LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL NACIONALINĖS SVEIKATOS TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

Teisės akto projekto pavadinimas

 Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Nacionalinės sveikatos tarybos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – nutarimo projektas).

 

Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Nacionalinė sveikatos taryba – tai Seimui atskaitinga sveikatos politikos vertinimo ir formavimo patariamoji institucija, kuri teikia išvadas dėl valstybės siekiamo sveikatos lygio rodiklių, Lietuvos sveikatos programos ir kitų valstybinių sveikatos programų, rengia ir kasmet teikia Seimui pranešimą apie gyventojų sveikatos ir sveikatos politikos formavimo ir įgyvendinimo būklę. Nacionalinės sveikatos tarybos veiklos sritys nustatomos Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 63-1231; 1998, Nr. 112-3099; 2007, Nr. 81-3327) 67 straipsnyje bei Nacionalinės sveikatos tarybos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Seimo 1998 m. sausio 15 d. nutarimu Nr. VIII-612 „Dėl Nacionalinės sveikatos tarybos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 7-136; 2007, Nr. 80-3226).

Nacionalinės sveikatos tarybos nuostatų 5 punkte nustatyta, kad Nacionalinės sveikatos tarybos uždaviniai yra stiprinti visuomenės sveikatą ir užtikrinti visuomenės dalyvavimą sprendžiant sveikatos problemas, bendradarbiaujant su asociacijomis, valstybės ir savivaldybių institucijomis šiais klausimais, analizuoti sveikatinimo procesus, atlikti jų ekspertizę, dalyvauti formuojant sveikatos politiką ir prioritetus, teikti išvadas ir pasiūlymus dėl gyvensenos, aplinkos ir sveikatos priežiūros tarnybų veiklos gerinimo. Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo (Žin., 2002, Nr. 56-2225) 33 straipsnyje nustatyta, kad visuomenės sveikatos stiprinimas apima sveikatos mokymą, informacijos apie sveiką gyvenseną skleidimą, sveikos gyvensenos propagavimą, formavimą ir nuo elgsenos priklausomų visuomenės sveikatos rizikos veiksnių mažinimą, kitas teisės aktų numatytas priemones. Šią veiklą, vadovaujantis teisės aktais, vykdo, t.y. valstybės sveikatos politiką šioje srityje įgyvendina visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos. Visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 2 straipsnio 9 dalyje nustatoma, kad visuomenės sveikatos ekspertizė yra visuomenės sveikatos veiksnių galimo ir (ar) esamo poveikio visuomenės sveikatai nustatymo bei išvadų ir pasiūlymų, kaip užkirsti kelią šiam poveikiui ar jį riboti, rengimo procesas, o pagal 39 straipsnio 2 dalį tokią veiklą gali atlikti tik asmenys, teisės aktų nustatyta tvarką įgiję teisę verstis šia veikla. Atsižvelgiant į tai, kad visuomenės sveikatos stiprinimas ir visuomenės sveikatos ekspertizė yra sveikatos politikos įgyvendinimo veikla, kurią vykdo valstybės sveikatos politiką įgyvendinantys subjektai, atitinkamai koreguojami Nacionalinės sveikatos tarybos nuostatai. Taip pat nuostatai tikslinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos apskrities valdymo įstatymo ir jį keitusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymo (Žin., 2009, Nr. 87-3661) nuostatomis dėl apskričių reformos.

 

Numatomos teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės

Priėmus nutarimo projektą, bus patikslintos Nacionalinė sveikatos tarybos funkcijos ir ji nebevykdys vykdomosios valdžios sričiai priskirtinų funkcijų.

Priėmus nutarimo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

Kitų numatomo teisinio reguliavimo alternatyvų nesiūloma.

 

Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu

Nėra.