LIETUVOS RESPUBLIKOS BAUDŽIAMOJO PROCESO KODEKSO

114 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1. Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 114 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą

Kartu teikiamo Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymo projekto nuostatomis numatoma įtvirtinti fizinio asmens bankrotą reguliuojančias teisės normas. Šio įstatymo projekte numatoma nustatyti, kad įsiteisėjus teismo nutarčiai iškelti fizinio asmens bankroto bylą, teismas privalo ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu pranešti, kartu pateikdamas šios nutarties nuorašą, ikiteisminio tyrimo įstaigoms, prokuratūrai ar teismams, jeigu baudžiamosiose bylose pareikšti fizinio asmens kreditorių civiliniai ieškiniai, ir perimti nagrinėti visus su šiais ieškiniais susijusius dokumentus. Užtikrinant šio įstatymo inkorporavimą į teisės sistemą, atitinkamai turėtų būti koreguojamas Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 114 straipsnyje nustatytas teisinis reguliavimas.

Projekto pirminiai siūlytojai ir jį rengiant dalyvavę asmenys – Ūkio ministerijos atstovai.

 

2. Projekto tikslai ir uždaviniai

Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 114 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu (toliau – projektas) siekiama nustatyti, kad, jeigu į baudžiamąją bylą kaip civilinis atsakovas įtraukta įmonė ar fizinis asmuo, kuriems iškelta bankroto byla, civilinis ieškinys šioje baudžiamojoje byloje gali būti nenagrinėjamas, o visi su civiliniu ieškiniu susiję dokumentai prokuroro nutarimu ar teismo nutartimi gali būti perduodami bankroto bylą nagrinėjančiam teismui.

 

3. Projekte siūlomų nuostatų teisinio reglamentavimo būklė šiuo metu

Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 114 straipsnis nustato galimybę, kad, jeigu į baudžiamąją bylą kaip civilinis atsakovas įtraukta įmonė, kuriai iškelta bankroto byla, civilinio ieškinio šioje baudžiamojoje byloje nenagrinėti, o visus su civiliniu ieškiniu susijusius dokumentus prokuroro nutarimu ar teismo nutartimi perduoti bankroto bylą nagrinėjančiam teismui. Tuo tarpu iškėlus fizinio asmens bankroto bylą, tokia galimybė nenustatyta.

 

4. Numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuojamų klausimų teigiamos savybės ir laukiami teigiami rezultatai

Projektu siūloma nustatyti galimybę, kad jeigu į baudžiamąją bylą kaip civilinis atsakovas įtraukta įmonė ar fizinis asmuo, kuriems iškelta bankroto byla, civilinio ieškinio šioje baudžiamojoje byloje nenagrinėti, o visus su civiliniu ieškiniu susijusius dokumentus prokuroro nutarimu ar teismo nutartimi perduoti bankroto bylą nagrinėjančiam teismui. Priėmus projektą, būtų užtikrintas teisinio reguliavimo nuoseklumas – numatyta galimybė visus su civiliniu ieškiniu susijusius dokumentus prokuroro nutarimu ar teismo nutartimi perduoti bankroto bylą nagrinėjančiam teismui ne tik tais atvejais, kai į baudžiamąją bylą kaip civilinis atsakovas įtraukta įmonė, kuriai iškelta bankroto byla, bet ir kai fizinis asmuo.

 

5. Galimos neigiamos pasekmės, priėmus projektą

Priėmus projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

            6. Projekto įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

            Projektas kriminogeninei situacijai ar korupcijai įtakos neturės.

 

            7. Kaip Projekto įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priėmus projektą, nenumatoma įtaka verslo sąlygoms ar verslo plėtrai.

 

8. Projekto inkorporavimas į teisinę sistemą

Priėmus projektą, kitų teisės aktų keisti nereikės.

 

9. Projekto atitiktis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimams ir bendrinėms kalbos normoms

Projektas parengtas, laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir bendrinės kalbos normų.

 

10. Projekto atitiktis Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos dokumentams

Projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijai ir Europos Sąjungos dokumentams.

 

11. Projekto įgyvendinamųjų teisės aktų reikalingumas įstatymui įgyvendinti

Priėmus projektą, įgyvendinamųjų teisės aktų rengti nereikės.

 

12. Projekto įgyvendinimo poveikis biudžeto lėšoms

Projektui įgyvendinti papildomų biudžeto lėšų nereikės.

 

13. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Rengiant projektą, kitų specialistų vertinimų ir išvadų nebuvo gauta.

 

14. Projekto autorius, projekto iniciatoriai

Projektą parengė Ūkio ministerijos Įmonių teisės ir viešųjų pirkimų politikos departamento (direktorė – Audronė Railaitė, tel. (8 5) 262 3477) Nemokumo politikos skyriaus vyriausioji specialistė Asta Misiukienė (tel. (8 5) 262 8410).

 

15. Projekto reikšminiai žodžiai

Reikšminiai projekto žodžiai, kurių reikia projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą: „civilinis ieškinys“, „bankroto byla“.

 

________________________