LIETUVOS RESPUBLIKOS

ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO

438, 1886, 2464, 2591, 260 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

įstatymO PROJEKTO

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant projektą

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 438, 1886, 2464, 2591, 260 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (toliau – įstatymo projektas) parengtas, atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu galiojančio Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nuostatos nėra suderintos su šiuo metu galiojančiomis Valstybinio socialinio draudimo įstatymo nuostatomis. Todėl būtina suvienodinti valstybinį socialinį draudimą reglamentuojančių ir kitų teisės aktų naudojamas sąvokas bei pakeisti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso atitinkamus straipsnius. Atsižvelgiant į tai, kad 2009 m. gruodžio 22 d. buvo priimtas Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 2, 4, 8, 9, 10, 16 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas (Žin., 2009, Nr. 159-7208), kuriuo patikslinta Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 10 straipsnio 2 dalis, numatanti draudėjų prievolę pateikti socialinio draudimo pranešimus, todėl keičiama Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1886 straipsnio 1 dalis. Už Administracinių teisės pažeidimų kodekso 1886 straipsnyje nurodytus pažeidimus paskirta bauda turi būti sumokėta į Valstybinio socialinio draudimo fondą (Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų sąskaitą), todėl atitinkamai keičiamas Administracinių teisės pažeidimų kodekso 260 straipsnio 2 dalies 2 punktas. Įstatymo projekte taip pat įvertinti ir kiti techninio pobūdžio pakeitimai, kurie reikalingi, siekiant suvienodinti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nuostatas su šiuo metu galiojančiomis Valstybinio socialinio draudimo įstatymo nuostatomis. 

 

 2. Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai

Įstatymo projekto tikslas yra suvienodinti valstybinį socialinį draudimą reglamentuojančių ir kitų teisės aktų naudojamas sąvokas su šiuo metu galiojančiu Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso atitinkamų straipsnių nuostatomis.

 

3. Projekte siūlomų nuostatų teisinio reguliavimo būklė šiuo metu

Šiuo metu galiojančios Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nuostatos nėra suderintos su naujausiomis Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo pakeitimo nuostatomis.

 

4. Įstatymo projekte siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir teigiami rezultatai, kurių galima tikėtis priėmus įstatymo projektą

 

4.1. Įstatymo projekte siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos

Siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo, aiškumo ir tęstinumo, siūloma suvienodinti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nuostatas su Valstybinio socialinio draudimo įstatymo nuostatomis tam, kad būtų išvengta įstatymų kolizijos.  

 

4.2. Teigiami rezultatai, kurių galima tikėtis priėmus įstatymo projektą

Numatomas teisinis reguliavimas nesudarytų galimos kolizijos, kai dviejų įstatymų nuostatos reglamentuoja skirtingai tuos pačius dalykus.

5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir priemonės, kurių reikėtų imtis joms išvengti 

Nenumatoma.

 

6. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

            Kriminogeninei situacijai, korupcijai įstatymai įtakos nedarys.

 

7. Įstatymo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

            Verslui ir jo plėtrai įstatymas įtakos neturės.

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus Įstatymo projektą

Pakeitus įstatymo projektą, kitų teisės aktų keisti nereikės.

 

9. Įstatymo projekto atitikimas Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimams, bendrinės lietuvių kalbos normoms bei projekto sąvokų ir jas įvardijančių terminų įvertinimas Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekto sąvokos ir terminai atitinka Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinimo teisės aktų nustatytus reikalavimus.

 

10. Įstatymo projekto atitikimas Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos dokumentams

Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos socialinės apsaugos Reglamentams.

 

11. Įstatymo įgyvendinimui reikalingi lydimieji aktai

Įstatymo įgyvendinimui reikalingų lydinčiųjų teisės aktų nereikia.

 

12. Įstatymo projekto įgyvendinimui reikalingos išlaidos

Įstatymo projekto įgyvendinimui papildomų išlaidų nereikės.

 

13. Įstatymo projekto autoriai

            Įstatymo projekto rengimą koordinavo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viceministras Audrius Bitinas. Tiesiogiai Įstatymo projektą parengė šios ministerijos Socialinio draudimo skyriaus vyriausioji specialistė Ūla Urbaitė (tel. 266 8115; skyriaus vedėjas Vaidotas Kalinauskas (tel. 266 4215).

 

14. Įstatymo projekto reikšminiai žodžiai

Administracinių teisės pažeidimų kodeksas, Valstybinio socialinio draudimo administravimo įstaigos, valstybinis socialinis draudimas.

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                                   Donatas Jankauskas