LIETUVOS RESPUBLIKOS

NACIONALINIO SAUGUMO PAGRINDŲ ĮSTATYMO 15 SKYRIAUS  PIRMOJO SKIRSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1.      Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą

            Kartu su Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo 15 skyriaus pirmojo skirsnio pakeitimo įstatymo projektu (toliau – Įstatymo projektas) teikiamuose Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo pakeitimo įstatymų projektuose tikslinama privalomosios pradinės karo tarnybos sąvoka – numatoma, kad privalomoji pradinė karo tarnyba yra 3 rūšių: 1) nuolatinė privalomoji pradinė karo tarnyba; 2) baziniai kariniai mokymai; 3) jaunesniųjų karininkų vadų kursai, taip pat kad vienu metu gali būti organizuojama arba nuolatinė privalomoji pradinė karo tarnyba, arba baziniai kariniai mokymai. Teikiamuose įstatymų projektuose pateikiama nauja sąvoka „rezervo tarnyba“, taip pat tikslinama tarnybos aktyviajame rezerve sąvoka – numatoma, kad nenuolatinę tarnybą aktyviajame rezerve galės atlikti tik savanoriškai įsipareigoję ir pagrindinį karinį parengimą įgiję asmenys ir tai, kad savanoriškai nenuolatinę tarnybą atlikti įsipareigoję asmenys bus skiriami ne tik į Krašto apsaugos savanorių pajėgas, todėl atitinkamai vadinami ne kariais savanoriais, bet aktyviojo rezervo kariais.

 

2.      Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai

Įstatymo projektu siekiama Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo nuostatas suderinti su Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo pakeitimo įstatymų projektų nuostatomis.

 

3.      Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai

        Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo 15 skyriaus pirmajame skirsnyje numatyta, kad Seimas kasmet įstatymu nustato ribinius krašto apsaugos sistemoje tarnaujančių profesinės karo tarnybos, privalomosios pradinės karo tarnybos, aktyviojo rezervo karių ir statutinių krašto apsaugos sistemos tarnautojų skaičių.

 

4.  Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Įstatymo projekte siūloma patikslinti, kad Seimas tvirtina privalomosios pradinės karo tarnybos karių skaičių pagal šios tarnybos rūšis, taip numatyti, kad Seimas tvirtina aktyviojo rezervo karių ir planuojamą rengti rezervo karių skaičių.

Priėmus įstatymo projektą, būtų užtikrintas teisinio reguliavimo nuoseklumas ir Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo suderinamumas su Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo pakeitimo įstatymų nuostatomis.

         

5.  Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus Įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma. 
 

6.  Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai ir korupcijai nenumatoma. 
 

7.  Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priimtas įstatymas neturės įtakos verslo sąlygoms ar verslo plėtrai.
 

8.  Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja (pateikiamas šių aktų sąrašas) ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą

Įstatymui inkorporuoti į teisinę sistemą priimti kitų teisės aktų nereikės. 
 

9.  Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo ir Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo reikalavimų,  atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekte naujos sąvokos ir jas įvardijantys terminai nenustatomi, todėl nebuvo vertinami Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.
 

10.  Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymo projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms, Europos Sąjungos teisei. 
 

11.  Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys

Įstatymo įgyvendinimas susijęs su Lietuvos Respublikos karo prievolės įstatymo pakeitimo įstatymo projektu.

 

12.  Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai)

Įstatymo įgyvendinimas įtakos valstybės ir savivaldybių biudžetams neturės.  
 

13.  Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ar išvadų nebuvo gauta.
 

14.  Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai

Įstatymo projektą parengė Lietuvos Respublikos krašto apsaugos  ministerija.
  

15.  Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc

Reikšminiai įstatymo projekto žodžiai, kurių reikia jam įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc, yra „aktyvusis rezervas“, „kariai“, „privalomoji pradinė karo tarnyba“, „ribiniai skaičiai“.

 

16.     Kiti iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.

 

 

 

Krašto apsaugos ministrė                                                                                         Rasa Juknevičienė