DERINIMO PAŽYMA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO

„DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. BIRŽELIO 29 D. NUTARIMO NR. 718 „DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS BUHALTERINĖS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS SISTEMOS REFORMOS KONCEPCIJOS IR KOORDINAVIMO IR PRIEŽIŪROS KOMISIJOS SUDARYMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO

                                                 

 

Institucijos, įstaigos pavadinimas, rašto data ir numeris

Pastabos ir pasiūlymai

Argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabas ir pasiūlymus

Švietimo ir mokslo ministerija

2010-10-25 raštas Nr. 75-06-R-7991

1. Projekto 2.1 punktu keičiamas Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformos koncepcijos (toliau – koncepcija) apimties taikymas dėl viešųjų įstaigų, nesutinkant, kad vietoje nuostatos, jog reforma taikoma tik sveikatos priežiūros viešosioms įstaigoms būtų siūloma, kad reforma būtų taikoma biudžetinių įstaigų kontroliuojamoms viešosioms įstaigoms, priskiriamoms prie viešojo sektoriaus subjektų pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą.

2. Siūloma palikti keičiamo nutarimo 33.7 punktą, nes tik įdiegus bendrą standartizuotą finansinių ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą bus įgyvendintos 2.11 priedo nuostatos.

Nepritarta. Koncepcijos nuostatos turi būti taikomos visoms viešosioms įstaigoms, kurios priskiriamos prie viešojo sektoriaus subjektų pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą.

 

 

 

 

 

Nepritarta. Centralizuotos viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinės sistemos įdiegimo neatsisakoma, o tik konkretinamos priemonės (projekto 47 punkte nurodyta, kad viešojo sektoriaus subjektų konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkiniai rengiami naudojantis Finansų ministerijoje įdiegta centralizuota viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacine sistema).

Kultūros ministerija

2010-10-21 raštas Nr. S2-2700

1. Atsižvelgdama į šalies ekonominę situaciją, kitas objektyvias priežastis siūlo, kad priemonės Nr. 27 (Parengti ir finansų ministro įsakymu patvirtinti viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo metodiką ir viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių konsolidavimo tvarkos aprašą bei nustatyti viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinių informacijos pateikimo ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinių parengimo terminus) ir priemonės Nr. 28 (Parengti 2010 metų valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį) įvykdymo terminas būtų numatytas iki 2012 metų pabaigos.

Nepritarta. Finansų ministerija 27 punkto priemonę atliks laiku, t. y. iki 2011 m. I ketv. pabaigos. Pagal šiuos įsakymus bus rengiami konsoliduotų finansinių ataskaitų rinkiniai, vadovaujantis Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatytais terminais (28 punkto priemonės įvykdymas negali būti atidėtas iki 2012 m. pabaigos, kadangi Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 32 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad valstybės konsoliduotosios finansinės ataskaitos teikiamos iki kitų ataskaitinių metų balandžio 15 d., be to, Seimui 2010-12-08 pateiktas šio įstatymo pakeitimo projektas Nr. XP-2763, kuriame numatyta, kad 2010 m. valstybės konsoliduotosios finansinės ataskaitos būtų pateiktos iki 2011 m. spalio 1 d.

Vidaus reikalų ministerija 2010-10-25 raštas Nr. 1D-7986

1. Projekto 31 punkte numatyta, kad pirmojo reformos etapo įgyvendinimo priemonėms koordinuoti sudaroma Viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformos koordinavimo ir priežiūros komisija (toliau – komisija), atsakinga už strateginį vadovavimą pirmajam reformos etapui ir bendrą pirmojo reformos etapo eigos priežiūrą. Atsižvelgdama į tai, kad nutarimu patvirtintuose nuostatuose nustatyta, kad komisijos uždavinys – strategiškai vadovauti reformai ir prižiūrėti jos eigą, mano, kad projekto 31 punktas, siūlantis nustatyti, kad komisija yra atsakinga tik už reformos pirmojo etapo įgyvendinimą,  nėra tinkamas. Atsižvelgdama į tai, kas išdėstyta, kartu mano, kad nėra tinkamas projekto 36 p., kuriame siūloma Finansų ministeriją skirti atsakingą už reformos antrojo etapo priemonių įgyvendinimo kontrolę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nepritarta. Atsižvelgiant į tai, kad komisija sudaryta ir jos nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 718 ir per 5 reformos vykdymo metus susiklostė situacija, kad praktiškai reformai strategiškai vadovauja ir jos vykdymo eigą prižiūri Finansų ministerija, o ne komisija, siūloma projekte numatyti nuostatas, atitinkančias realią situaciją. Pažymėtina, kad Seimo Audito komiteto 2009 m. lapkričio 4 d. sprendimo Nr. 141-S-28 „Dėl viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų taikymo“ 1.1 punkte nurodyta Vyriausybei paskirti instituciją, atsakingą už viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų taikymo priežiūros ir kontrolės funkcijų vykdymą, ir Ministro Pirmininko kanclerio 2009 m. lapkričio 18 d. pavedimu Nr. 61-6958 Finansų ministerijai, o ne komisijai, pavedama vykdyti šias funkcijas. Nuo 2009 m. IV ketvirčio Finansų ministerija reguliariai informuoja Seimo Audito komitetą, Ministro Pirmininko tarnybą apie viešojo sektoriaus subjektų reformos įgyvendinimo priemonių vykdymą ir reformos eigą.

Teisingumo ministerija

2010-11-03 raštas Nr. (1.6)7R-9310

1. Siūloma projekto 2.6, 2.10 ir 2.13 (keičiamo nutarimo 40 punkto nuostatos), 2.14.14 punktuose vartojamas sąvokas „išorės paslaugų teikėjas“, „akademinio sluoksnio atstovai“, „viešojo sektoriaus subjektai ir jų grupės, turinčios specifinių poreikių“, „pavaldus pagal veiklos sritį viešojo sektoriaus subjektas“ derinti pagal Terminų banko įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nustatytus reikalavimus.

 

 

 

2. Siūloma priemonių plano 2.14.2 ir 2.14.3 punktuose nurodytas priemones kelti į koncepciją.

 

 

 

 

 

3. Koncepcijos galiojantis 10 p., kuris nustato, kad pagal Buhalterinės apskaitos įstatymą biudžetinės įstaigos tvarkydamos apskaitą, vadovaujasi Biudžetinių įstaigų apskaitos standartais, neatitinka galiojančių Buhalterinės apskaitos įstatymo nuostatų

 

Nepritarta. 2.6 ir 2.10 punktuose nurodytos sąvokos projekte nėra naujai nustatomos, jos vartojamos galiojančiame nutarime. Be to, vartojami žodžių junginiai neatitinka termino sąvokos, pateiktos Terminų banko įstatyme. Keičiamu nutarimu patvirtinta koncepcija neturi atskiro skyriaus, kuriame būtų apibrėžtos  vartojamos sąvokos, o ir nurodyti žodžių junginiai vartojami tik atitinkamame skyriuje ar priemonių plano dalyje, ten, kur ir paaiškinta jų reikšmė.

Iš dalies atsižvelgta. 2.14.2  ir 2.14.3 punktuose nurodytos priemonės yra aptartos koncepcijos 37 ir 38 punktuose, tačiau juose nėra nustatyti priemonių vykdymo terminai, Standartų komiteto numatoma sudėtis.

Neatsižvelgta. Koncepcijos skyriuje „Esamos būklės apžvalga“ aptartos aplinkybės, kurios lėmė koncepcijos parengimą.  

 

 

Finansų ministrė                                                                                                          Ingrida Šimonytė