2009 M. BIRŽELIO 25 D. TARYBOS DIREKTYVOS 2009/71/EURATOMAS, KURIA NUSTATOMA BENDRIJOS BRANDUOLINIŲ ĮRENGINIŲ BRANDUOLINĖS SAUGOS SISTEMA IR LIETUVOS RESPUBLIKOS BRANDUOLINĖS SAUGOS ĮSTATYMO PROJEKTO ATITIKTIES LENTELĖ

 

Direktyvos (kito ES teisės akto) pavadinimas ir numeris:

 

2009 m. birželio 25 d. Tarybos direktyva 2009/71/Euratomas, kuria nustatoma Bendrijos branduolinių įrenginių branduolinės saugos sistema

 

Lietuvos Respublikos nacionalinio teisės akto (-ų) (teisės akto projekto (-ų) pavadinimas (-ai):

 

Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymo projektas (toliau – Branduolinės saugos įstatymo projektas)

Direktyvos (kito ES teisės akto) perkėlimo (įgyvendinimo) lygis (visiškas, dalinis)

1 SKYRIUS

TIKSLAI, SĄVOKŲ APIBRĖŽTYS IR TAIKYMO SRITIS

1 straipsnis

Tikslai

Šia direktyva siekiama:

a) nustatyti Bendrijos sistemą, kuria būtų užtikrinamas ir skatinamas nuolatinis branduolinės saugos bei jos reguliavimo

gerinimas;

b) užtikrinti, kad valstybės narės nustatytų tinkamas nacionalines priemones, skirtas aukšto lygio branduolinei saugai užtikrinti siekiant apsaugoti darbuotojus ir plačiąją visuomenę nuo branduolinių įrenginių skleidžiamos jonizuojančiosios

spinduliuotės keliamo pavojaus.

 

Branduolinės saugos įstatymo projekto 1straipsnio 1-2 dalys:

 

„1 straipsnis. Įstatymo tikslas ir reguliavimo sritis

1. Šis įstatymas nustato branduolinės saugos užtikrinimo teisinius pagrindus, asmenų, vykdančių veiklą branduolinėje energetikoje, taip pat su branduolinėmis ir (arba) branduolinio kuro ciklo medžiagomis, pareigas, teises ir atsakomybę užtikrinant branduolinę saugą, taip pat valstybės institucijų funkcijas branduolinės saugos valstybinio reguliavimo srityje.

2. Šiuo įstatymu įtvirtinami pagrindiniai branduolinės saugos principai, kuriais siekiama užtikrinti kiek įmanoma aukštesnį branduolinės saugos lygį ir kiek įmanoma mažesnę riziką žmonėms, jų turtui ir aplinkai dėl branduolinės energetikos objektų veiklos ir bet kurios kitos veiklos, susijusios su branduolinių ir (arba) branduolinio kuro ciklo medžiagų naudojimu.“

 

Visiškas

2 straipsnis

Taikymo sritis

1. Ši direktyva taikoma bet kokiam civiliniam branduoliniam įrenginiui, kuris eksploatuojamas pagal 3 straipsnio 4 punkte apibrėžtą licenciją visais šios licencijos apimamais etapais.

 

 

 

2. Ši direktyva netrukdo valstybėms narėms, laikantis Bendrijos teisės, nustatyti griežtesnių saugos priemonių šios direktyvos

reguliavimo srityje.

3. Ši direktyva papildo Sutarties 30 straipsnyje nurodytus pagrindinius standartus dėl branduolinių įrenginių branduolinės saugos ir nepažeidžia Direktyvos 96/29/Euratomas.

 

Branduolinės saugos įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalis.

