LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO ,,DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1999 M. VASARIO 26 D. NUTARIMO NR. 221 „DĖL ĮGALIOJIMŲ SUTEIKIMO PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS ATITIKTIES ĮVERTINIMO ĮSTATYMĄ“ PAKEITIMO“ PROJEKTO
DERINIMO PAŽYMA
Institucijos pavadini mas, rašto data ir numeris |
Pastabos ir pasiūlymai |
Žyma apie priimtas ir nepriimtas (nurodyti motyvus) pastabas ir pasiūlymus |
Teisingumo ministerijos 2011-02-22 raštas Nr. (1.6.)7R-1519
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2011-02-17 raštas Nr. (12.23-54)SD-1060 |
1. Valstybės institucijų teikiamoms viešosioms paslaugoms turėtų būti taikomas Rinkliavų įstatymas. Nacionalinis akreditacijos biuras prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (toliau–Nacionalinis akreditacijos biuras) yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš valstybės biudžeto lėšų. Šios institucijos teikiamos paslaugos patenka į Rinkliavų įstatymo reguliavimo sritį (Rinkliavų įstatymo 2 str. 2 d.). Rinkliavų įstatymas savo ruožtu nenumato galimybės kituose įstatymuose nustatyti kitokios apmokėjimo už valstybės institucijų teikiamas paslaugas tvarkos, todėl nustatant apmokėjimą už Nacionalinio akreditacijos biuro teikiamas paslaugas turėtų būti laikomasi Rinkliavų įstatymo 5 str. nustatytos tvarkos. Nutarimo projektu siūloma apmokėjimą už teikiamas paslaugas reglamentuoti aplinkos ministro 2003 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. 566, kuris priimtas vadovaujantis Ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir apskričių viršininkų įsteigtų ir jiems priskirtų valstybės įmonių bei viešųjų įstaigų teikiamų monopolinio pobūdžio prekių ir paslaugų kainų bei tarifų nustatymo bendrąja tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 28 d. nutarimu Nr. 756. Nacionalinio akreditacijos biuro teikiamos paslaugos nepatenka į šio nutarimo reguliavimo sritį, kadangi Nacionalinio akreditacijos biuro juridinio asmens forma neatitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 28 d. nutarime Nr. 756 nurodomų juridinio asmens formų (valstybės įmonė ir viešoji įstaiga). Be to, vadovaujantis šiuo nutarimu patvirtintos Ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir apskričių viršininkų įsteigtų ir jiems priskirtų valstybės įmonių bei viešųjų įstaigų teikiamų monopolinio pobūdžio prekių ir paslaugų kainų bei tarifų nustatymo bendrosios tvarkos 2 punktu, šios tvarkos nuostatos netaikomos, jei įstatymai ir kiti teisės aktai numato specialią kainų ir tarifų nustatymo tvarką. Šiuo atveju tokią tvarką nustato Rinkliavų įstatymas. Suprasdami rinkliavos už Nacionalinio akreditacijos biuro teikiamas paslaugas nustatymo problematiką, siūlome, esant poreikiui, inicijuoti Rinkliavų įstatymo pakeitimus, numatant Rinkliavų įstatyme galimybę specialiuose įstatymuose nustatyti kitokią rinkliavos dydžio nustatymo tvarką nei Rinkliavų įstatymo 5 str.
2. Tikslinti 2.2 ir 2.3 punktus. Nesuprantama, kas šiuose punktuose įvardijama kaip ,,sertifikacijos ir kontrolės įstaigos ir bandymų laboratorijos, kurios yra valstybės ar savivaldybių institucijos, įstaigos ir organizacijos“. Valstybės ir savivaldybių institucijos, kurios vykdo viešojo administravimo funkcijas, negali būti atitikties įvertinimo paslaugų tiekėjais. Jos gali būti įmonių , įstaigų ar organizacijų dalininkais ir steigėjais. Todėl neaiškus Projekto 3 punkte nustatytas įpareigojimas ministerijoms pagal kompetenciją parengti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimo Nr. 1458 pakeitimo projektus.
3.Paslaugų kainos neturėtų būti valstybės rinkliavų objektas, nes rinkliavos dydis yra konkretus ir pastovus, o atitikties įvertinimas kiekvienu atveju yra skirtingos apimties, sunaudojamų materialinių ir žmogiškųjų išteklių kiekiu bei dydžiu. Visos teikiamos paslaugos privalomojo atitikties vertinimo srityje turi neprieštarauti 2006 m. gruodžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvai 2006/123/EB dėl paslaugų vidaus rinkoje (OL 2006 L 376, p. 36). Kainų reguliavimas nemonopolinėje paslaugų teikimo srityje nesuderinamas ir su Kainų įstatymu, kurio 2 straipsnyje nurodyta, kad Lietuvos Respublikoje veikia valstybinių valdymo organų reguliuojamos kainos ir rinkos kainos. Todėl toje pačioje srityje ir už tas pačias paslaugas negali būti dvejopa kainodara – viena pagal valstybės rinkliavas, o kita patvirtinta ūkinių subjektų.
