LIETUVOS RESPUBLIKOS

ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO 1713 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą         

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1713 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau – 2 Įstatymo projektas) parengė Lietuvos Respublikos ūkio ministro sudaryta darbo grupė (Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. kovo 9 d. įsakymas Nr. 4-190 „Dėl darbo grupės sudarymo“).

2 Įstatymo projektas parengtas siekiant suderinti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projektas), kuriuo perkeliami naujos 2009 m. liepos 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/81/EB dėl darbų, prekių ir paslaugų pirkimo tam tikrų sutarčių, kurias sudaro perkančiosios organizacijos ar subjektai gynybos ir saugumo srityse, sudarymo tvarkos derinimo ir iš dalies keičiančios direktyvas 2004/17/EB ir 2004/18/EB (OL 2009 L 216, p. 76) (toliau – Direktyva 2009/81/EB) reikalavimai, nuostatas su Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nuostatomis.

2. Projekto tikslai ir uždaviniai

2 Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai – suderinti 2 Įstatymo projekto nuostatas su kartu teikiamo Įstatymo projekto nuostatomis, kuriame Viešųjų pirkimų tarnybai nustatomos papildomos funkcijos ir suteikiamos papildomos teisės, susijusios su Įstatymo projekto įgyvendinimu.

3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami Įstatymo projekte aptarti klausimai. Naujos teisinio reguliavimo nuostatos, kokių pozityvių rezultatų laukiama

Siekiant riboti Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau – Sutartis) 346 straipsnyje ir Direktyvos 2004/18/EB 14 straipsnyje nustatytų išimčių taikymą gynybos ir saugumo srities viešiesiems pirkimams ir sukurti atvirą ir konkurencingą Europos gynybos ir saugumo srities pirkimų rinką, buvo priimta Direktyva 2009/81/EB. Direktyva 2009/81/EB nustato specialias pirkimo procedūras, pritaikytas jautriais laikomiems gynybos ir saugumo srities viešiesiems pirkimams, kuriems būtų taikytini ypatingi saugumo reikalavimai. Tikimasi, kad Europos Sąjungos valstybėms narėms perkėlus šios direktyvos nuostatas į nacionalinę teisę ir jas pradėjus įgyvendinti, karinių ir su saugumu susijusių pirkimų procedūros bus atviresnės ir skaidresnės, bus apribotas minėtų išimčių taikymas, efektyviau naudojamos Europos Sąjungos valstybių narių biudžetų lėšos, sudarytos palankesnės sąlygos smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams dalyvauti gynybos ir saugumo srities viešuosiuose pirkimuose, taip pat plėtoti inovacijas, sustiprinti karinę pramonę.

Įstatymo projektas parengtas siekiant kuo tiksliau įgyvendinti Direktyvos 2009/81/EB nuostatas. Įstatymo projektu reglamentuojamų pirkimų priežiūrą atlieka ir kaip laikomasi įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų, kontroliuoja Viešųjų pirkimų tarnyba, o kaip atliekant pirkimus ir vykdant sudarytas pirkimo sutartis laikomasi informacijos apsaugos reikalavimų, prižiūri Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme nurodytos įslaptintų sandorių saugumą užtikrinančios institucijos.

         Atsižvelgiant į tai, 2 Įstatymo projektu tikslinamos Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nuostatos, kuriomis siekiama nustatyti, kad už Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu nustatytos viešųjų pirkimų vykdymo tvarkos ar viešojo pirkimo būdo parinkimo tvarkos pažeidimą Viešųjų pirkimų tarnyba skiria baudą nuo penkių šimtų iki dviejų tūkstančių penkių šimtų litų perkančiųjų organizacijų vadovams arba jų įgaliotiems vadovauti viešojo pirkimo komisijai asmenims, viešojo pirkimo komisijos nariams, balsavusiems už neteisėto sprendimo priėmimą. 

4. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus 2 Įstatymo projektą, neigiamų pasekmių neprognozuojama. 2 Įstatymo projektas atitinka Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatas.

5. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimtas 2 Įstatymo projektas įtakos kriminogeninei situacijai neturės, o prielaidas atsirasti korupcijai sumažins.

6. Įstatymo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Įstatymo įgyvendinimas teigiamai atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai.   

7. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą

Galioja Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas, Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksas.

8. Įstatymo projekto atitiktis bendrinės lietuvių kalbos normoms

Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekte nėra naujų sąvokų, kurias įvardijantys terminai turėtų būti įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

9. Įstatymo projekto atitiktis Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei

2 Įstatymo projekto nuostatos minėtai konvencijai ir Europos Sąjungos teisei neprieštarauja.

10. Įstatymui įgyvendinti reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai

2 Įstatymo projektui įgyvendinti nereikės priimti įgyvendinamųjų teisės aktų.

11. Įstatymui įgyvendinti reikalingos biudžeto lėšos

Įstatymui įgyvendinti papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės.

12. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Rengiant 2 Įstatymo projektą specialistų vertinimų, rekomendacijų ir išvadų nebuvo gauta.

13. Įstatymo projekto autoriai

2 Įstatymo projektą parengė Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. 4-190 „Dėl darbo grupės sudarymo“ sudaryta darbo grupė (darbo grupės vadovas   – ūkio viceministras Rimantas Žylius, tel. 262 3901). Tiesioginė rengėja Ūkio ministerijos Įmonių teisės ir viešųjų pirkimų politikos departamento (direktorė – Audronė Railaitė,       tel. 262 3477) Viešųjų pirkimų politikos skyriaus (vedėja – Birutė Mačiunskienė, tel. 262 9696) vyriausioji specialistė Dovilė Aksomitaitė, tel. 262 3907.

14. Reikšminiai žodžiai

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, yra „viešasis pirkimas“, „viešojo pirkimo sutartis“, „gynyba ir saugumas“.

Teikiamas 2 Įstatymo projektas turi būti išverstas į anglų kalbą.

 

______________________________________