Derinimo pažyma

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS

BUHALTERINĖS APSKAITOS ĮSTATYMO 3, 6, 7, 16, 19, 21 STRAIPSNIŲ IR PENKTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

Institucijos, įstaigos pavadinimas, rašto data ir numeris

Pastabos ir pasiūlymai

Argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabas ir pasiūlymus

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2010-12-10 raštas Nr. 25/17-3-8509

Mano, kad dokumento rengėjo parašo rekvizitas turėtų išlikti tais atvejais, kai apskaitos registrai surašomi ranka arba parengus techninėmis priemonėmis yra atspausdinami.

 

 

 

 

Abejoja, ar atsisakius šiuo metu galiojančios nuostatos, kad techninėmis priemonėmis rengiami apskaitos registrai saugomi atspausdinti, ūkio subjektai tinkamai suvoks tokių duomenų autentiškumui, patikimumui ir prieinamumui keliamus reikalavimus ir sugebės užtikrinti būtinas ilgalaikio elektroninių duomenų išsaugojimo sąlygas. Siūlo detalizuoti tik specialia įranga pasiekiamų (elektroninėse laikmenose saugomų) dokumentų autentiškumo, patikimumo ir prieinamumo užtikrinimą.

Neatsižvelgta. Kadangi pagal Buhalterinės apskaitos įstatymą už apskaitos organizavimą atsako ūkio subjekto vadovas, o už buhalterinių įrašų teisingumą atsako vyriausiasis buhalteris (buhalteris) arba struktūrinio padalinio, tvarkančio apskaitą, vadovas, arba kiti įstatyme nurodyti asmenys, kurie tvarko ūkio subjekto apskaitą, todėl atsakingo asmens parašo nebuvimas neatleistų atsakingo asmens nuo atsakomybės.

 

Neatsižvelgta. Vertinant informacinių technologijų vystymosi tempus, ūkio subjektams vis daugiau suteikiama galimybių naudotis elektroninėmis priemonėmis. Pvz., Pridėtinės vertės mokesčio įstatymas numato, kad PVM sąskaitos faktūros gali būti išrašomos spausdintame blanke arba išankstiniu pirkėjo sutikimu elektroninėmis priemonėmis (tokiu atveju turi būti tenkinami centrinio mokesčio administratoriaus nustatyti reikalavimai, užtikrinantys šių elektroninėmis priemonėmis išsiųstų PVM sąskaitų faktūrų turinio autentiškumą ir vientisumą).  Be to, didelėms įstaigoms ir įmonėms reikalavimas saugoti apskaitos registrus atspausdintus yra didelė administracinė našta ir tokio reikalavimo įgyvendinimo išlaidos viršija teikiamą naudą. Net ir palikus reikalavimą, atspausdinti apskaitos registrai nėra apsaugoti nuo sugadinimo, vagystės, gaisro ar pan.

Kadangi Dokumentų ir archyvų įstatymas detalizuoja elektroninių ir kitų dokumentų, prie kurių prieinama tik specialios įrangos priemonėmis, autentiškumo, patikimumo ir prieinamumo užtikrinimą, perkelti šias nuostatas ir į Buhalterinės apskaitos įstatymą nėra tikslinga.

 

 

 

Finansų ministrė                                                                                                       Ingrida Šimonytė