Originalas nebus siunčiamas

 

LIETUVOS VYRIAUSIOJO ARCHYVARO TARNYBA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Algirdo g. 31, 03219 Vilnius,  tel. (8 5) 265 1137,  faks. (8 5) 265 2314,  el. p. [email protected]

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188697087

 

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai

 

2011-03-28 Nr. (6.3) V4-342

Į 2011-03-21 Nr. (1.27) 7R-2321

 

 

 

DĖL ĮSAKYMO PROJEKTO

           

            Išnagrinėję Lietuvos Respublikos teisingumo ministro įsakymo „Dėl teisingumo ministro 2007 m. rugsėjo 17 d. įsakymo Nr. 1R-360 „Dėl Notaro dokumentų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą (toliau – įsakymo dėl Taisyklių pakeitimo projektas), teikiame pastabas ir pasiūlymus pagal kompetenciją.

            Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18 straipsnių, antrojo skirsnio pavadinimo pakeitimo, 9 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ir įstatymo priedo papildymo įstatyme (Žin., 2010, Nr. 79-4055), įsigaliojusiame nuo 2011 m. sausio 1 d., įtvirtintos nuostatos, kad dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos bendruosius reikalavimus nustato, bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykles tvirtina, kitus dokumentų valdymą ar naudojimą reglamentuojančius teisės norminius aktus priima Lietuvos vyriausiasis archyvaras. Atsižvelgiant į tai, Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus priimti teisės norminiai aktai pripažįstami netekusiais galios ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro tvirtinami naujai. Vienas tokių teisės aktų – Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklė, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 (Žin., 2011, Nr. 32-1534). Tvirtinant rodyklė papildyta naujais punktais, kai kurie punktai patikslinti, pakeisti dokumentų saugojimo terminai. Šiuo metu yra parengtas naujas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių projektas, kuriame numatoma atsisakyti dokumentų tvarkymo kai kurių reikalavimų (pvz., dokumentacijos plano suvestinės sudarymo), bus nustatytos naujos apskaitos dokumentų formos.

Atsižvelgdami į tai, įsakymo dėl Taisyklių pakeitimo projekte Taisyklių 19 punktą siūlome išdėstyti taip:

„20. Pasibaigus kalendoriniams metams iki einamųjų metų kovo 1 dienos pagal dokumentacijos planą, jo papildymų sąrašą (-us), vienarūšių bylų sąrašus ar kitus nustatytus apskaitos dokumentus suvedami bylų sudarymo suvestiniai duomenys, kurie įrašomi dokumentacijos plano ir dokumentacijos plano papildymų sąrašo, jei toks buvo sudarytas, 7 skiltyje. Šioje skiltyje nurodomas per kalendorinius metus užbaigtų bylų skaičius“.

Įsakymo dėl Taisyklių pakeitimo projekte siūlome nauja redakcija išdėstyti 5 ir 6 priedus (dokumentacijos plano formą ir dokumentacijos plano papildymo sąrašo formą), o 8 priedą (suvestinės formą) laikyti netekusiu galios. Pridedame 5 ir 6 priedus, parengtus pagal Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių naująjį projektą.

Pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo 13 straipsnio 3 dalies nuostatas, centriniai valstybinio administravimo subjektai rengia ir, suderinę su Lietuvos vyriausiuoju archyvaru, tvirtina šiems subjektams priskirtoje srityje susidarančių dokumentų saugojimo terminų rodykles. Vadovaudamiesi minėtomis įstatymo nuostatomis ir įvertinę tą aplinkybę, kad Notaro

2

dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos teisingumo ministro ir Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. rugsėjo 17 d. įsakymu Nr. 1R-359/V-61 (Žin., 2007, Nr. 100-4086), dokumentų saugojimo terminai skiriasi nuo Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje nustatytų saugojimo terminų, siūlytume parengti naują Lietuvos Respublikos teisingumo ministro įsakymo „Dėl Notaro dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“ projektą ir pateikti derinti Lietuvos vyriausiajam archyvarui.

PRIDEDAMA. 2 lapai.

