Projekto

lyginamasis variantas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2003 M. KOVO 3 D. NUTARIMO NR. 277 „DĖL įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kuriŲ reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų TVARKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m.                  d. Nr.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 3 d. nutarimą Nr. 277 „Dėl įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 23-976) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, KURIŲ REIKIA elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų TVARKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179; 2009, Nr. 93-3986) 9 straipsnio 3 dalies 6 punktu 10 straipsnio 3 dalies 6 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų tvarką (pridedama).

2. Nustatyti, kad įsigaliojus šiam nutarimui Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 19 d. 2003 m. kovo 3 d. nutarimas Nr. 1807 Nr. 277„Dėl Įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, skirtų elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 112-5002) (Žin., 2003, Nr. 23-976) taikomas tik tiems pirkimams, kurie nustatyta tvarka paskelbti (kvietimas paskelbtas spaudoje arba išsiųstas tiekėjams) iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos.

 

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

Energetikos ministras

 

 

 

 

 

                  

                                                                 

                                                                                                                                                                                                                               PATVIRTINTA

                                                                                       Lietuvos Respublikos Vyriausybės
                                                                                  2003 m. kovo 3 d. nutarimu Nr. 277

                                                                      (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 

                                                                      2010 m. ..... d. nutarimo Nr. ... redakcija)

 

ĮMONIŲ, VEIKIANČIŲ ENERGETIKOS SRITYJE, ENERGIJOS AR KURO, KURIŲ REIKIA ELEKTROS IR ŠILUMOS ENERGIJAI GAMINTI, PIRKIMŲ TVARKOS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS SĄVOKOS

 

1. Įmonių (toliau – Perkančiosios organizacijos), veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimų tvarka taisyklės (toliau vadinamaTvarka Taisyklės) reglamentuoja energijos ar kuro pirkimų, šių pirkimų subjektų teises, pareigas ir atsakomybę, pirkimų kontrolės tvarką.

1.1. Šių Taisyklių reikalavimų įgyvendinimą ir taikymo kontrolę užtikrina Viešųjų pirkimų tarnyba Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 30 d. nutarimo Nr. 92 „Dėl Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 2006, Nr. 13-460) nuostatas.

1.2. Perkančiosios organizacijos privalo pateikti Viešųjų pirkimų tarnybai teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais visą informaciją, būtiną 1.1 punkte nurodytų funkcijų įgyvendinimui.

2. Šioje Tvarkoje Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Dalyvis – pasiūlymą pateikęs tiekėjas.

Elektroninės priemonės telegrafinio, faksimilinio ryšio ar kiti telekomunikacijų galiniai įrenginiai, skirti duomenims perduoti.

Energija – elektros ir šilumos energija. Energija yra laikoma preke.

Energijos ištekliai – gamtos ištekliai ir jų perdirbimo produktai, kurie naudojami energijai gaminti.

Įprasta komercinė praktika – praktika, kai perkančioji organizacija, vadovaudamasi savo nustatytomis pirkimo taisyklėmis, perka energiją ar kurą iš mažiausią kainą pasiūliusio ar ekonomiškiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo.

Kandidatas – tiekėjas, siekiantis būti pakviestas dalyvauti konkurse ar skelbiamose derybose.                                                        

Konkursas – pirkimo būdas, kai bet kuris suinteresuotas tiekėjas gali pateikti pasiūlymą.

Kuras – kieto, skysto ar dujų pavidalo energijos ištekliai, ir biomasė, t.t. ir kietasis biokuras, skirti energijai gaminti deginimo būdu.

Kvalifikacinė atranka – pirkimo procedūra, kurios metu perkančioji organizacija pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kvalifikacinius kriterijus atrenka kandidatus, kviestinus pateikti pasiūlymus.  

Neskelbiamos derybos – pirkimo būdas, kai perkančioji organizacija su vienu ar keliais pakviestais tiekėjais derasi dėl pirkimo sąlygų.

Paraiška – dokumentas, kuriuo tiekėjas pareiškia pageidavimą dalyvauti pirkimo procedūrose.  

