LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30/1, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai                           2011-03-      Nr.

Į 2011-03-03 Nr. 2D-1147 (11.59)

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

dėl IŠVADOS LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO PROJEKTUI                                      

                     

Teisingumo ministerija, išnagrinėjusi pateiktą išvadoms gauti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. spalio 2 d. nutarimo Nr. 1180 „Dėl tabako gaminių gamybos licencijavimo“ pakeitimo“ projektą (toliau – Nutarimo projektas), pritardama teisinio reguliavimo tikslui bei neturėdama pastabų dėl teisinio reguliavimo pasekmių, pagal kompetenciją teikia pastabas bei pasiūlymus dėl  teisinio reguliavimo priemonių ir teisės technikos:

 

Dėl teisinio reguliavimo priemonių:

 

Svarstytina, ar būtina įvesti naują reikalavimą, kad tabako gaminių sandėlis ir tabako gaminių didmeninės prekybos sandėlis, kaip tos sąvokos apibrėžtos keičiamų taisyklių 2 punkto 4 ir 5 pastraipose, turi būti įregistruoti Nekilnojamojo turto registre kaip sandėlis. Tokiu atveju tikėtina, kad dalis įmonių, jau turinčių licencijas verstis tabako gaminių gamyba, nuo Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. spalio 2 d. nutarimo Nr. 1180 „Dėl tabako gaminių gamybos licencijavimo“ pakeitimo“ įsigaliojimo neatitiktų šio reikalavimo. Teisingumo ministerijos nuomone, reikalavimas, kad tabako gaminių sandėlis ir tabako gaminių didmeninės prekybos sandėlis turi būti įregistruoti Nekilnojamojo turto registre kaip sandėlis, traktuotinas kaip papildoma administracinė našta įmonėms (tikėtinos papildomos išlaidos pritaikant patalpas, keičiant jų pagrindinę tikslinę naudojimo paskirtį ir pan.). Pažymėtina, kad įtvirtinant verslo subjektams administracinę naštą didinančią normą, turi būti atsisakoma vienos jau galiojančios (one in, one out principas). Be to, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės teisėkūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. rugsėjo 30 d. nutarimu Nr. 1244 (toliau – Teisėkūros taisyklės), 65 punktu, toks Nutarimo projektu siūlomas nustatyti teisinis reguliavimas turėtų įsigalioti lapkričio 1 d. ir toks Vyriausybės nutarimas turėtų būti skelbiamas ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki jo įsigaliojimo dienos.

 

Dėl teisės technikos:

 

1.      Remiantis 1998 m. rugpjūčio 17 d. teisingumo ministro įsakymu Nr. 104 patvirtintų Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų (toliau – rekomendacijos) IX skyriaus nuostatomis, Nutarimo projekto lyginamajame variante Nutarimo projekto 2 punktas neturi būti ryškinamas.

2.      Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina Nutarimo projektu keičiamų Tabako gaminių gamybos licencijavimo taisyklių (toliau – keičiamos taisyklės) 2 punkte, kuriame pateikiamos šiose taikylėse vartojamos sąvokos, nepateikti tabako gaminių sąvokos, kadangi ji pateikta Tabako kontrolės įstatyme (2 str. 2 d.), kurį ir įgyvendina keičiamas Vyriausybės nutarimas, ir šios sąvokos nesutampa.  Konkretūs gaminai, kuriems išduodamos keičiamose taisyklėse aptartos licencijos, pagal Europos Bendrijos kombinuotosios nomenklatūros kodus, galėtų būti nurodyti prie keičiamų taisyklių 3 punkto.

3.      Iš keičiamų taisyklių neaišku, kas yra kontaktinis centras (9 p. ir kt.), todėl tikslinga būtų šią sąvoką apibrėžti arba nurodyti teisės aktą, kuriame tokia sąvoka būtų apibrėžta. Taip pat siūlytina apibrėžti keičiamose taisyklėse vartojamą terminą „elektroninės priemonės“.

4.      Svarstytina, kodėl keičiamų taisyklių 9.1.2 punkte nenurodytas reikalavimas pateikti įmonės steigėjo  - juridinio asmens – kodo, nors įmonės steigėjų ir įmonės vadovų asmens kodai reikalingi. Pažymėtina, kad vadovaujantis Teisėkūros taisyklių 16.13 punktu, dėl Nutarimo projekto turi būti gautos Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos išvados.

5.      Siūlytina, kalbant apie dokumentų ir informacijos Departamentui pateikimo būdą, vietoj „raštu ar elektroninėmis priemonėmis per atstumą“, vartoti „raštu ar elektroninėmis priemonėmis“.

6.      Siekiant išvengti neapibrėžtumo, siūlytina keičiamose taisyklėse numatant galimybę įmonėms pašalinti trūkumus  - Departamentui pateikti trūkstamus ir (ar) patikslintus dokumentus - nustatyti konkretų terminą, per kurį tie trūkumai gali būti pašalinti (11 p., 19 p. ir kt.).

