departamentą sujungimo būdu į Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentą ir perduoda jam VTAKT iki tol atliktas funkcijas, įskaitant licencijų verstis didmenine prekyba alkoholio produktais išdavimą. Atsižvelgiant į tai, nutarimo projekte siūloma vietoj VTAKT pavadinimo įrašyti Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento pavadinimą.

Atsižvelgiant į tai, kad licencijos verstis didmenine prekyba alkoholio produktais išduodamos neterminuotam laikui, nutarimo projekte siūloma nustatyti, kad iki š. m. balandžio 1 d. VTAKT išduotos licencijos galioja.

Paslaugų įstatymo 18 straipsnyje reglamentuota, kad licencijos prašytojas paraišką ir kitus dokumentus, kurių reikia licencijai gauti, gali pateikti licencijas išduodančiai institucijai ir per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą (toliau – kontaktinis centras). Minėti dokumentai gali būti pateikiami ne tik raštu, bet ir elektroninėmis priemonėmis. Atsižvelgiant į tai, nutarimo projekte siūloma patikslinti Didmeninės ir mažmeninės prekybos alkoholio produktais licencijavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 618 (Žin., 2004, Nr. 84-3050; 2008, Nr. 150-6090) (toliau – Taisyklės), ir jose nustatyti, kad įmonė, norinti gauti licenciją verstis didmenine prekyba alkoholio produktais ar mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, jos dublikatą, taip pat papildyti ar patikslinti turimas licencijas, paraišką ir kitus dokumentus licencijas išduodančiai institucijai pateikia raštu ar elektroninėmis priemonėmis per atstumą, tiesiogiai arba per kontaktinį centrą.

Įgyvendinant Paslaugų įstatymo 7 straipsnio 4 dalį ir siekiant informuoti įmonę, kad paraiška išduoti licenciją yra gauta, Taisyklių 21 punkte siūloma nustatyti, kad licencijas išduodanti institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos ir dokumentų, kurių reikia licencijai išduoti, gavimo raštu arba elektroninėmis priemonėmis išsiunčia įmonei patvirtinimą, kad paraiška ir dokumentai yra gauti. Patvirtinime nurodoma: terminas, per kurį turi būti išnagrinėta paraiška ir dokumentai, galimos įmonės teisių gynimo priemonės, kuriomis ji galėtų pasinaudoti, jeigu kiltų jos ir licencijas išduodančios institucijos ginčų, informacija apie tai, kad jeigu per nustatytą terminą licencija neišduota ir nepateiktas motyvuotas rašytinis atsisakymas ją išduoti, laikoma, kad licencija yra išduota.

Atsižvelgiant į Paslaugų įstatymo 7 straipsnio 3 dalies nuostatas, Taisyklių 22 punkte siūloma nustatyti, kad jeigu licencijas išduodanti institucija per nustatytą terminą nepriima sprendimo dėl licencijos išdavimo ir nepateikia įmonei motyvuoto rašytinio atsisakymo išduoti licenciją, laikoma, kad licencija yra išduota. Šiuo atveju licencijas išduodanti institucija privalo per 1 darbo dieną registruotu laišku išsiųsti licenciją įmonei, jeigu įmonė yra sumokėjusi už licencijos išdavimą nustatytą valstybės rinkliavą. Jeigu įmonė nustatytos valstybės rinkliavos nėra sumokėjusi, licencija registruotu laišku jai išsiunčiama per 1 darbo dieną nuo nustatytos valstybės rinkliavos sumokėjimo dienos.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. liepos 8 d. pasitarimo protokolo Nr. 57 (6 klausimas) 6.8 punktu institucijoms buvo pavesta panaikinti teisės aktuose nustatytus reikalavimus skelbti laikraščiuose ar kituose leidiniuose apie pamestus ar kitaip prarastus dokumentus. Atsižvelgiant į tai, Taisyklių 23 punkte siūloma panaikinti reikalavimą įmonei, praradusiai licenciją, skelbti apie tai Lietuvos Respublikos spaudoje.