Pasiūlymas tiekėjo raštu pateiktas dokumentas, kuriuo siūloma tiekti energiją ar kurą pagal perkančiosios organizacijos nustatytas pirkimo sąlygas.

Pasiūlymo galiojimo užtikrinimas ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas – Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (Žin., 2000, Nr.74-2262) nustatytas prievolės įvykdymo užtikrinimo būdas.

Perkančioji organizacija – energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimus atliekanti ir veikla energetikos srityje besiverčianti valstybės ar savivaldybės įmonė, įmonė, kuriai įstatymas arba kompetentinga institucija suteikė specialiąją ar išimtinę teisę verstis veikla energetikos srityje, įmonė, kurios dalyvė yra valstybė ar savivaldybė ir valstybei ar savivaldybei bet kuriame iš įmonės valdymo organų priklauso daugiau kaip 50 procentų balsų.

Pirkimo dokumentai perkančiosios organizacijos skelbiami ar pateikiami tiekėjams dokumentai, apibūdinantys perkamą objektą ir pirkimo sąlygas: skelbimas, kvietimas, techninė specifikacija, pirkimo sutarties projektas, kiti dokumentai ir dokumentų paaiškinimai (patikslinimai).

Prekės – energija ar kuras, taip pat su energijos ar kuro tiekimu susijusios paslaugos.

Energijos ar kuro tiekimo paslaugos – su energijos ar kuro, įvertinant jo paruošimą, transportavimą, sandėliavimą, tiekimu susijusios paslaugos. 

Raštu – šis terminas reiškia rašytinę formą. Jis apima ir informaciją, kuri perduodama elektroninėmis priemonėmis, jeigu užtikrinama teksto apsauga ir galima nustatyti parašo tapatumą.   

Skelbiamos derybos – pirkimo būdas, kai paraiškas dalyvauti derybose gali pateikti visi tiekėjai, o perkančioji organizacija su visais ar atrinktais tiekėjais derasi dėl pirkimo sąlygų.

Tiekėjas – bet kuris ūkio subjektas (fizinis asmuo, privatusis juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė), galintis pasiūlyti ar siūlantis prekes.

Veikla energetikos srityjestacionariųjų tinklų, skirtų teikti visuomenei bendrąsias paslaugas, susijusias su elektros energijos ar šilumos gavyba, gamyba, tiekimu ar paskirstymu, eksploatavimas.   

Energetikos veikla ekonominė veikla, kuri apima energijos išteklių ar energijos žvalgymą, gavybą, perdirbimą, gamybą, laikymą, transportavimą, perdavimą, skirstymą, tiekimą, prekybą, rinkodarą, energetikos objektų ir įrenginių eksploatavimą.

Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos Viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) apibrėžtas sąvokas.

 

II. PIRKIMŲ ORGANIZAVIMAS

 

3. Perkančioji organizacija pirkimui (pirkimams) organizuoti ir atlikti privalo (mažos vertės pirkimams, atliekamiems taikant įprastą komercinę praktiką, – gali)  sudaryti viešojo pirkimo komisiją (toliau vadinama – Komisija), nustatyti jai užduotis ir suteikti visus įgaliojimus atlikti šias užduotis. Jeigu perkančioji organizacija pirkimus organizuoti ir juos atlikti įgalioja kitą perkančiąją organizaciją, šiuos veiksmus atlieka įgaliotoji organizacija. Komisija dirba pagal ją sudariusios organizacijos patvirtintą darbo reglamentą, yra jai atskaitinga, vykdo tik rašytines jos užduotis ir įpareigojimus. Už Komisijos veiksmus atsako ją sudariusi organizacija.

 4. Komisija sudaroma perkančiosios organizacijos arba jos įgaliotosios organizacijos vadovo įsakymu (potvarkiu) ne mažiau kaip iš 3 fizinių asmenų. Šie asmenys (išskyrus Komisijos pirmininką) gali būti ir samdomi ne Komisiją sudarančios organizacijos darbuotojai. Komisijos pirmininku skiriamas Komisiją sudariusios organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo šios organizacijos darbuotojas. Komisiją sudaranti organizacija turi teisę kviestis ekspertus.

