LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮSTATYMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS KALBOS ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO“ 3 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO projektO
numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma

 

 

1.

Teisės akto projekto rengėjas:

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija (toliau – Energetikos ministerija)

 

2.

Teisės akto projekto pavadinimas:

Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo įgyvendinimo“ 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas)

 

3.

Numatomo teisinio reguliavimo tikslas:

Teikiamu Įstatymo projektu yra siekiama nustatyti vienodą branduolinės energetikos objektų teisinį reguliavimą, suteikiant galimybę visų projektuojamų ir statomų branduolinės energetikos objektų dokumentuose vartoti Tarptautinės atominės energijos agentūros nustatytas kalbas, jų pasirinkimą suderinus su atitinkamus dokumentus derinančiomis institucijomis.

 

4.

Numatomo teisinio reguliavimo pagrindas ir siūlomos priemonės:

Dabartinė Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 1995, Nr. 15-347) (toliau – Įstatymas) 3 straipsnio redakcija numato, jog „Visagino atominės elektrinės dokumentuose leidžiama vartoti Tarptautinės atominės energijos agentūros (TATENA) nustatytas kalbas“. Ši Įstatymo nuostata yra netiksli (Ignalinos atominė elektrinė įvardinta Visagino atomine elektrine) ir neatitinka dabartinio branduolinės energetikos sektoriaus teisinio reguliavimo tikslų, nes yra skirta vienam juridiniam asmeniui, kuriam suteikia išskirtines teises.

 

Todėl, atsižvelgus į branduolinės energetikos sektoriaus plėtros perspektyvas bei įvertinus Nacionalinėje energetikos strategijoje, 2007 m. sausio 18 d. patvirtintoje Seimo nutarimu Nr. X-1046, numatytą tikslą – pastatyti naują atominę elektrinę bei vadovaujantis Lietuvos Vyriausybės 2009 m. balandžio 22 d. nutarimu Nr. 300 (Žin., 2009, Nr. 46-1814) ,,Dėl naujos atominės elektrinės projekto Lietuvoje įgyvendinimo strateginių krypčių patvirtinimo“, siūloma atsisakyti konkrečių branduolinės energetikos objektų pavadinimų ir įvardinti juos bendriniais daiktavardžiais, taip išplečiant į įstatymo reglamentavimo sritį patenkančių subjektų ratą. Taip pat, atsižvelgiant į veiklą branduolinėje energetikoje reguliuojančių institucijų skirtingas galimybes ir darbo pobūdį, Įstatymo projekte nustatyta pareiga dokumentus teikiantiems subjektams derinti su veiklą branduolinėje energetikoje reguliuojančiomis institucijomis abipusiai priimtiną dokumentų kalbą.

 

5.

Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės:

 

Vertinimo aspektai

Teigiamas poveikis

Neigiamas poveikis

 

Poveikis energetikai

Sutrumpės branduolinės energetikos objektą eksploatuojančios organizacijos dokumentų pateikimo laikas suinteresuotoms institucijoms.

Bus vienodai traktuojami visi branduolinės energetikos objektai bei juos eksploatuojančios organizacijos.

Bus išvengta naujų branduolinės energetikos objektų statybos projektų įgyvendinimo delsimo bei kitų nepageidaujamų trikdžių dėl didelių apimčių peržiūrai teikiamų dokumentų kelių etapų vertimų

 

Nenumatomas

Ekonomikai

Nenumatomas

Nenumatomas

Valstybės finansams

Nenumatomas

Nenumatomas

Socialinei aplinkai

Nenumatomas

Nenumatomas

Korupcijos mastui

Nenumatomas

Nenumatomas

6.

Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas:

Priėmus Įstatymo projektą būtų pasiekti numatomo teisinio reguliavimo tikslai.

Nepriėmus Įstatymo projekto pailgės dokumentų valstybės institucijoms pateikimo laikas, kadangi bus reikalinga atlikti vertimus į lietuvių kalbą, padidėja rizika, jog atliekant vertimus į lietuvių kalbą, gali būti iškreipta informacija bei kai kuriems techniniams technologiniams procesams/komponentams gali nebūti lietuviškų atitikmenų.

Siūlomas Įstatymo projektas nenumato žymaus poveikio kitoms sritims.

 

7.

Kita svarbi informacija

Nėra