NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

                                            Teisės akto projekto pavadinimas

                      Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 11 d. nutarimo Nr. 697 „Dėl Mažmeninės prekybos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – Projektas), Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. nutarimo Nr. 1797 „Dėl Verslo liudijimų išdavimo gyventojams taisyklių“ pakeitimo“ projektas (toliau – Projektas 1) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 13 d. nutarimo Nr. 1283 „Dėl Kasos aparatų diegimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – Projektas 2).

                     

                      Numatomo teisinio reguliavimo tikslai, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

                      Projektas parengtas, atsižvelgiant į Valstybinės lietuvių kalbos komisijos, Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos, Ūkio ministerijoje gaunamus savivaldybių, verslininkų ir kitų asmenų pasiūlymus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 27 d. pasitarimo pavedimą (protokolas Nr. 86, 6 klausimas).

                      Projekto tikslas – sudaryti palankesnes sąlygas smulkiesiems prekybininkams verstis naudotų prekių mažmenine prekyba, o fiziniams asmenims – parduoti jų naudotas, asmeniniams, šeimos ar namų ūkio poreikiams tenkinti įsigytas prekes; patikslinti Mažmeninės prekybos taisyklėse vartojamas sąvokas; sugriežtinti šešėlinės ekonomikos apraiškų (neteisėto akcizais apmokestinamų ir kitų prekių laikymo ir realizavimo) kontrolę.

                      Teikiamame Projekte siūloma nustatyti, kad naudotomis prekėmis gali būti prekiaujama ne tik turgavietėse ir specializuotose (tik naudotoms prekėms skirtose) parduotuvėse, bet ir savivaldybės tarybos ar jos įgalioto savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytose viešosiose vietose; taip pat pakeisti sąvoką „prekyvietė“ į sąvoką „turgavietė“ ir kt.

                      Vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 27 d. pasitarimo pavedimą (protokolas Nr. 86, 6 klausimo II dalies 2 punktas) ir siekiant sugriežtinti neteisėto akcizais apmokestinamų ir kitų prekių laikymo ir realizavimo priežiūrą, Projekte siūloma papildyti galiojantį Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 11 d. nutarimą Nr. 697 ir nustatyti, kad už turgavietėje neteisėtai laikomų ir (ar) realizuojamų akcizais apmokestinamų ir (ar) kitų prekių priežiūrą yra atsakingas turgavietės administratorius (jis privalo nedelsiant informuoti pagal kompetenciją priežiūros institucijas apie jo administruojamoje turgavietėje pastebėtas ūkio subjektų neteisėtas veikas, o gavęs priežiūros institucijų pranešimą apie nustatytus šių subjektų padarytus pažeidimus – neleisti jiems prekiauti toje turgavietėje). Projekte taip pat nustatoma pareiga priežiūros institucijoms nedelsiant informuoti turgavietės administratorių apie nustatytus fizinių ir juridinių asmenų turgavietėje padarytus pažeidimus.

Siekiant suderinti teisės aktuose vartojamas sąvokas, Projekte 1 ir Projekte 2 sąvoka „prekyvietė“ keičiama į sąvoką „turgavietė“.

 

                      Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės 

                      Projekto teigiamos pasekmės – priėmus Projektą, būtų sudarytos galimybės savivaldybėms nustatyti viešąsias vietas kaimų ir miestelių teritorijose, kuriose nėra specializuotų (tik naudotoms prekėms skirtų) parduotuvių bei teisės aktuose nustatytus reikalavimus atitinkančių turgaviečių, taip pat kitose vietovėse, kuriose būtų leidžiama prekiauti naudotomis prekėmis; šalies gyventojams būtų sudarytos palankesnės sąlygos parduoti jų naudotus, asmeniniams, šeimos ar namų ūkio poreikiams įsigytus, jiems nebereikalingus daiktus, padidėtų gyventojų užimtumas, būtų geriau sprendžiamos jų socialinės problemos; efektyviau kovojama su šešėlinės ekonomikos apraiškomis (neteisėtu akcizais apmokestinamų ir kitų prekių laikymu ir realizavimu).

Projekto neigiamos pasekmės – Projekte nustačius, kad už juridinių ir fizinių asmenų turgavietėse neteisėtai laikomų ir (ar) parduodamų akcizais apmokestinamų ir kitų prekių priežiūrą yra atsakingas turgavietės administratorius, padidėtų administracinė našta turgaviečių verslu užsiimantiems ūkio subjektams, jiems būtų priskirtos papildomos jų verslui nebūdingos funkcijos.

Priėmus Projektą 1 ir Projektą 2, būtų suderintos teisės aktuose vartojamos sąvokos.

                     

                      Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jo poveikio įvertinimas

                Projektas nepriimamas.

                Nepriėmus Projekto būtų suvaržytos smulkiųjų verslininkų galimybės verstis naudotų prekių prekyba, taip pat gyventojų galimybės patiems parduoti jiems nebereikalingus naudotus daiktus, nebūtų sudarytos papildomos prielaidos gyventojų užimtumui didinti, jų socialinėms problemoms spręsti; nebūtų sustiprinta kova su šešėline ekonomika (neteisėtu akcizais apmokestinamų ir kitų prekių laikymu ir realizavimu), nebūtų papildomos administracinės naštos turgaviečių verslu užsiimantiems ūkio subjektams.

                      Nepriėmus Projekto 1 ir Projekto 2, būtų nesuderintos teisės aktuose vartojamos sąvokos.

                     

Jeigu buvo konsultuojamasi su visuomene, informacija apie konsultavimosi būdus, subjektus ir kita

                      Teikiami teisės aktų projektai buvo skelbti Lietuvos Respublikos Seimo Teisės aktų informacinės sistemos (TAIS) Projektų registravimo posistemėje, visuomenės pastabų ir pasiūlymų dėl teikiamų projektų negauta.

                     

                      Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu

                      Nėra.

                                                       _________________