Komisija veikia ją sudariusios organizacijos vardu pagal jai suteiktus įgaliojimus. Komisija veikia nuo sprendimo ją sudaryti priėmimo, kol įvykdys visas ją sudariusios organizacijos raštu pateiktas užduotis arba kol bus priimtas sprendimas nutraukti pirkimą. Komisija priima sprendimus posėdyje paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos sprendimai įforminami protokolu. Protokole nurodomi Komisijos sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai, kiekvieno Komisijos nario nuomonė. Protokolą pasirašo visi Komisijos posėdyje dalyvavę jos nariai.                                                                                                         

5. Komisijos nariai, pakviesti ekspertai ir kiti asmenys neturi teisės atskleisti informacijos, susijusios su atliktomis pirkimo procedūromis, jeigu jos atskleidimas prieštarautų įstatymams, darytų nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdytų užtikrinti sąžiningą konkurenciją.

5. Komisijos nariai ir Komisiją sudariusios organizacijos pakviesti ekspertai negali teikti jokios informacijos tretiesiems asmenims apie tiekėjų pateiktų pasiūlymų turinį, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus atvejus.

6. Kiekvienas Komisijos narys ir ekspertas gali dalyvauti Komisijos darbe tik prieš tai pasirašęs nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą.

7. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentus rengia lietuvių kalba. Papildomai pirkimo dokumentai gali būti parengti ir kitomis anglų, vokiečių, prancūzų ar rusų kalbomis.

8. Tiekėjai pasiūlymus rengia lietuvių kalba ar ta kalba (kalbomis), kurią (kurias) kvietime dalyvauti pirkimo procedūrose nurodė perkančioji organizacija.

9. Perkančiosios organizacijos ir tiekėjų pranešimai vienas kitam turi būti perduodami raštu.

10. Perkančioji organizacija privalo užtikrinti, kad pirkimo dokumentai, sprendimai ar kiti pranešimai būtų perduodami visiems tiekėjams vienodomis sąlygomis.

11. Perkančioji organizacija kiekvienu riboto konkurso ir skelbiamų derybų atveju kvietimus dalyvauti pirkimo procedūrose skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, o atskirais atvejais, jeigu tai tikslinga ir taip nusprendžia Komisija, – ir Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje, skelbimą pateikus Europos Bendrijų oficialiųjų leidinių biurui, perkančiosios organizacijos pasirinkta kuria nors oficialia Europos Sąjungos kalba: tarptautiniu mastu populiariame ar specialiame leidinyje.     

11.1. Kituose leidiniuose ar internete skelbimai negali būti išspausdinti anksčiau, negu skelbimas bus išsiųstas Europos Bendrijų oficialiųjų leidinių biurui. Juose turi būti nurodyta skelbimo išsiuntimo Europos Bendrijų oficialiųjų leidinių biurui data. To paties skelbimo turinys visur turi būti tapatus;

11.2. Perkančioji organizacija persiunčia Europos Bendrijų oficialiųjų leidinių biurui skelbti skelbimus Europos Bendrijų Komisijos nustatyto formato elektroninėmis ar kitomis priemonėmis. Skubos atveju skelbimai privalo būti siunčiami faksu arba elektroninėmis priemonėmis.                      

12. Perkančioji organizacija apie savo atliekamus pirkimus kiekvienu atviro, riboto konkurso ir skelbiamų derybų atveju privalo skelbti informacinius skelbimus savo tinklalapyje specialiai tam skirtoje dalyje ir interneto „Valstybės žinių“ tinklalapyje:

12.1. Perkančioji organizacija skelbimą apie pirkimą gali papildomai išspausdinti ir kitame leidinyje, negu nurodyta 11 punkte, ir skelbti kitame tinklalapyje;

12.2. Perkančioji organizacija 12 punkto nustatyta tvarka gali skelbti ir apie supaprastintus pirkimus.

 

Iii. Pirkimo vertės skaičiavimas

 

13. Tos pačios rūšies prekės pirkimo vertė yra faktinė tos pačios rūšies prekės pirkimo sutarčių, sudarytų per einamuosius finansinius metus arba per 12 mėnesių, vertė.