 

„3. Šis įstatymas taikomas visais branduolinės energetikos objekto gyvavimo etapais: vertinant statybos vietą (aikštelę), projektuojant, statant, pripažįstant branduolinės energetikos objektą tinkamu eksploatuoti, eksploatuojant, vykdant eksploatavimo nutraukimą, taip pat prižiūrint uždarytą radioaktyviųjų atliekų kapinyną, įsigyjant, turint, naudojant ar vežant branduolines ir (arba) branduolinio kuro ciklo medžiagas.“

-

Visiškas

3 straipsnis

Sąvokų apibrėžtys

Šioje direktyvoje taikomos šios sąvokų apibrėžtys:

1) branduolinis įrenginys, tai:

a) sodrinimo įrenginys, branduolinio kuro gamykla, atominė elektrinė, panaudoto branduolinio kuro perdirbimo įrenginys, mokslinių tyrimų reaktorius, panaudoto branduolinio kuro saugykla; ir

b) radioaktyviųjų atliekų saugykla, esanti toje pačioje aikštelėje ir tiesiogiai susijusi su a punkte išvardytais branduoliniais įrenginiais;

 

2) branduolinė sauga – tinkamų eksploatavimo sąlygų užtikrinimas, avarijų prevencija ir jų padarinių mažinimas, užtikrinant darbuotojų ir plačiosios visuomenės apsaugą nuo branduolinių įrenginių skleidžiamos jonizuojančiosios spinduliuotės keliamos grėsmės;

 

 

 

 

 

 

 

3) kompetentinga reguliavimo institucija – valstybės narės

paskirta institucija arba institucijų sistema branduolinių įrenginių 

branduolinės saugos reguliavimo srityje, kaip nurodyta

5 straipsnyje;

 

 

 

4) licencija – pagal valstybės narės jurisdikciją išduotas teisinis dokumentas, kuriame numatyta atsakomybė už branduolinio įrenginio aikštelės vertinimą, projektavimą, statybą, perdavimą eksploatuoti ir eksploatavimą arba eksploatavimo nutraukimą;

 

5) licencijos turėtojas – juridinis arba fizinis asmuo, kuriam tenka visa atsakomybė už branduolinį įrenginį kaip nurodyta

licencijoje.

 

 

 

 

Branduolinės saugos įstatymo projekto 2 straipsnio 4 dalis:

 

Branduolinės energetikos objektas – atominė elektrinė, energijos blokas, branduolinis reaktorius, kurio paskirtis nėra gaminti elektros ir (ar) šilumos energiją, branduolinių medžiagų saugykla, radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginys.“

 

 

 

 

 

Branduolinės saugos įstatymo projekto 2 straipsnio 3 dalis:

 

Branduolinė sauga – teisinių, organizacinių ir techninių priemonių bei branduolinės energetikos objektą eksploatuojančios organizacijos ar kitą veiklą su branduolinėmis ir (arba) branduolinio kuro ciklo medžiagomis vykdančių asmenų ir (ar) jų darbuotojų kompetencijų visuma, garantuojanti tinkamą branduolinės energetikos objektų eksploatavimo ar atitinkamos veiklos sąlygų užtikrinimą, avarijų išvengimą (prevenciją) ar jų padarinių sušvelninimą, siekiant užtikrinti žmonių ir aplinkos apsaugą nuo žalingo jonizuojančiosios spinduliuotės poveikio.“

 

 

Branduolinės saugos įstatymo projekto 10 straipsnio 2 dalis

 

„Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnybos pagrindinis tikslas branduolinės saugos srityje yra vykdyti branduolinės energetikos objektų ir veiklos, susijusios su branduolinėmis bei branduolinio kuro ciklo medžiagomis, branduolinės saugos valstybinį reguliavimą ir priežiūrą, siekiant apsaugoti visuomenę ir aplinką nuo neįprastųjų įvykių žalingo poveikio.“

 

 

Branduolinės saugos įstatymo projekto 2 straipsnio 12 dalis:

 

„Licencija – įgaliotos institucijos išduotas oficialus dokumentas, suteikiantis teisę verstis šio įstatymo nustatytomis veiklomis, laikantis teisės aktų bei licencijoje nustatytų sąlygų.“

 

 

 

Branduolinės saugos įstatymo projekto 2 straipsnio 13 dalis:

 

„Licencijos turėtojas – asmuo, kuriam įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka išduotas leidimas atlikti šiame įstatyme nustatytus darbus.“

 

 

 

 

 

Visiškas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visiškas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visiškas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visiškas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visiškas

2 SKYRIUS

ĮPAREIGOJIMAI

4 straipsnis

Teisėkūros, reguliavimo ir organizacinė sistema

1. Valstybės narės sukuria ir palaiko nacionalinę teisėkūros,

reguliavimo ir organizacinę sistemą (toliau – nacionalinė

sistema), reglamentuojančią branduolinių įrenginių branduolinę

saugą, pagal kurią paskirstoma atsakomybė ir numatomas atitinkamų

valdžios institucijų veiksmų koordinavimas. Nacionalinėje

sistemoje nustatoma atsakomybė už:

a) nacionalinių branduolinės saugos reikalavimų priėmimą.

