Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės    2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 611 „Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma

 

 

1.      Projekto pavadinimas

Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 611 „Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – nutarimo projektas).

 

2.      Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Nutarimo projekto tikslasužtikrinti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui galimybę operatyviai organizuoti ūkinių traukinių eismą, vykdant viešosios geležinkelių infrastruktūros priežiūros ir remonto darbus ir nustatyti, kad viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas prireikus gali prašyti rezervinių pajėgumų ne tik „paskutinės minutės“ paraiškoms tenkinti, bet ir ūkinių traukinių, eismui organizuoti, kurie įtraukiami į tarnybinį traukinių tvarkaraštį.

Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklėse nustatytos procedūros nenumato galimybių operatyviai organizuoti neplanuotų ūkinių traukinių, naudojamų viešosios geležinkelių infrastruktūros priežiūros ir remonto darbams vykdyti, eismą ir skirti tam reikalingus viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus. Minėtomis taisyklėmis nustatyti „paskutinės minutės“ paraiškų nagrinėjimo terminai yra per ilgi, kad būtų tinkamai patenkintas poreikis operatyviai naudoti ūkinius traukinius.

Šiuo metu pajėgumai įmonėms, vykdančioms viešosios geležinkelių infrastruktūros priežiūros ir remonto darbus, skiriami pagal „paskutinės minutės“ paraiškas, t. y. įmonės teikia paraišką viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui, kuris privalo tokią paraišką išnagrinėti ir apie rezultatus pranešti Valstybinei geležinkelio inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paraiškos gavimo. Pastaroji privalo priimti sprendimą dėl pajėgumų skyrimo per 2 darbo dienas nuo viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pranešimo gavimo.

Todėl siūloma priimti sprendimą, sudarysiantį galimybes operatyviai organizuoti ūkinių traukinių eismą, užtikrinti sklandžią viešosios geležinkelių infrastruktūros priežiūros ir remonto darbų eigą bei sumažinti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo sąnaudas minėtiems darbams vykdyti.

 

3.              Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės

Teigiamos pasekmės. Priėmus nuarimo projektą, galima tikėtis šių teigiamų pasekmių:

- užtikrintas ūkinių traukinių eismo operatyvumas, vykdant viešosios geležinkelių infrastruktūros priežiūros ir remonto darbus;

-  įtvirtina galimybė viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui naudoti rezervinius pajėgumus ūkinių traukinių eismui organizuoti ir operatyviai tenkinti poreikį ūkiniams traukiniams naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra;

- sumažinta administracinė našta įmonėms, vykdančioms viešosios geležinkelių infrastruktūros priežiūros ir remonto darbus ir naudojančioms ūkinius traukinius viešojoje geležinkelių infrastruktūroje.

Neigiamos pasekmės. Priėmus nutarimo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

4.      Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

Kitų numatomo teisinio reguliavimo alternatyvų nesiūloma.

 

5.      Informacija apie konsultavimosi būdus, subjektus ir kita

Nutarimo projektas buvo paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemyje. Nutarimo projektas buvo derintas su Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba, Europos teisės departamentu prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos, Lietuvos pramonininkų konfederacija. Pastabų ir pasiūlymų nutarimo projektui negauta.

 

6.      Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu

Nėra.

______________