DERINIMO PAŽYMA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO

 

 

Institucijos pavadinimas (rašto data ir Nr.)

 

 

Pastabos ir pasiūlymai

 

Argumentai, kodėl neatsižvelgta arba atsižvelgta iš dalies į pastabas ir pasiūlymus

 

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, (2010-08-11, Nr. (27.2-82)-3-4650)

 

 

1. Siūlo tikslinti LĮ projekto 17 straipsnio 5 dalyje numatytą licencijos turėtojo organizuojamos loterijos taisyklių galiojimo sustabdymo pagrindą – netinkamą taisyklių laikymąsi. Paprastai taisyklių galiojimas yra stabdomas arba jos yra naikinamos, jeigu taisyklės neatitinka teisės aktuose jiems nustatytų reikalavimų (pvz. LĮ projekto 39 straipsnis), prieštarauja bendriesiems teisės principams ir panašiai. Pagal LĮ projekto 18 straipsnio 5 dalį, taisyklės naikinamos ne dėl jų turinio, bet dėl asmens, kuris turi jomis vadovautis, veiksmų, nors pačios taisyklės gali būti tinkamos.

 

 

2. Nors LĮ projekto 48 straipsnio 1 dalies 4 punkte ir nurodoma, kad licencijos turėtojas turi teisę atsisakyti išmokėti (išduoti) laimėjimą, tačiau tokios teisės pagrindai LĮ projekte nėra detalizuojami. Siekiant teisinio aiškumo, siūlome atitinkamai papildyti LĮ projektą

 

 

Prieš pradedant organizuoti loteriją, loterijos taisyklių atitikimą teisės aktų nustatytiems reikalavimams patikrina priežiūros institucija. Kai taisyklės neatitinka teisės aktuose joms nustatytų reikalavimų, jos tiesiog nesuderinamos ir pagal jas loterijos negali būti organizuojamos. Tuo atveju, jeigu  loterijos organizatorius netinkamai laikosi suderintų ir patvirtintų taisyklių, jam taikoma poveikio priemonė – sustabdomas jo organizuojamos loterijos taisyklių galiojimas.

 

 

Tokie pagrindai bus nurodomi loterijos taisyklėse, nes LĮ projekto 40 str. nustatytas reikalavimas nurodyti laimėjimo išmokėjimo laikino sustabdymo ar atsisakymo išmokėti laimėjimą sąlygas ir tvarką. Tokia teisė organizatoriui atsiranda kaip civilinių teisinių santykių dalyviui.

 

 

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, (2010-09-13, Nr. (1.6.) 7R-7848),

 

1. Siūlytina Projekto 2 straipsnio 6, 13 ir 16 dalyse skliaustuose nurodytus trumpinimus naudoti kaip sąvokas ir jas apibrėžti – pvz., „6. Laimėjimas – pagal loterijų bilietuose <...>“, „13. Ryšio priemonės – laidinės, <...>“.

 

 

 

 

2. Projekto 41 straipsnio 1 dalies formuluotė, jog „loterijos taisyklių nuostatos aiškinamos vadovaujantis Civiliniu kodeksu“ keistina, esant reikalui nurodant, kad vadovaujantis Civiliniu kodeksu aiškinamos ne loterijos taisyklių, o loterijų sutarčių nuostatos.

 

Įstatymo sąvokos buvo derintos su Valstybine lietuvių kalbos komisija ir patikslintos pagal jos pastabas, kad sąvokos turi būti tikslios ir aiškios. Terminų banke jau yra panašių sąvokų, pvz.: „lošimo laimėjimas“, „lošimo ryšio priemonės“, „lošimų veiklos licencijos turėtojas“, taigi sistemiška būtų šiame įstatyme vartoti „loterijų laimėjimas“ ir t. t.

 

Taisyklių sąvokoje nurodyta, kad jose nustatomos standartinės loterijos sutarties ir kitos sąlygos, todėl aiškinant taisykles tuo pačiu bus aiškinamos ir sutarčių nuostatos. Be to, projekto 38 str. 3 d. nustatyta, kad loterijos sutartis, sudaryta pagal nustatyta tvarka nesuderintas ir nepatvirtintas loterijos taisykles, yra niekinė, o Civilinio kodekso 6.244 str. 2 d. nurodyta, kad loterijos organizuojamos pagal taisykles. Taigi, turėtų būti aiškinamos Loterijų taisyklės, pagal kurias sudaro sutartį.

 

 

 

 

Finansų ministrė                                                                                                                                                                        Ingrida Šimonytė