Valstybės narės turi teisę nuspręsti, kaip jie yra priimami ir

pagal kokius teisės aktus taikomi;

b) branduolinių įrenginių licencijavimo ir draudimo juos

eksploatuoti neturint licencijos sistemos sukūrimą;

c) branduolinės saugos priežiūros sistemos sukūrimą;

d) poveikio priemonių taikymą, įskaitant įrenginio eksploatavimo

sustabdymą ir licencijos pakeitimą ar panaikinimą.

2. Valstybės narės užtikrina, kad nacionalinė sistema būtų

palaikoma ir tobulinama atsižvelgiant, kai galima, į eksploatavimo

patirtį, eksploatuojamų branduolinių įrenginių saugos

analizės išvadas, technologijų vystymąsi ir mokslinių tyrimų

branduolinės saugos srityje rezultatus, jei tokių yra ir jie yra svarbūs.

Branduolinės saugos įstatymo projekto 10 straipsnio 3 dalis:

 

3. Pagrindiniai Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnybos uždaviniai branduolinės saugos srityje yra sukurti ir nuolat tobulinti branduolinės saugos reguliavimo sistemą, vertinti branduolinės energetikos objektų ir veiklos, susijusios su branduolinėmis bei branduolinio kuro ciklo medžiagomis, saugą, išduoti licencijas bei leidimus, prižiūrėti šio įstatymo bei kitų teisės aktų nuostatų laikymąsi vykdant inspekcijas ir patikrinimus bei, prireikus, taikyti poveikio priemones įstatymų nustatyta tvarka.“

 

 

Branduolinės saugos įstatymo projekto 11 straipsnis:

 

„11 straipsnis. Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnybos kompetencija branduolinės saugos srityje

Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnyba, vykdydama branduolinės saugos valstybinį reguliavimą ir priežiūrą, vykdo šias funkcijas:

1)            kuria ir tobulina branduolinės saugos valstybinio reguliavimo ir priežiūros sistemą ir  tvirtina branduolinę saugą reguliuojančius teisės aktus;

2)            nagrinėja ir vertina pareiškėjų dokumentus, teikiamus licencijai ar leidimui gauti, taip pat licencijų ar leidimų turėtojų, pareiškėjų ar kitų asmenų teikiamus dokumentus, priima atitinkamus sprendimus dėl šių dokumentų, atlieka branduolinės saugos peržiūrą ir įvertinimą;

3)            išduoda, sustabdo arba panaikina šio įstatymo 22 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytų licencijų ir leidimų galiojimą, nustato ir keičia jų sąlygas, prižiūri, kaip šių sąlygų laikomasi;

4)            inspektuoja ar tikrina pareiškėjus, licencijų ir leidimų turėtojus ar jiems paslaugas teikiančius, prekes tiekiančius ar darbus vykdančius asmenis, ar kitus su branduolinėmis ir (arba) branduolinio kuro ciklo medžiagomis susijusią veiklą vykdančius asmenis;

5)            šio įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka taiko poveikio priemones, reikalauja atitinkamų asmenų įgyvendinti koregavimo priemones, pašalinti pažeidimus ir kontroliuoja, kaip įgyvendinami šie reikalavimai;

6)            prižiūri, kaip laikomasi reikalavimų, kylančių iš Lietuvos Respublikos prisiimtų tarptautinių branduolinio ginklo neplatinimo įsipareigojimų;

7)            prižiūri, kaip laikomasi branduolinės energetikos objektų saugai svarbių konstrukcijų, sistemų ir komponentų saugos, priešgaisrinės saugos reikalavimų;

8)            nagrinėja ir teikia kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms, Lietuvos Respublikos ir tarptautinėms organizacijoms bei visuomenei informaciją apie branduolinės saugos požiūriu svarbius įvykius;