7.      Keičiamų taisyklių 13 punkte pateikta neteisinga nuoroda į Tabako kontrolės įstatymo 11 straipsnio 7 dalį, kadangi licencijos neišdavimo pagrindai reglamentuoti Tabako kontrolės įstatymo 11 straipsnio 6 dalyje.

8.      Siūlytina aiškiau formuluoti keičiamų taisyklių 19 punkto paskutinį sakinį išdėstant jį taip: „šiuo atveju terminas sprendimui dėl licencijos dublikato išdavimo priimti skaičiuojamas nuo tinkamai užpildytų dokumentų Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamente gavimo dienos“.

9.      Iš keičiamų taisyklių 15.8 punkto neaišku, kas turi pasirašyti licenciją.

10.  Kadangi keičiamų taisyklių 18 punkte nurodomas tik vienas dokumentas – paraiška (su nurodyta licencijos praradimo ar sugadinimo priežastimi), kurį reikia pateikti norint gauti licencijos dublikatą, ir nenurodomi reikalavimai, kuriuos tokia paraiška turi atitikti, todėl netiksli keičiamų taisyklių 19 punkto nuostata, kur nurodyta, kad jei buvo pateikti ne visi reikiami dokumentai ar pateikti dokumentai neatitinka jiems keliamų reikalavimų, įmonė turi ištaisyti tokius trūkumus.

11.  Kadangi įmonė gali (turi teisę) trūkumų, nurodytų keičiamų taisyklių 19 punkte neištaisyti, siūlytina 19 punkto priešpaskutiniame sakinyje atsisakyti imperatyvaus nurodymo įmonei tuos trūkumus ištaisyti.

12.  Kadangi pagal keičiamų taisyklių 15.7 punktą licencijoje nurodomi tabako gaminių didmeninės prekybos sandėlių ir (ar) tabako gaminių sandėlių adresai ir patalpų pažymėjimas plane, siūlytina tikslinti keičiamų taisyklių 20.2 punkto pirmąjį sakinį, nurodant, kad  Įmonių licencijos gali būti papildytos ir (ar) tabako gaminių sandėlių adresais ir jų patalpų pažymėjimu plane.

13.  Siūlytina suvienodinti keičiamų taisyklių 11, 19, 24 punkto nuostatos dėl informacijos pateikimo įmonei dėl nustatytų trūkumų formos, taip pat dėl įmonės trūkumų pašalinimo (duomenų pateikimo Departamentui) formos.

14.  Siekiant aiškumo, tikslintinas keičiamų taisyklių 20.3 punktas išskiriant du sakinius ir antrąjį pradedant po žodžio „adresais“ taip: „Įmonė, norinti, kad licencija būtų papildyta gamybos vietų adresais, Narkotikų tabako ir alkoholio kontrolės departamentui tiesiogiai <...>“.

15.  Atsižvelgiant į keičiamų taisyklių 21 punktą, siūlytina 24 punkte aptarti ne tik tuos atvejus, kai kreipiamasi dėl licencijos patikslinimo, bet ir kai kreipiamasi dėl licencijos papildymo.

16.  Vadovaujantis rekomendacijų 46.6 punktu, tikslintinas keičiamų taisyklių 25 punktas.

17.  Atsižvelgiant į Viešojo administravimo įstatymo 5 straipsnio 2 punktą, viešojo administravimo subjektai atlieka nepavaldžių subjektų priežiūrą, o ne kontrolę, todėl siūlytina tikslinti keičiamų taisyklių 26 punktą ir nevartoti žodžio „kontroliuoja“. Atitinkamai tikslintinas keičiamų taisyklių 27 punktas išbraukiant žodį „kontroliuojančios“.

18.  Atkreiptinas dėmesys, kad daugelis keičiamų taisyklių III skyriaus „Licencijuojamos veiklos sąlygos“ nuostatų perkeltos iš Tabako kontrolės įstatymo, todėl svarstytinas tokio perkėlimo tikslingumas.

19.  Siūlytina keičiamų taisyklių 38.3 punkte nevardinti konkrečių sprendimų, kadangi skundo objektas reglamentuotas Administracinių bylų teisenos įstatyme, kurio 22 straipsnio 1 dalyje nurodyta, kad skundas (prašymas) gali būti paduotas dėl viešojo administravimo subjekto priimto administracinio akto ar veiksmo (neveikimo).

20.  Atsižvelgiant į keičiamų taisyklių 1 punkte pateikta sutrumpinimą, siūlytina 39 punkte po žodžio “šių” įrašyti “Taisyklių”.

21.   Siekiant aiškumo ir apibrėžtumo siūlytina keičiamų taisyklių 42 punkte numatyti, kad terminas, per kurį įmonė privalo pašalinti pažeidimus turi būti skaičiuojamas nuo įspėjimo (registruoto laiško) išsiuntimo įmonei dienos.

 

 

 

 

Teisingumo viceministras                                                                                          Gytis Andrulionis

 

 

 

 

 

 

Brigita Breskienė, (8 5) 266 2963, el. p. [email protected]                                                  Originalas nebus siunčiamas