LIETUVOS RESPUBLIKOS

BAUDŽIAMOJO KODEKSO 314, 315 ir 330 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1.  Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą

Kartu su Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 314, 315 ir 330 pakeitimo įstatymo projektu (toliau – Įstatymo projektas) teikiamuose Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo pakeitimo įstatymų projektuose tikslinama privalomosios karo tarnybos sąvoka, atsisakoma šauktinio sąvokos, keičiama sąvokos „aktyviojo rezervo karys“ apibrėžtis, taip pat įvedama nauja sąvoka „rezervo karys“.

 

2.  Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai

Įstatymo projektu siekiama Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso nuostatas suderinti su Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo pakeitimo įstatymo projekto nuostatomis.

 

3.  Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai

Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 314 ir 315 straipsniuose reglamentuota šauktinių ir aktyviojo rezervo karių baudžiamoji atsakomybė už vengimą atlikti karo tarnybą. To paties kodekso 330 straipsnyje pateiktas sąvokų „karys“ ir „šauktinis“ išaiškinimas. Sąvokų „karys“ ir „šauktinis“ išaiškinimus taip pat pateikia Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymas ir Karo prievolės įstatymas.

 

4.  Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

            Siekiant suderinti Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso ir Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo pakeitimo įstatymo projekto nuostatas, Įstatymo projekte siūloma tikslinti karo prievolę turinčius subjektus, kuriems Lietuvos Respublikos baudžiamasis kodeksas numato atsakomybę už vengimą atlikti karo tarnybą, taip pat patikslinti sąvoką „karys“ bei pateikti sąvokos „karo prievolininkas“ apibrėžtį.

         

5.  Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma. 
 

6.  Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai ir korupcijai nenumatoma. 
 

7.  Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priimtas įstatymas neturės įtakos verslo sąlygoms ar verslo plėtrai.
 

8.  Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja (pateikiamas šių aktų sąrašas) ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą

Įstatymo inkorporavimui į teisinę sistemą priimti kitų teisės aktų nereikės. 
 

9.  Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymo projektas parengtas, laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo ir Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo reikalavimų,  atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekte naujos sąvokos ir jas įvardijantys terminai nenustatomi, todėl nebuvo vertinami Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.
 

10.  Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymo projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms, Europos Sąjungos teisei. 
 

11.  Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys

Įstatymo įgyvendinimas susijęs su Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo pakeitimo įstatymo projektu.

 

12.  Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai)

Įstatymo įgyvendinimas įtakos valstybės ir savivaldybių biudžetams neturės.  
 

13.  Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ar išvadų nebuvo gauta.
 

14.  Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai

Įstatymo projektą parengė Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija.
  

15.  Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc

Reikšminiai įstatymo projekto žodžiai, kurių reikia jam įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc, yra „karo prievolininkas“, „karys“.

 

16.  Kiti iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.

 

 

 

Krašto apsaugos ministrė                                                                                         Rasa Juknevičienė