14. Perkančioji organizacija neturi teisės skaidyti pirkimo vertės į dalis, jeigu taip gali būti išvengta šioje Tvarkoje šiose Taisyklėse nustatytos pirkimų tvarkos laikymosi. Perkančioji organizacija turi teisę skaidyti pirkimo vertę į dalis tik tuo atveju, jeigu visoms išskaidytoms pirkimo dalims bus taikomas pirkimo būdas (būdai), pasirinktas pagal šios Tvarkos šių Taisyklių reikalavimus visai pirkimo vertei.

15. Pirkimo vertės nustatymo būdas negali būti pasirenkamas taip, kad būtų galima išvengti šios Tvarkos šių Taisyklių nuostatų dėl pirkimo būdų pasirinkimo ir pirkimo procedūrų vykdymo taikymo.

16. Jeigu tos pačios rūšies prekės per einamuosius finansinius metus arba per 12 mėnesių nuo pirkimo pradžios perkamos vieną kartą ir sudarytos pirkimo sutarties nenumatoma atnaujinti, šio pirkimo vertė yra numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė.

17. Jeigu numatomoje sudaryti pirkimo sutartyje yra nustatyta pirkimo sutarties pratęsimo galimybė (opcionas), pirkimo vertė skaičiuojama pagal didžiausius pirkimo sutartyje numatytų įsigyti tos pačios rūšies prekių kiekius, įskaitant tuos kiekius, kurie bus nupirkti pratęsus pirkimo sutartį.

 

 

 

 

 

IV. TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJA

 

18. Perkančioji organizacija privalo žinoti išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sutarties sąlygas. Todėl ji turi teisę pareikalauti, kad tiekėjas pateiktų šios Tvarkos šių Taisyklių 19 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją.

19. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose nurodo, kokią teisinio statuso teisės verstis atitinkama veikla, ekonominės ir finansinės būklės, techninę informaciją turi pateikti tiekėjai, kad perkančioji organizacija galėtų nustatyti, ar tiekėjas atitinka jos pirkimo dokumentuose nurodytus kvalifikacijos minimalius finansinius, ekonominius, profesinius ir techninius reikalavimus. Perkančioji organizacija iš tiekėjo gali pareikalauti tik tiek informacijos, kiek reikia norint nustatyti, ar tiekėjas atitinka finansinius, ekonominius, profesinius ir techninius reikalavimus, bet ne daugiau. Reikalavimas pateikti dokumentus negali diskriminuoti tiekėjų. Jeigu tiekėjas negali pateikti nurodytų dokumentų, perkančioji organizacija gali priimti kitokią, jos nuomone, tinkamą informaciją. Perkančioji organizacija gali prašyti tiekėjų pateikti:

19.1. tiekėjų teisinį statusą teisę verstis atitinkama veikla patvirtinančius dokumentus;

19.2. ataskaitų išrašus ar kitus dokumentus, patvirtinančius tiekėjų veiklą (jeigu valstybės, kurioje įregistruotas tiekėjas, įstatymuose nenustatyta, kad tokios ataskaitos ar dokumentai viešai neskelbiami). banko pažymą arba, jei reikia, atitinkamus įrodymus, kad tiekėjas yra apsidraudęs nuo profesinės rizikos. Jeigu tiekėjas negali pateikti nurodytų dokumentų, perkančioji organizacija gali priimti kitokią, jos nuomone, tinkamą informaciją;                                          

19.3. licencijų (leidimų), kurių reikia sutarčiai vykdyti, nuorašuspaskutinių finansinių metų tiekėjo įmonės balansą ar jo išrašą, jei šalyje, kurioje registruotas ūkio subjektas, įstatymai reikalauja skelbti balansą;                                                                                         

