LIETUVOS RESPUBLIKOS

SVEIKATOS SISTEMOS ĮSTATYMO 8, 13 IR 76 STRAIPSNIŲ

PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ir tobulinant šį projektą.

            Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 8, 13 ir 76 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas) parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 13 d. pasitarimo protokolo Nr. 66 išrašą, kuriame siūloma apsvarstyti galimybę atsisakyti įstaigoms prie ministerijų pavaldžių įstaigų juridinio asmens statuso, o taip pat Lietuvos Respublikos Seimo Audito komiteto 2010 m. lapkričio 17 d. sprendime Nr.  141-S-35 ,,Dėl Privalomojo sveikatos draudimo sistemos” nurodyto pasiūlymo Lietuvos Respublikos Vyriausybei - optimizuoti privalomojo sveikatos draudimo sistemą, peržiūrint institucijų, vykdančių privalomąjį sveikatos draudimą skaičių, vykdomą veiklą, atliekamas funkcijas bei veiklos išlaidas.

 

            2. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai.          
            Įstatymo projekto tikslas – atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo naujoje redakcijoje nebeliks šiuo metu atskirą juridinio asmens statusą turinčių teritorinių ligonių kasų, ir jos bus inkorporuotos į Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos struktūrą, ir teritorinių ligonių kasų funkcijas perims vykdyti Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, daromi pakeitimai tuose  teisės aktuose, kurių nuostatose yra nustatoma šių institucijų kompetencija.
 

3. Kaip šiuo metu teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai.

Teritorinių ligonių kasų, kaip savarankiškų juridinių asmenų, kompetencija ir steigimo klausimai reglamentuojami Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme (Žin., 1994, Nr. 63-1231; 1998, Nr. 112-3099), Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512), Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 66-1573; 1998, Nr. 109-2995), Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatyme (Žin., 2002, Nr. 56-2225), Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 102-2317; 2009, Nr. 145-6425), Lietuvos Respublikos žalos, atsiradusios dėl valdžios institucijų neteisėtų veiksmų, atlyginimo ir atstovavimo valstybei įstatyme (Žin., 2002, Nr. 56-2228; 2005, Nr. 127-4532), Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse (Žin., 1985, Nr. 1-1). 
 

4. Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

            Teritorinių ligonių kasų, kaip savarankiškų juridinių asmenų, kompetencija perduodama Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Atsisakius įstatyminių nuostatų, kuriose teritorinės ligonių kasos reglamentuojamos kaip savarankiški juridiniai asmenys, bus galima atlikti tolimesnius teisinius veiksmus, leidžiančius nustatyti kitokį teritorinių ligonių kasų teisinį statusą. 
 
5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta. 
Priėmus Įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenustatyta.
 

6. Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Įstatymo projektas su įtaka kriminogeninei situacijai ir korupcijai susijęs nėra.
 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir plėtrai.

Įstatymo projekto įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai nenustatyta.
 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą. Kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.

            Kartu su Įstatymo projektu parengti kitų įstatymų, kurių nuostatose yra nustatoma teritorinių ligonių kasų kompetencija, pakeitimų projektai. 
 

              9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo reikalavimų  ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

            Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai nėra įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, kadangi Įstatymo projekte nėra vartojamos naujai apibrėžiamos sąvokos.

 

10. Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus.

            Teikiamame Įstatymo projekte reglamentuojamas klausimas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijai ir Europos Sąjungos teisės nuostatoms.

 

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymo lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys.

Priėmus Įstatymo projektą nereikės rengti lydimųjų teisės aktų.

 

12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas.

Įstatymo projekto įgyvendinimui reikalingų biudžeto lėšų poreikio nenustatyta.

 

            13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Specialistų vertinimų ir išvadų Įstatymo projekto rengimo metu negauta.

 

14. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai, institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai.

Projekto rengimą koordinavo Sveikatos apsaugos ministerijos viceministrė Janina Kumpienė.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc.

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc yra: Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

 

 
 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                   Raimondas Šukys