LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30/1, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai                              2010-12-        Nr.

                                                                                                  Į 2010-12-14  Nr. (13-3)-D8-11697

                                                                                     

                                                                

dėl lietuvos respublikos vyriausybės nutarimo „dėl negyvenamųjų patalpų Vilniuje, Labdarių g. 8, perdavimo pagal panaudos sutartį“ Projekto

                     

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos pateiktą išvadai gauti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl negyvenamųjų patalpų Vilniuje, Labdarių g. 8, perdavimo pagal panaudos sutartį“ projektą (toliau – Projektas), teikia šią teisinę išvadą.

1.   Pažymėtina, kad pagal Valstybės turto perdavimo panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudotis tvarkos aprašo (toliau – Aprašas), patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 3 d. nutarimu Nr. 1890, 4.1 bei 7.3.3 punktus, prie teikiamo Projekto turi būti pridėta valstybės institucijos, koordinuojančios tą veiklos sritį, kur veikia panaudos subjektas, išvada apie panaudos subjekto vykdomos veiklos reikalingumą visuomenei ir valstybės turto perdavimo tikslingumą. Šiuo atveju Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos raštas, kuriuo neprieštaraujama „dėl galimybių Šv. Kazimiero ordinui naudotis Lietuvos Respublikos Vyriausybės skirtomis patalpomis“, neatitinka Aprašo 4.1 punkte nurodytai išvadai taikomų reikalavimų, t.y. jame nėra pagrindžiamas panaudos subjekto vykdomos veiklos reikalingumas visuomenei, nėra pateikiami argumentai, kodėl yra tikslinga perduoti valstybės turtą asociacijai Šv. Kazimiero ordinui. Kartu, atsižvelgiant į tai, kad Šv. Kazimiero ordino prašyme nurodoma, jog minėto ordino veikla yra susijusi su socialine (vykdomos vaikų kūrybos, socialinės pagalbos programos, jaunimo projektai), kultūrine, švietimo ir mokslo sritimis, bei įvertinus Aprašo 4.1 punktą, svarstytina, ar Sveikatos apsaugos ministerija laikytina institucija, koordinuojančia tą veiklos sritį, kur veikia panaudos subjektas asociacija Šv. Kazimiero ordinas, t.y. ar būtent Sveikatos apsaugos ministerija turi teikti minėtą išvadą. Įvertinus tai, siūlytina, teikiant Projektą Vyriausybei, kartu pridėti valstybės institucijos, koordinuojančios Šv. Kazimiero ordino veiklos sritį, išvadą, kurioje būtų pagrįstas panaudos subjekto vykdomos veiklos reikalingumas visuomenei ir tikslingumas perduoti valstybės turtą.

2.   Kartu atkreiptinas dėmesys, kad Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 81 straipsnis, be kita ko, nustato, kad valstybės turtas turi būti valdomas, naudojamas ir juo disponuojama vadovaujantis racionalumo principu, siekiant maksimalios naudos visuomenei. Atsižvelgiant į tai, Projekto lydimuosiuose dokumentuose turėtų būti atitinkamai pagrįsta, jog būtent minėtos negyvenamosios patalpos perdavimas asociacijai Šv. Kazimiero ordinui panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudotis yra efektyviausias ir racionaliausias būdas panaudoti valstybės turtą.

 

 

 

Teisingumo viceministras                                                                                           Gytis Andrulionis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vaida Dumčiūtė, tel. (8 5) 266 2881, el. p. [email protected]                                            Originalas nebus siunčiamas