9)            inicijuoja, koordinuoja ir kontroliuoja su branduoline sauga susijusius mokslinius tyrimus ir bandymus, reikalingus branduolinei saugai gerinti;

10)        prižiūri kaip licencijos turėtojai laikosi šio įstatymo, Branduolinės energijos įstatymo, Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymo bei kitų branduolinę saugą reguliuojančių teisės aktų ir branduolinės saugos normatyvinių techninių dokumentų reikalavimų projektuojant, statant bei eksploatuojant bei kitaip naudojant ir tvarkant saugai svarbias konstrukcijas, sistemas ir komponentus;

11)   palaiko valstybinės branduolinių medžiagų apskaitos ir kontrolės sistemos funkcionavimą;

12)   vykdo kitas įstatymuose, kituose teisės aktuose ir Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnybos nuostatuose nustatytas funkcijas.“

 

Visiškas

5 straipsnis

Kompetentinga reguliavimo institucija

1. Valstybės narės įsteigia kompetentingą reguliavimo instituciją

branduolinių įrenginių branduolinės saugos srityje ir užtikrina

sąlygas jai veikti.

 

Branduolinės saugos įstatymo projekto 10 straipsnio 1 dalis:

 

„1. Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnybos steigimo pagrindines nuostatas nustato Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymas.

 

Visiškas

 

2. Siekdamos užtikrinti efektyvų kompetentingos reguliavimo institucijos nepriklausomumą nuo netinkamos įtakos jai priimant reguliavimo sprendimus, valstybės narės užtikrina,

kad šios institucijos funkcijos būtų atskirtos nuo kitų įstaigų

ar organizacijų, užsiimančių branduolinės energetikos vystymu ar panaudojimu, įskaitant elektros energijos gamybą, funkcijų.

 

3. Valstybės narės užtikrina, kad kompetentingai reguliavimo

institucijai būtų suteikti teisiniai įgaliojimai ir žmogiškieji bei

finansiniai ištekliai, būtini siekiant vykdyti įsipareigojimus, susijusius

su 4 straipsnio 1 dalyje apibūdinta nacionaline sistema,

teikiant deramą pirmumą saugai. Tai apima įgaliojimus ir išteklius,

kurie būtini:

a) reikalaujant, kad licencijos turėtojas laikytųsi nacionalinių

branduolinės saugos reikalavimų ir atitinkamoje licencijoje

nustatytų sąlygų;

b) reikalaujant įrodyti, kad laikomasi tokių reikalavimų ir

sąlygų, įskaitant pagal 6 straipsnio 2–5 dalis nustatytus reikalavimus;

c) reguliavimo institucijai atliekant įvertinimus ir inspekcijas

tikrinti, ar laikomasi tokių reikalavimų ir sąlygų; ir

d) taikyti reguliuojamąsias poveikio priemones, įskaitant branduolinio

įrenginio eksploatavimo sustabdymą laikantis

sąlygų, kurios nustatomos pagal 4 straipsnio 1 dalyje apibūdintą

nacionalinę sistemą.

Branduolinės saugos įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 2 punktas:

 

„2) branduolinės saugos valstybinio reguliavimo principas. Saugai užtikrinti turi būti sukurta ir palaikoma efektyvi teisinio reguliavimo bei valstybinio valdymo struktūra, apimanti ir nepriklausomą veiklos branduolinėje energetikoje, kitos veiklos su branduolinėmis ir branduolinio kuro ciklo medžiagomis valstybinį reguliavimą ir priežiūrą vykdančią instituciją;“

 

 

 

 

Branduolinės saugos įstatymo 12 straipsnio 1 dalis:

 

„12 Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnybos teisės, vykdant branduolinės saugos valstybinį reguliavimą ir priežiūrą

1.             Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnyba, vykdydama jai pavestas branduolinės saugos valstybinio reguliavimo ir priežiūros funkcijas, turi teisę:

1)            išduoti licencijas ir leidimus, panaikinti licencijų ir leidimų galiojimą, sustabdyti licencijų ir leidimų galiojimą, panaikinti licencijos ir leidimo galiojimo sustabdymą, nustatyti ir keisti licencijų ir leidimų sąlygas;