19.4. informaciją apie tiekėjo ekonominę ir finansinę būklę; daugiausia paskutinių 3 finansinių metų, o jeigu įmonė įregistruota ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau, – nuo įmonės įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje srityje pradžios tiekėjo įmonės pažymą apie visos veiklos pajamas ar, jei reikia, pažymą apie pajamas, gautas iš konkrečios veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, jei ši informacija turima;                                          

19.5. ataskaitų išrašus ar kitus dokumentus apie tiekėjo bendrąją apyvartą ir apyvartą, susijusią su pirkimo objektu per pastaruosius 3 metus ar per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą trumpiau negu 3 metus);

19.6. prekių tiekimo per pastaruosius 3 metus sąrašą (nurodyti bendras vertes, įvykdymo datas ir prekių gavėjų pateiktas pažymas apie prekių pristatymą; jeigu šių pažymų ne dėl tiekėjo kaltės gauti neįmanoma, pateikiama tiekėjo deklaracija, kurioje išdėstyta reikiama informacija);

19.7. informaciją apie tiekėjo technines galimybes ir kitas priemones, užtikrinančias, kad jo tiekiamos prekės yra geros kokybės;

19.8. informaciją apie apibūdinančią atsakingus už kokybės kontrolę specialistus arba organizacijas neatsižvelgiant į jų pavaldumą;

19.9. oficialius kokybės kontrolės ar žinybų sertifikatus, patvirtinančius  oficialių kokybės kontrolės institucijų ar pripažintą kompetenciją turinčių agentūrų išduotas pažymas, kurios liudija, kad kuras atitinka privalomuosius techninius reikalavimus;                                                          

19.10. nepriklausomos įstaigos išduotą sertifikatą, patvirtinantį, kad tiekėjas laikosi tam tikrų kokybės vadybos sistemos standartų. Perkančioji organizacija tam pirkimo dokumentuose turi nurodyti kokybės vadybos sistemą, pagrįstą atitinkamų Europos standartų serijomis, kurias yra sertifikavusi Europos Bendrijos teisės aktų nustatytus reikalavimus atitinkanti sertifikavimo įstaiga;

19.11. informaciją apie tiekėją, kuris yra fizinis asmuo, arba tiekėją, kuris yra juridinis asmuo, vadovas ar ūkinės bendrijos tikrasis narys, turintis teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ir buhalterį ar kitą asmenį, turintį teisę surašyti ir pasirašyti tiekėjo apskaitos dokumentus, ar minėti asmenys neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo, dėl tiekėjo (juridinio asmens) per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą nusikalstamame susivienijime, jo organizavimą ar vadovavimą jam, už kyšininkavimą, tarpininko kyšininkavimą, papirkimą, sukčiavimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, mokesčių nesumokėjimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą;      

19.12. informaciją apie tiekėjui iškeltą bankroto bylą arba bankroto procesą vykdomą ne teismo tvarka, siekiamą priverstinio likvidavimo procedūrą ar susitarimą su kreditoriais arba jam vykdomas analogiškas procedūras pagal šalies, kurioje jis registruotas, įstatymus.                  

20. Perkančiosios organizacijos keliami pagrįsti ir proporcingi pirkimo objektui, tikslūs bei aiškūs kvalifikacijos reikalavimai, jų vertinimo kriterijai ir vertinimo procedūros išdėstomi pirkimo dokumentuose. Šie dokumentai tiekėjams turi būti pateikiami tik paskelbus šios Tvarkos šių Taisyklių 11 punkte nurodytą kvietimą dalyvauti pirkimo procedūrose. Kvalifikacijos reikalavimai gali būti keliami taikant ir neskelbiamų derybų pirkimo būdą; šiuo atveju kvalifikacijos reikalavimai nustatomi kvietime.

21. Visiems tiekėjams turi būti taikomi vienodi ir pagrįsti kvalifikacijos reikalavimai, jais negali būti pažeidžiamos tiekėjo teisės saugoti intelektinę nuosavybę, gamybos ir komercinę paslaptį. Kompetentingai valstybės ar savivaldybių institucijai pareikalavus, perkančioji organizacija privalo pateikti kvalifikacijos reikalavimų pagrindimą.

