LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30/1, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai           2011-02-        Nr.

                                                                                                 Į 2011-02-10 Nr. 10-(4.2-141)-1022

                                                                                     

                                                                                                           

Dėl lietuvos respublikos seimo nutarimo „dėl lietuvos respublikos seimo nutarimo „dėl nacionalinės sveikatos tarybos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto

                     

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos pateiktą išvadai gauti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Nacionalinės sveikatos tarybos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ projektą bei Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Nacionalinės sveikatos tarybos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą (toliau – Projektas), teikia teisinę išvadą.

Įvertinus numatomo teisinio reguliavimo tikslą ir pasekmes, pastabų ir pasiūlymų nėra.

Įvertinus numatomo teisinio reguliavimo priemones, teiktinos šios pastabos ir pasiūlymai.

1.   Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamų Nacionalinės sveikatos tarybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Seimo 1998 m. sausio 15 d. nutarimu Nr. VIII-612 (toliau − Nuostatai), 5 punkto nuostata „<...> teikti išvadas ir pasiūlymus dėl sveikatos priežiūros įstaigų veiklos gerinimo“, mūsų manymu, vertintina kaip viena iš Nacionalinės sveikatos tarybos funkcijų, o ne uždavinių. Kartu pastebėtina, kad Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 67 straipsnio 2 dalies 4 punkte numatyta, kad Nacionalinė sveikatos taryba vertina ir teikia išvadas bei pasiūlymus Seimui, Vyriausybei, ministerijoms dėl gyventojų sveikatos būklės gerinimo, todėl Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamų Nuostatų 5 punkto minėtą nuostatą formuluojant kaip uždavinį, siūlytina šią nuostatą atitinkamai išplėsti, neapsiribojant vien tik sveikatos priežiūros įstaigų veiklos gerinimu.

2.   Projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamų Nuostatų 7 punkto 1 papunktį siūloma išdėstyti taip: „1) gauti iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, valstybės ir savivaldybių institucijų, įmonių, įstaigų ir asociacijų teisės aktų, programų projektus ir kitą informaciją, reikalingą NST funkcijoms vykdyti“. Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys į Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo 2 straipsnio 10 dalies nuostatas, apibrėžiančias, kas yra valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos. Minėto įstatymo kontekste valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos apibrėžiamos kaip „atstovaujamosios, valstybės vadovo, vykdomosios, teisminės valdžios institucijos, teisėsaugos institucijos ir įstaigos, kitos valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos, kurios finansuojamos iš valstybės ar savivaldybių biudžetų bei valstybės pinigų fondų ir kurioms Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka yra suteikti viešojo administravimo įgaliojimai <...>“. Vadinasi, Projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamų Nuostatų 7 punkte 1 papunktyje įrašius, kad Nacionalinė sveikatos taryba turi teisę gauti teisės aktų, programų projektus ir kitą informaciją, reikalingą jos funkcijoms vykdyti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, įmonių, įstaigų, nuostatos dėl ministerijų, Vyriausybės įstaigų taptų perteklinėmis. Siūlytina Projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamų Nuostatų 7 punkto 1 papunktį formuluoti taip: „1) gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų bei asociacijų teisės aktų, programų projektus ir kitą informaciją, reikalingą NST funkcijoms vykdyti;“. Analogiška pastaba taikytina Projekto 1 straipsnio 3 dalimi keičiamų Nuostatų 7 punkto 2 papunkčio, Projekto 1 straipsnio 6 dalimi keičiamų Nuostatų 7 punkto 7 papunkčio atžvilgiu.

3.   Projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamų Nuostatų 7 punkto 3 papunktį siūloma pripažinti netekusiu galios, tačiau atkreiptinas dėmesys, kad analogiška nuostata yra įtvirtinta Sveikatos sistemos įstatymo 67 straipsnio 4 dalies 2 punkte. Jei minėtą Nuostatų papunktį pripažinti netekusiu galios siūloma siekiant nedubliuoti Sveikatos sistemos įstatymo nuostatų, turėtų būti atitinkamai peržiūrimos visos Nuostatų nuostatos dėl Nacionalinės sveikatos tarybos uždavinių, funkcijų ir teisių.

4.   Nuostatų 6 punkto 4 papunktyje, kalbant apie Nacionalinės sveikatos tarybos funkcijas, įtvirtinta nuostata, kad Nacionalinė sveikatos taryba analizuoja ir vertina privalomojo sveikatinimo veiklos mastą, sveikatinimo veiklos tikslus, valstybės siekiamo sveikatos lygio rodiklius, teikia išvadas, pastabas bei pasiūlymus dėl valstybinių sveikatos programų projektų, o 9 papunktyje – kad pagal savo kompetenciją teikia pasiūlymus Vyriausybei ir Seimui dėl įstatymų ir kitų teisės aktų projektų, todėl svarstytina, ar tikslinga analogiškas nuostatas numatyti kaip Nacionalinės sveikatos tarybos teisę Projekto 1 straipsnio 5 dalimi keičiamų Nuostatų 7 punkto 4 papunktyje.

5.   Projekto 1 straipsnio 8 dalimi keičiamų Nuostatų 7 punkto 9 papunktyje siūloma įrašyti, kad Nacionalinė sveikatos taryba, vykdydama jai pavestus uždavinius, turi teisę sudaryti nepriklausomų ekspertų komisijas (darbo grupes). Siūloma Projekto nuostata nurodoma, kad į šias komisijas (darbo grupes) būtų kviečiami atstovai iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, tačiau pastebėtina, kad ministerijų ir Vyriausybės įstaigų atstovai negali būti vertinami kaip nepriklausomi ekspertai. Siūlytina atitinkamai tikslinti Projekto 1 straipsnio 8 dalimi keičiamų Nuostatų 7 punkto 9 papunktį.

Įvertinus Projekto teisės techniką, teiktinos šios pastabos ir pasiūlymai.

1.   Projekto 1 straipsnio 8 dalimi keičiamų Nuostatų 7 punkto 9 papunktis tikslintinas loginiu aspektu, įvertinus tai, kad minėtoje nuostatoje turėtų būti nurodoma, kokius klausimus pagal savo kompetenciją turėtų įvertinti ekspertai, vertindami teisės aktų projektus ir programas.

2.   Kartu pastebėtina, kad Projekto 1 straipsnio 8 dalimi keičiamų Nuostatų 7 punkto 9 papunkčio nuostata dėl „mokslų ir studijų institucijų“ keistina į nuostatą „mokslo ir studijų institucijų“, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 4 straipsnio 14 dalį.

 

 

Teisingumo viceministras                                                                                          Gytis Andrulionis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vaida Dumčiūtė, tel. (8 5) 266 2881, el. p. [email protected]                                 Originalas nebus siunčiamas