Siekiant įgyvendinti vieno langelio principą ir sumažinti administracinę naštą verslui, siūloma panaikinti Taisyklių 17.3, 18.3, 19.3 punktus ir nereikalauti iš įmonės, norinčios gauti licenciją, maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimo kopijos. Kartu Taisyklių 7 punkte siūloma nustatyti, kad licenciją išduodančios institucijos informaciją, ar įmonei išduotas maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimas, turi išsiaiškinti pačios Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 3 d. pasitarimo protokolo Nr. 85 (2 klausimas) 1.5 punktu visoms valstybės institucijoms ir įstaigoms pavesta pagal kompetenciją išanalizuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir šių institucijų ir įstaigų priimtus įstatymų įgyvendinamuosius teisės aktus, ypač tuos, kuriais patvirtintos pavyzdinės formos, ir panaikinti reikalavimą turėti antspaudą ar antspaudo vietos žymą (A. V.), nebent reikalavimas turėti antspaudą yra nustatytas įstatymuose. Atsižvelgiant į tai, Taisyklėse siūloma panaikinti reikalavimą dokumentus, kurie pateikiami norint gauti licenciją, tvirtinti antspaudu ir nustatoma, kad minėti dokumentai turėtų būti patvirtinti įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens parašu bei tikrumo žyma.

Nutarimo projekte taip pat daroma kitų redakcinio pobūdžio pakeitimų.

Išvadas dėl nutarimo projekto pateikė Teisingumo ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Finansų ministerija, Žemės ūkio ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Europos teisės departamentas, VTAKT, Lietuvos savivaldybių asociacija. Institucijų pastabos buvo aptartos ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) 2011 m. kovo 22 d. pasitarime. Po minėto pasitarimo nutarimo projektas papildomai darbo tvarka buvo suderintas su Teisingumo ministerija.

Atsižvelgdami į tai, kad verslininkų asociacijos išvadų dėl nutarimo projekto per nustatytą terminą nepateikė, taip pat vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1244 (Žin., 2009, Nr. 121-5212), 20 punktu, laikome, kad asociacijos pastabų dėl nutarimo projekto neturi.

Svarstyti teikiamas nutarimo projektas Lietuvos Respublikos Vyriausybės programai neprieštarauja. Nutarimo projekte Taisyklių nuostatos derinamos su 2006 m. gruodžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/123/EB dėl paslaugų vidaus rinkoje nuostatomis (OL 2006 L 376, p. 36). Nutarimo projekto notifikuoti Europos Komisijai nereikės. Jo įgyvendinimas esminės įtakos valstybės biudžetui neturės. Priėmus nutarimo projektą, keisti ar priimti kitų teisės aktų nereikės.

Atlikus nutarimo projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą, neigiamų pasekmių nenumatoma. Priėmus nutarimo projektą, būtų supaprastinta licencijų išdavimo procedūra.

Nutarimo projektas skelbtas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos (TAIS) Projektų registravimo posistemėje. Pastabų iš visuomenės negauta.

Į nutarimo projektą įtraukti naujų sąvokų nesiūloma.

Nutarimo projektą parengė Ūkio ministerijos Pramonės, paslaugų ir prekybos departamento (direktorius – Kęstutis Straigis, tel. 262 5150, el. p. [email protected]) Vidaus prekybos politikos skyrius (skyriaus vedėja – Birutė Janutėnienė, tel. 262 3902, el. p. birute. [email protected]), tiesioginė rengėja – šio skyriaus vyriausioji specialistė Jurgita Staneikaitė, tel. 262 8519, el. p. [email protected].

PRIDEDAMA:

1.        Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektas ir jo lyginamasis variantas, 18 lapų.

2.      Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, 1 lapas.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                             Rimantas Žylius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Birutė Janutėnienė, tel. (8 5) 262 3902, el. p. [email protected]