22. Perkančioji organizacija negali kelti tiekėjams tokių kvalifikacijos reikalavimų, kurie dirbtinai ribotų galimą konkurenciją.

23. Perkančioji organizacija neturi teisės atmesti tiekėjų pasiūlymų dėl to, kad juos pateikė fiziniai asmenys ar bendrai veiklai susivienijusių tiekėjų grupė.

24. Perkančioji organizacija turi atmesti tiekėjo paraišką ar pasiūlymą, jeigu Komisija nustatė, kad jis pateikė netikslius arba neišsamius kvalifikacinius duomenis, ir jeigu perkančiosios organizacijos paprašytas tiekėjas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nepašalino šių trūkumų. Perkančioji organizacija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas apie tai raštu informuoja tiekėją.

25. Tiekėjų kvalifikaciniai duomenys vertinami vadovaujantis jiems pateiktuose pirkimo dokumentuose nustatytais kriterijais ir procedūromis. Komisija priima sprendimą dėl kiekvieno paraišką pateikusio tiekėjo kvalifikacinių duomenų patikrinimo ir kiekvienam iš jų raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas praneša šio patikrinimo rezultatus, pagrįsdama priimtus sprendimus. Teisę dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose turi tik tie tiekėjai, kurių kvalifikaciniai duomenys atitinka perkančiosios organizacijos reikalavimus.

26. Perkančioji organizacija turi teisę pareikalauti, kad užsienio valstybių tiekėjai pateiktų įstatymų nustatyta tvarka legalizuotus dokumentus, patvirtinančius jų pateiktus kvalifikacinius duomenis.

 

V. ENERGIJOS IR KURO APRAŠYMAS

 

27. Pirkimo dokumentuose pateikiami energijos ar kuro kokybės reikalavimai ir terminologija turi atitikti Lietuvos Respublikos teisės aktuose reglamentuojamus energijos ar kuro kokybės reikalavimus ir nė vienam tiekėjui neturi sudaryti kliūčių dalyvauti pirkimuose.

28. Pageidautina, kad Energijos ir kuro aprašymuose, pirkimo dokumentuose, pateiktuose energijos ar kuro kokybės reikalavimuose būtų laikomasi privaloma laikytis Lietuvos Respublikos standartų, kuriais perimti tarptautiniai ar įvertinančių Europos Sąjungos standartai standartus, taip pat nustatytos terminologijos ir ženklinimo reikalavimų. Jeigu nėra Lietuvos Respublikos standartų, laikomasi Lietuvos Respublikoje priimtos terminologijos ir ženklinimo Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimų.  

 

VI. PIRKIMO BŪDAI IR JŲ PASIRINKIMAS

 

29. Pirkimas atliekamas šiais būdais:

29.1. atviro konkurso;

29.2. skelbiamų derybųriboto konkurso;

29.3. neskelbiamų derybų; skelbiamų derybų;

29.4. įprastos komercinės praktikosneskelbiamų derybų.

30. Perkančioji organizacija neskelbiamų derybų būdą gali pasirinkti tik esant šioje Tvarkoje šiose Taisyklėse nustatytoms sąlygoms. Visais kitais atvejais perkama atviro, riboto konkurso ar skelbiamų derybų būdu.

31. Perkančioji organizacija pirkimus, kurių vertė per finansinius metus mažesnė kaip 500 tūkst. litų 800 000 Lt, ir valstybės įmonė Ignalinos atominė elektrinė – branduolinio kuro pirkimus gali atlikti ir įprastos komercinės praktikos pagal įmonės patvirtintas supaprastintų viešųjų pirkimų taisykles, vadovaudamosi tiekėjų lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principais.

Perkančiosios organizacijos savo parengtas supaprastintų viešųjų pirkimų, kurių vertė per finansinius metus mažesnė 800 000 Lt, taisykles privalo viešai paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje ir savo tinklalapyje taip, kad tiekėjai galėtų tinkamai susipažinti su šiomis taisyklėmis.