2)            priežiūros tikslais vykdydami patikrinimus bei inspekcijas Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnybos įgalioti darbuotojai turi teisę lankytis branduolinės energetikos objekte, jo statybos vietoje (aikštelėje) arba licencijuojamos veiklos vykdymo vietoje bet kuriuo metu;

3)            taikyti šiame įstatyme ir kituose įstatymuose numatytas poveikio priemones;

4)            gauti iš branduolinės energetikos objekto projektą įgyvendinančių asmenų, pareiškėjų ir licencijos turėtojų, jiems paslaugas teikiančių, prekes tiekiančių, darbus vykdančių, ar kitą su branduolinėmis ir (arba) branduolinio kuro ciklo medžiagomis susijusią veiklą vykdančių asmenų visą branduolinės saugos įvertinimui reikalingą informaciją;

5)            įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gauti branduolinės saugos reguliavimui ir iš Lietuvos Respublikos prisiimtų branduolinio ginklo neplatinimo ir kitų tarptautinių įsipareigojimų kylančių reikalavimų vykdymo priežiūrai reikalingą informaciją ir dokumentus iš tokia informacija ar dokumentais disponuojančių asmenų;

6)            koordinuoti veiksmus su kitomis valstybės valdymo ir (ar) savivaldybių institucijomis, jei tai yra reikalinga branduolinės saugos reguliavimo funkcijoms vykdyti;

7)       naudotis ekspertų ir konsultantų, mokslinės-techninės paramos organizacijų, kitų tiekėjų, nepriklausomų nuo pareiškėjų, licencijos turėtojų, ar kitą su branduolinėmis ir (arba) branduolinio kuro ciklo medžiagomis susijusią veiklą vykdančių asmenų, paslaugomis.“

 

Visiškas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visiškas

6 straipsnis

Licencijos turėtojai

1. Valstybės narės užtikrina, kad pirminė atsakomybė už

branduolinio įrenginio branduolinę saugą tektų licencijos turėtojui.

Šios atsakomybės negalima perduoti.

 

 

 

 

2. Valstybės narės užtikrina, kad pagal įdiegtą nacionalinę

sistemą būtų reikalaujama, jog licencijos turėtojai, prižiūrint

kompetentingai reguliavimo institucijai, reguliariai vertintų ir tikrintų bei nuolat gerintų, remiantis protingumo principu,

savo branduolinių įrenginių branduolinę saugą, tai darydami sistemingai ir užtikrindami galimybę patikrinti savo veiklą.

3. Atliekant 2 dalyje nurodytus įvertinimus patikrinama, ar

įdiegtos avarijų prevencijos ir jų padarinių mažinimo priemonės, įskaitant apsaugos priemonių, apimančių fizinius barjerus ir licencijos turėtojo administracines apsaugos procedūras, kuriuos

pažeidus darbuotojai ir plačioji visuomenė būtų ženkliai paveikti jonizuojančiosios spinduliuotės, patikrinimus.

4. Valstybės narės užtikrina, kad pagal įdiegtą nacionalinę

sistemą būtų reikalaujama, jog licencijos turėtojai sukurtų ir

įgyvendintų valdymo sistemas, kuriose būtų teikiamas deramas

pirmumas branduolinei saugai ir kurias reguliariai tikrintų

kompetentinga reguliavimo institucija.

5. Valstybės narės užtikrina, kad pagal įdiegtą nacionalinę

sistemą būtų reikalaujama, jog licencijos turėtojai numatytų ir

skirtų pakankamai finansinių bei žmogiškųjų išteklių, kad būtų įvykdyti 1–4 dalyse nustatyti jų įsipareigojimai branduolinio įrenginio branduolinės saugos srityje.

 

Branduolinės saugos įstatymo projekto 16 straipsnis:

 

16 straipsnis. Atsakomybė už branduolinę saugą

1. Už branduolinės energetikos objekto branduolinę saugą visiškai atsako licencijos ar leidimo turėtojas.

2. Vykdant kitą su branduolinėmis ir (arba) branduolinio kuro ciklo medžiagomis susijusią veiklą už branduolinės saugos užtikrinimą visiškai atsako šią veiklą vykdantys asmenys.

