Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma

                            

    1. Teisės akto pavadinimas

          Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl valstybės įmonės „Problematika“ pertvarkymo“ projektas (toliau – nutarimo projektas).

          2. Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Valstybės įmonės „Problematika“ veiklos tikslas – teikti paslaugas atliekant medžiagų ir produkcijos kokybės bandymus ir analizę, sertifikuojant gaminius, vykdyti architektūrinę ir inžinerinę veiklą ir kitą veiklą. Valstybės įmonė „Problematika“ neturi jokių išskirtinių teisių, ji kartu su privačiomis akcinėmis bendrovėmis, uždarosiomis akcinėmis bendrovėmis ir  individualiomis (personalinėmis) įmonėmis dalyvauja konkursuose darbams atlikti ir      paslaugoms teikti, kuriuos skelbia valstybės institucijos, miestų ir rajonų savivaldybės,   valstybės ir savivaldybės įmonės, akcinės bendrovės ir uždarosios akcinės bendrovės.     Valstybės įmonė „Problematika“ neteikia viešųjų paslaugų, negamina produkcijos ir nevykdo kitos veiklos siekiant tenkinti viešuosius interesus, nustatytus valstybės įmonėms Lietuvos      Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo (Žin., 1994, Nr. 102-2049; 2004,     Nr. 4-24) 2 straipsnio 3 dalimi. Ši valstybės įmonė neturi strateginės reikšmės nacionaliniam saugumui, funkcijų jai nepriskiria įstatymai, paslaugų rinkoje yra panašia veikla užsiimančių subjektų. Valstybės įmonė „Problematika“ nevaldo valstybės turto, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė. 
Todėl Susisiekimo ministerija siūlo optimizuoti valstybės įmonės „Problematika“     valdymą ir ją pertvarkyti į akcinę bendrovę, o šiuo metu šios valstybės įmonės patikėjimo teise valdomą turtą investuoti formuojant akcinės bendrovės „Problematika“ įstatinį kapitalą. Susisiekimo ministerija mano, kad siūlomi valstybės turto investavimai skatins Lietuvos ekonomikos augimą, bus kuriama ir plėtojama infrastruktūra, bus gauta ne tik pelno, bet ir gautas socialinis rezultatas. Tikimasi, kad, įmonę pertvarkius į akcinę bendrovę, ji vykdys pelningą veiklą, todėl investavimu bus sukuriama pridėtinė vertė ir užtikrinamas šią vertę kuriančios veiklos ilgalaikis ekonominis tvarumas. 

          3. Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės

          Teigiamos pasekmės. Pertvarkius valstybės įmonę „Problematika“ į akcinę bendrovę bus optimizuotas jos valdymas. Pertvarkyta valstybės įmonė galės sėkmingiau plėtoti veiklą, bus skatinamas Lietuvos ekonomikos augimas ir veiksminga konkurencija šalies rinkoje, bus sukuriama pridėtinė vertė.

          Neigiamos pasekmės. Neigiamų pasekmių nenumatoma.

          4. Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

          Nepertvarkius valstybės įmonės, nebus optimizuotas jos valdymas, valstybės įmonė gali susidurti su trukdžiais plėtojant veiklą.

          Šiuo metu valstybės įmonės „Problematika“ patikėjimo teise valdomo nekilnojamojo turto investavimo į formuojamą akcinės bendrovės „Problematika“ įstatinį kapitalą alternatyva yra to nekilnojamo turto perdavimas pagal patikėjimo sutartį. Susisiekimo ministerijos atlikto vertinimo metu buvo nustatyta, kad įmonės šiuo metu valdomą nekilnojamąjį turtą eliminavus iš formuojamo akcinės bendrovės įstatinio kapitalo būtų ne tik sumažinti bendrovės stabilumo ir patrauklumo investicijoms rodikliai, bet taip pat būtų suardyta bendrovės, kaip vienalyčio ūkio subjekto, apimančio nekilnojamojo ir jam specialiai pritaikyto kilnojamojo turto (mašinų, laboratorinės įrangos, ventiliacinių ir valymo įrenginių ir pan.) visumą, koncepcija. Įmonės valdomo nekilnojamojo turto neinvestavus į formuojamą akcinės bendrovės įstatinį kapitalą jis būtų žymiai mažesnis. Didesnis bendrovės įstatinis kapitalas įgalins bendrovę dalyvauti dideliuose kelių statybos infrastruktūros projektuose, įvykdant griežtesnius reikalavimus, susijusius su bendrovės finansiniais pajėgumais, todėl, bendrovė turės didesnį lyginamąjį konkurencinį svorį valstybės kelių statybos infrastruktūros rinkoje. Didesnis įstatinis kapitalas, užtikrintas investuojamu nekilnojamuoju turtu, užtikrins didesnę investavimo ir skolinimosi galimybę, taip pat palengvins bendradarbiavimą su komerciniais bankais, siekiant užtikrinti teikiamų paslaugų bei sutarčių vykdymą. Siekiant padidinti steigiamos akcinės bendrovės „Problematika“ konkurencingumą ir verslumą yra siūloma į formuojamą bendrovės įstatinį kapitalą investuoti ir šiuo metu valstybės įmonės „Problematika“ patikėjimo teise valdomą nekilnojamąjį turtą.

          5. Jeigu buvo konsultuojamasi su visuomene, – informacija apie konsultavimosi būdus, subjektus ir kita

          Nutarimo projektas bus paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemėje. Atskirų konsultacijų su visuomene nebuvo.

          6. Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu

          Kitos svarbios informacijos, susijusios su numatomu teisiniu reguliavimu, nėra.

 

______________________________