 

VII. ATVIRO, RIBOTO  KONKURSO ORGANIZAVIMAS

 

32. Konkurso Atvirame konkurse dalyvių skaičius neribojamas. Perkančioji organizacija, rengdama konkursą, skelbia kvietimą visiems tiekėjams pateikti pasiūlymus ir dalyvauti konkurse. Perkančioji organizacija vertina visų tiekėjų, atitinkančių kvalifikacijos reikalavimus, pasiūlymus, kurie yra pateikti pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus.

33. Kvietime dalyvauti konkurse turi būti ši informacija:

33.1. perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, buveinė, telefono ir fakso numeriai;

33.2. energijos ar kuro rūšis, pageidaujamas kiekis, adresas, kur pirkinys turi būti atgabentas;

33.3. pageidautini arba reikalaujami energijos ar kuro tiekimo terminai;

33.4. kaip ir kur galima gauti pirkimo dokumentus;

33.5. kalba (kalbos), kuria (kuriomis) rengiami pirkimo dokumentai;

33.6. jeigu perkančioji organizacija už pirkimo dokumentus ima užmokestį, – užmokesčio dydis ir jo mokėjimo tvarka. Šį užmokestį sudaro pirkimo dokumentų kopijavimo ir jų pateikimo tiekėjams faktiškos išlaidos. Už pirkimo dokumentų vertimą į užsienio kalbą gali būti imamas papildomas užmokestis, kurį sudaro vertimo išlaidos;

33.7. kam ir kada turi būti pateikta paraiška.

33. Atvirame konkurse derybos tarp perkančiosios organizacijos ir tiekėjų yra draudžiamos.

 

PIRKIMO DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

34. Perkančioji organizacija pageidaujantiems dalyvauti konkurse tiekėjams pirkimo dokumentus pateikia kvietime dalyvauti konkurse nurodyta tvarka.

34. Pasiūlymų pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 22 darbo dienos nuo skelbimo išsiuntimo iš perkančiosios organizacijos dienos:

34.1. Jeigu perkančioji organizacija iš anksto paskelbė apie pirkimą ne mažiau kaip prieš 22 darbo dienas ir ne daugiau kaip prieš 12 mėnesių iki pirkimo pradžios, šiame punkte nurodytas terminas gali būti sutrumpintas iki 18 darbo dienų;

34.2. Atsiradus aplinkybėms, kurių perkančioji organizacija negalėjo numatyti iš anksto, terminas gali būti ir mažesnis nei 18 darbo dienų, bet ne mažesnis kaip 14 darbo dienų nuo skelbimo išsiuntimo iš perkančiosios organizacijos dienos;

34.3. Jeigu perkančioji organizacija skelbimą apie pirkimą parengia ir perduoda elektroninėmis priemonėmis, šiame punkte nurodytas pasiūlymų pateikimo terminas gali būti sutrumpintas 4 darbo dienomis;

34.4. Jeigu perkančioji organizacija po paskelbimo apie pirkimą sudaro galimybę tiekėjams elektroninėmis priemonėmis be apribojimų ir tiesiogiai susipažinti su visais pirkimo dokumentais ir jeigu skelbime apie pirkimą nurodo interneto adresą, kuriuo galima susipažinti su šiais dokumentais, šiame punkte nurodytas pasiūlymų pateikimo terminas gali būti sutrumpintas dar 4 darbo dienomis.

35. Perkančioji organizacija privalo pateikti pirkimo dokumentus tiekėjams ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jų paraiškų gavimo dienos.

35. Ribotą konkursą, kuriame derybos tarp perkančiosios organizacijos ir tiekėjų draudžiamos, perkančioji organizacija vykdo taip:

35.1. Šių Taisyklių 11 ir 12 punktuose nustatyta tvarka skelbia apie pirkimą ir remdamasi paskelbtais kvalifikaciniais kriterijais atrenka tuos kandidatus, kurie bus kviečiami pateikti pasiūlymų;

35.2. vadovaudamasi pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, nagrinėja, vertina ir palygina pakviestų dalyvių pateiktus pasiūlymus.