 

Branduolinės saugos įstatymo projekto 17 straipsnis:

 

17 straipsnis. Bendrieji reikalavimai branduolinės energetikos objektus eksploatuojančioms organizacijoms ir kitiems licencijų ir (ar) leidimų turėtojams

1.       Branduolinės energetikos objektus eksploatuojančios organizacijos ar kiti šio įstatymo 22 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytą veiklą vykdantys asmenys privalo turėti Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnybos išduotą licenciją ir (ar) leidimą ir materialinius, finansinius bei žmogiškuosius išteklius, pakankamus saugiai vykdyti licencijuojamą ar leidimu reguliuojamą veiklą, laikantis teisės aktų ir branduolinės saugos normatyvinių techninių dokumentų.

2.       Branduolinės energetikos objektus eksploatuojančios organizacijos ir kiti licencijų ir (ar) leidimų turėtojai privalo:

1)            užtikrinti aukštą organizacijos ir jos darbuotojų saugos kultūros lygį ir kompetenciją;

2)            nuolat analizuoti branduolinės saugos būklę ir gerinti branduolinę saugą;

3)            visais branduolinės energetikos objekto gyvavimo etapais atsižvelgti į žmogiškuosius veiksnius (žmogaus gebėjimus ir jų ribas);

4)            turėti veiksmingą integruotą vadybos sistemą, kurioje būtų teikiamas deramas pirmumas branduolinei saugai.

 

Visiškas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visiškas

7 straipsnis

Kompetencija ir žinios branduolinės saugos srityje

Valstybės narės užtikrina, kad pagal įdiegtą nacionalinę sistemą būtų reikalaujama, jog visos šalys parengtų savo personalo, turinčio su branduolinių įrenginių branduoline sauga susijusių

pareigų, švietimo ir mokymo priemones, kad būtų palaikoma ir toliau plėtojama kompetencija bei žinios branduolinės saugos

srityje.

 

Kartu su Branduolinės saugos įstatymo projektu rengiamo Branduolinės energijos įstatymo projekto 21 straipsnyje numatyta, kad Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija organizuoja branduolinės energetikos srities specialistų švietimo, mokslo ir mokymo programų, taip pat kitų priemonių rengimą bei įgyvendinimą.

 

Visiškas

8 straipsnis

Visuomenei teikiama informacija

Valstybės narės užtikrina, kad su branduolinės saugos reguliavimu susijusi informacija būtų prieinama darbuotojams ir

plačiajai visuomenei. Vykdant šį įsipareigojimą taip pat turi

būti užtikrinama, kad kompetentinga reguliavimo institucija

pagal savo kompetenciją teikia informaciją visuomenei. Informacija visuomenei teikiama vadovaujantis nacionalinės teisės aktais ir tarptautiniais įsipareigojimais, su sąlyga, kad toks informacijos teikimas nekenkia kitiems interesams, inter alia, saugumui, pripažintiems

pagal nacionalinės teisės aktus ar tarptautinius įsipareigojimus.

Branduolinės saugos įstatymo projekto aštuntasis skyrius:

 

„AŠTUNTASIS SKYRIUS
VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

39 straipsnis. Visuomenės informavimo privalomumas

1. Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnyba ir šio įstatymo 22 straipsnio 1 dalyje nustatytų licencijų turėtojai privalo informuoti valstybės ir savivaldybės institucijas bei visuomenę, taip pat kitus asmenis, kurių ūkinė komercinė veikla yra tiesiogiai susijusi su atitinkamo licencijos turėtojo vykdoma licencijuojama veikla, apie branduolinės saugos užtikrinimo būklę vadovaujantis Visuomenės informavimo įstatymo ir kitų teisės aktų nuostatomis. Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnyba skelbia viešus pranešimus apie branduolinės saugos reikalavimų vykdymo priežiūros rezultatus.

2. Branduolinės energetikos objektus eksploatuojančios organizacijos privalo informuoti gyventojus apie avarinės parengties ir avarijų likvidavimo planuose numatytas priemones, galinčias turėti įtakos įprastinėms gyvenimo sąlygoms.

