NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

Teisės akto projekto pavadinimas

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Restruktūrizavimo administratoriaus profesinės civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisyklių patvirtinimo“ projektas (toliau – Projektas).

Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Lietuvos Respublikos Seimas 2010 m. liepos 2 d. priėmė Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo pakeitimo įstatymą (Žin., 2010, Nr. 86-4529), kuris įsigaliojo 2010 m. spalio 1 d. Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo (Žin., 2001, Nr. 31-1012; 2010, Nr. 86-4529) 15 straipsnio 4 dalis nustato, kad administratoriaus profesinė civilinė atsakomybė Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka draudžiama privalomuoju draudimu. Projektu siūloma patvirtinti Restruktūrizavimo administratoriaus profesinės civilinės atsakomybės privalomojo draudimo taisykles.

Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės

Priėmus nutarimą, kurio Projektas teikiamas, restruktūrizuojama įmonė ir jos kreditoriai turės didesnes galimybes gauti restruktūrizavimo administratoriaus padarytos žalos atlyginimą nei tuo atveju, jei žalą privalėtų atlyginti neapsidraudęs restruktūrizavimo administratorius. Žalą padaręs restruktūrizavimo administratorius, restruktūrizavimo administratoriaus – juridinio asmens darbuotojai  ir restruktūrizavimo administratoriaus – fizinio asmens šeimos nariai nepatirs sunkių turtinių pasekmių dėl turtinės prievolės atlyginti padarytą žalą.

Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

Reali teisinio reguliavimo alternatyva – Projektui nepritarti. Nepriėmus Projekto restruktūrizavimo administratorių veikla neatitiktų Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo pakeitimo įstatymo nuostatų dėl administratoriaus civilinės atsakomybės draudimo.

Jeigu buvo konsultuojamasi su visuomene, – informacija apie konsultavimosi būdus, subjektus ir kita

Įmonių bankroto valdymo departamento prie Ūkio ministerijos specialistai, rengdami projektą konsultavosi su bankroto ir restruktūrizavimo administratorius vienijančiomis asociacijomis – Nacionaline verslo administratorių asociacija ir Nacionaline bankroto administratorių asociacija, bei su draudikus vienijančia Lietuvos draudikų asociacija.

Projektas skelbiamas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemėje.

Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu

Nėra.

____________________