 

 

 

 

 

 

Lietuvos vyriausiasis archyvaras                                                                     Ramojus Kraujelis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nijolė Lunskienė, tel., 265 2247


 

 

 

Notaro dokumentų tvarkymo taisyklių

5 priedas

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2011 m.               d. įsakymo Nr.    

redakcija)

(Dokumentacijos plano formos pavyzdys)

_________________________________________________________

(notaro biuro pavadinimas)

NOTARAS (-Ė)___________________________________

(vardas ir pavardė)

 

_______ METŲ DOKUMENTACIJOS PLANAS

 

                                                             _________ Nr. ________

                                                               (data)

__________________

(sudarymo vieta)

 

            Bylų saugojimo terminai nurodyti vadovaujantis ___________________________________                                              (teisės norminiai aktai ir 5-oje skiltyje vartojami jų

_______________________________________________________________________________________________

sutrumpinimai)

Bylos indeksas

Bylos antraštė

Bylos saugojimas

Už bylos sudarymą atsakingo darbuotojo vardas ir pavardė

Pastabos

Iš viso per metus  užbaigta bylų

 

Saugojimo terminas

 

 

Teisės akto ir jo punkto nuoroda

1

2

3

4

5

6

7

 

1.VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

1.1.

Įsakymai veiklos organizavimo klausimais

 

 

 

 

 

1.2.

..................

.....

.....

.....

 

 

.....

..................

.....

.....

.....

 

 

 

2. PERSONALO VALDYMAS

2.1.

Įsakymai personalo klausimais

 

 

 

 

 

.....

.................

.....

.....

.....

 

 

 

6. NOTARINIAI VEIKSMAI

6.1.

Notariniai registrai

.....

.....

.....

 

 

.....

..............

.....

.....

.....

 

 

Notaras (-ė)                                                           ____________________                 ____________________

                                                                        (parašas)                                                        (vardas ir pavardė)

SUDERINTA

(Lietuvos notarų rūmų prezidentas (-ė)

arba jo (jos) įgalioto asmens pareigos)

____________________

(parašas)

____________________

(vardas ir pavardė)

____________________

(data)

Dokumentacijos plano 7-ą skiltį užpildė
___________________
(pareigų pavadinimas)
_______________________
(parašas)
_______________________
(vardas ir pavardė)
_______________________
(data)

Pastaba. Pasibaigus kalendoriniams metams iki einamųjų metų kovo 1 d. darbuotojas, atsakingas už notaro bylų apskaitą, dokumentacijos plano 7-oje skiltyje įrašo užbaigtų bylų skaičių, nurodo savo pareigų pavadinimą, vardą, pavardę, datą ir pasirašo. Jei per kalendorinius metus bylų sudaryta nebuvo, šioje skiltyje rašoma „0“.

Notaro dokumentų tvarkymo taisyklių

6 priedas

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2011 m.               d. įsakymo Nr.    

redakcija)

 

(Dokumentacijos plano papildymų sąrašo formos pavyzdys)

 

_________________________________________________________

(notaro biuro pavadinimas)

NOTARAS (-Ė)___________________________________

                (vardas ir pavardė)

 

 

_______ METŲ DOKUMENTACIJOS PLANO PAPILDYMŲ SĄRAŠAS

 

                                                             _________ Nr. ________

                                                            (data)

__________________

(sudarymo vieta)

 

            Bylų saugojimo terminai nurodyti vadovaujantis ______________________________        _____                                                                                      (teisės norminiai aktai ir 5-oje skiltyje vartojami jų

___________________________________________________________________________________________________________

sutrumpinimai)

Bylos indeksas

Bylos antraštė

Bylos saugojimas

Už bylos sudarymą atsakingo darbuotojo vardas ir pavardė

Pastabos

Iš viso per metus užbaigta bylų

 

Saugojimo terminas

 

Teisės akto ir jo punkto nuoroda

1

2

3

4

5

6

7

 

3. DOKUMENTŲ VALDYMAS

3.10.

Laikino saugojimo bylų sąrašai

......

......

......

 

 

3.11.

.....................

......

......

......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Notaras (-ė)                                       _______________________                                  ________________________

                                                                                (parašas)                                                          (vardas ir pavardė)

 

SUDERINTA

(Lietuvos notarų rūmų prezidentas (-ė)

arba jo (jos) įgalioto asmens pareigos)

___________________

(parašas)

___________________

(vardas ir pavardė)

___________________

(data)

 

Dokumentacijos plano papildymų sąrašo 7-ą skiltį užpildė
___________________
(pareigų pavadinimas)
_______________________
(parašas)
_______________________
(vardas ir pavardė)
_______________________
(data)

 

Pastaba.  Pasibaigus kalendoriniams metams iki einamųjų metų kovo 1 d. darbuotojas, atsakingas už notaro bylų apskaitą, dokumentacijos plano papildymo sąrašo 7-oje skiltyje įrašo užbaigtų bylų skaičių, nurodo savo pareigų pavadinimą, vardą, pavardę, datą ir pasirašo.