|
1. Neatsižvelgta. Nacionalinis akreditacijos biuras prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (toliau – Biuras), vadovaudamasis teisės aktais, vertina ir akredituoja visų rūšių atitikties įvertinimo įstaigas (bandymų ir kalibravimo laboratorijas; produktų, procesų, vadybos sistemų, darbuotojų sertifikavimo bei kontrolės įstaigas) (toliau - AĮĮ), kurios dirba įvairiose ekonominės veiklos srityse (pramonė, žemės ūkis, statyba, energetika, transportas ir kt.), aplinkos apsaugos vadybos ir audito sistemų (EMAS) vertintojus, šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų apskaitos vertintojus, vykdo Geros laboratorinės praktikos principais dirbančių laboratorijų kontrolę ir įvertinimą, atlieka paskelbtųjų (notifikuotųjų) atitikties įvertinimo įstaigų kompetencijos vertinimus atlikti atitikties įvertinimo procedūras pagal Europos Sąjungos direktyvas, apimančias įvairias ekonominės veiklos sritis. Vadovaujantis teisės aktais ir Europos akreditacijos organizacijos nustatyta tarptautine praktika, Biuras, vykdydamas minėtą veiklą, turi pasitelkti techninius ekspertus. Tai įvairių ekonominės veiklos sričių (pramonė, žemės ūkis, statyba, energetika, transportas ir kt.) bei įvairių technikos sričių (akustika, cheminė analizė, elektrotechnika, elektronika, mechanika ir kt.) specialistai, Biuro apmokyti akreditacijos reikalavimų pagal atitinkamas programas, įvertinti ir pripažinti dirbti kaip AĮĮ įvertinimo techniniai ekspertai. Šiuo metu techninių ekspertų skaičius siekia 143. Akreditacijos procesą sudaro šie pagrindiniai etapai: atitikties įvertinimo įstaigos su paraiška pateiktų dokumentų ekspertizė; jos veiklos įvertinimas vietoje ir, jei reikia, koregavimo veiksmų dėl nustatytų neatitikčių pašalinimo įvertinimas. AĮĮ vertinimui sudaroma tik tai įstaigai vertinti ekspertų grupė, kurios nariai parenkami pagal AĮĮ rūšį bei jos pageidaujamą akredituoti veiklos sritį. Akreditavimo išlaidos apskaičiuojamos įvertinus šias sąlygas: 1. bandymų laboratorijų – pageidaujamos akredituoti srities apimtį, pateiktų dokumentų, bandymų metodų kiekį ir sudėtingumą, normatyvinių dokumentų perėmimo būdą (lietuvių ar anglų kalba), darbuotojų skaičių; 2. kalibravimo laboratorijų - pageidaujamos akredituoti srities apimtį, fizikinių dydžių skaičių, pateiktų dokumentų apimtį, darbuotojų skaičių; 3. sertifikavimo įstaigų – pageidaujamos akredituoti srities apimtį, pateiktų dokumentų apimtį, normatyvinių dokumentų perėmimo būdą, darbuotojų skaičių, praktinės veiklos stebėjimų apimtį bei: a)produktų sertifikavimo sistemų kiekį ir sertifikuojamųjų produktų bei procesų sudėtingumą; b) vadybos sistemų reikalavimus ir sritį; c) darbuotojų sertifikavimo schemų sudėtingumą; 4. kontrolės įstaigų – pageidaujamos akredituoti srities apimtį, pateiktų dokumentų apimtį, atitikties įvertinimo objektų (produktų, gamybos procesų, paslaugų) kiekį ir sudėtingumą, normatyvinių dokumentų perėmimo būdą, darbuotojų skaičių; 5. geros laboratorinės praktikos principais dirbančių laboratorijų vertinimo – pageidaujamos akredituoti srities apimtį, pateiktų dokumentų kiekį, tyrinėjimo metodų kiekį ir sudėtingumą, normatyvinių dokumentų perėmimo būdą, darbuotojų skaičių. Atsižvelgiant į nurodytą akreditacijos veiklos įvairovę, atitikties įvertinimo konkrečiu atveju skirtingas apimtis, materialinius ir žmogiškuosius išteklius ir kitas aplinkybes, nuo kurių priklauso ekspertų darbo apmokėjimas, nėra galimybės už Biuro atliekamą akreditavimą nustatyti konkrečius ir pastovius valstybės rinkliavos dydžius, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1458.
2. Neatsižvelgta. Projekto 2.2 ir 2.3 punktai pataisyti pagal Teisingumo ministerijos 2011-01-24 raštu Nr. (1.6.) 7R-599 (pridedama) pateiktą 2 pastabą.
3. Neatsižvelgta. Projekto 2.2 ir 2.3 punktai pataisyti pagal Teisingumo ministerijos 2011-01-24 raštu Nr. (1.6.) 7R-599 pateiktą 2 pastabą.
|