 

40 straipsnis. Skubi informacija

1. Įvykus branduolinei ar radiologinei avarijai ar incidentui branduolinės energetikos objekte, taip pat branduolinei avarijai, radiologinei avarijai ar incidentui, susijusiam su branduolinių ir (ar) branduolinio kuro ciklo medžiagų naudojimu, atitinkamos licencijos turėtojas privalo nedelsiant pateikti informaciją avarinės parengties ir avarijų likvidavimo planuose numatyta tvarka.

2. Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnyba teikia informaciją Lietuvos Respublikos ir tarptautinių teisės aktų nustatyta tvarka kitoms valstybėms ir tarptautinėms organizacijoms apie avarijų ar incidentų technines aplinkybes, likvidavimo eigą ir pasekmes.

 

41 straipsnis. Ataskaitos

1. Branduolinės ir radiacinės saugos reguliavimo tarnyba viešai reguliariai skelbia informaciją apie branduolinės saugos būklę Lietuvos Respublikoje.

2. Licencijos, nustatytos šio įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 1-5 punktuose, turėtojas ne rečiau kaip kartą per metus privalo viešai paskelbti informaciją apie branduolinės saugos būklę atitinkamame objekte.“

Visiškas

9 straipsnis

Ataskaitų teikimas

1. Valstybės narės pateikia Komisijai ataskaitą apie šios direktyvos įgyvendinimą pirmą kartą ne vėliau kaip 2014 m. liepos 22 d., o po to – kas trejus metus, atsižvelgdamos į Branduolinės saugos konvencijoje numatytus peržiūros ir pranešimų teikimo etapus.

 

2. Remdamasi valstybių narių ataskaitomis, Komisija pateikia ataskaitą Tarybai ir Europos Parlamentui apie pažangą, padarytą įgyvendinant šią direktyvą.

 

3. Valstybės narės ne rečiau kaip kartą per dešimt metų turi

atlikti reguliarų savo nacionalinės sistemos ir kompetentingų reguliavimo institucijų veiklos įvertinimą ir paprašo atlikti atitinkamų savo nacionalinės sistemos dalių ir (arba) institucijų padalinių tarptautinį ekspertinį įvertinimą, siekdamos nuolat gerinti branduolinę saugą. Visų ekspertinių įvertinimų, kai jie būna parengti, rezultatai pateikiami valstybėms narėms ir Komisijai.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Branduolinės saugos įstatymo projekto 9 straipsnio 3 punktas:

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau – Vyriausybė):

3) ne rečiau kaip kartą per dešimt metų organizuoja reguliarius nacionalinės branduolinės saugos teisinio reguliavimo sistemos ir kompetentingų reguliavimo institucijų veiklos įvertinimus ir paprašo atlikti atitinkamų nacionalinės branduolinės saugos teisinio reguliavimo sistemos dalių ir (arba) institucijų padalinių tarptautinį ekspertinį įvertinimą, siekdama nuolat gerinti branduolinę saugą. Visų ekspertinių įvertinimų, kai jie būna parengti, rezultatai pateikiami Europos Sąjungos valstybėms narėms ir Europos Komisijai;“

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visiškas

3 SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

10 straipsnis

Perkėlimas į nacionalinę teisę

1. Valstybės narės iki 2011 m. liepos 22 d. priima ir įgyvendina įstatymus ir kitus teisės aktus, būtinus įgyvendinti šią direktyvą. Apie tai jos nedelsdamos praneša Komisijai. Valstybės narės, priimdamos tas priemones, daro jose nuorodą į šią direktyvą arba tokia nuoroda daroma jas oficialiai skelbiant. Nuorodos darymo tvarką nustato valstybės narės.

2. Valstybės narės pateikia Komisijai šios direktyvos taikymo srityje priimtų nacionalinės teisės aktų pagrindinių nuostatų ir visų jų vėlesnių pakeitimų tekstus.

 

11 straipsnis

Įsigaliojimas

Ši direktyva įsigalioja dvidešimtą dieną nuo jos paskelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje.

 

12 straipsnis

Adresatai

Ši direktyva skirta valstybėms narėms.

 

 

 

 

Energetikos viceministras                                                                                  Arvydas Darulis