36. Pirkimo dokumentuose pateikiama:

36.1. pasiūlymų rengimo reikalavimai;

36.2. informacija, kokie kriterijai ir procedūros bus taikomi vertinant tiekėjų kvalifikaciją;

36.3. informacija, kokie tiekėjų kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai ir informacija turi būti pateikti;

36.4. energijos ar kuro rūšis, jos techniniai ir kokybės reikalavimai;

36.5. energijos ar kuro kiekis, tiekimo terminai, pristatymo vieta ir transportavimo sąlygos;

36.6. pasiūlymų vertinimo kriterijai ir sąlygos;

36.7. apmokėjimo už energiją ar kurą sąlygos ir apmokėjimo laikotarpis;

36.8. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma pirkimo kaina;

36.9. pasiūlymų galiojimo užtikrinimo (jeigu to reikalaujama) ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai;

36.10. data, iki kada galioja konkurso pasiūlymas;

36.11. perkančiosios organizacijos darbuotojų arba Komisijos narių, kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais, vardai ir pavardės, adresai, telefonų ir faksų numeriai;

36.12. pasiūlymų pateikimo terminas, vieta ir būdas;

36.13. vokų su pasiūlymais atplėšimo vieta, data ir valanda;

36.14. kita, perkančiosios organizacijos nuomone, svarbi informacija.

36. Paraiškų dalyvauti pirkime pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 18 darbo dienų nuo skelbimo išsiuntimo iš perkančiosios organizacijos dienos.

 

PIRKIMO DOKUMENTŲ PAAIŠKINIMAI IR PATIKSLINIMAI

 

37. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus, jeigu jis gautas ne vėliau kaip prieš 8 dienas iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija į gautą prašymą turi atsakyti ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo prašymo gavimo dienos.

37. Pasiūlymų pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 22 darbo dienos nuo kvietimų pateikti pasiūlymus išsiuntimo iš perkančiosios organizacijos tiekėjams dienos.

38. Nesibaigus pasiūlymų pateikimo terminui, perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus. Tokie paaiškinimai (patikslinimai) visiems tiekėjams, kuriems perkančioji organizacija yra pateikusi pirkimo dokumentus, turi būti išsiųsti ne vėliau kaip likus 4 dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

38. Jeigu perkančioji organizacija iš anksto paskelbė apie pirkimą ne vėliau kaip prieš 22 darbo dienas ir ne daugiau kaip prieš 12 mėnesių iki pirkimo pradžios, šių Taisyklių 37 punkte nurodytas pasiūlymų pateikimo terminas gali būti sutrumpintas iki 18 darbo dienų.

38.1. Atsiradus aplinkybėms, kurių perkančioji organizacija negalėjo numatyti iš anksto, pasiūlymų pateikimo terminas gali būti ir mažesnis nei 18 darbo dienų, bet ne mažesnis kaip 14 darbo dienų nuo skelbimo išsiuntimo iš perkančiosios organizacijos dienos; 

38.2. Jeigu perkančioji organizacija skelbimą apie pirkimą parengia ir perduoda elektroninėmis priemonėmis, šių Taisyklių 36 punkte nurodytas paraiškų dalyvauti pirkime pateikimo terminas gali būti sutrumpintas 4 darbo dienomis;

38.3. Jeigu perkančioji organizacija po paskelbimo apie pirkimą sudaro galimybę tiekėjams elektroninėmis priemonėmis be apribojimų ir tiesiogiai susipažinti su visais pirkimo dokumentais ir jeigu skelbime apie pirkimą nurodo interneto adresą, kuriuo galima susipažinti su šiais dokumentais, šių Taisyklių 37 punkte nurodytas pasiūlymų pateikimo terminas gali būti sutrumpintas dar 4 darbo dienomis.

39. Jeigu perkančioji organizacija pirkimo dokumentus paaiškina (patikslina) arba surengia susitikimą su tiekėjais likus mažiau kaip 4 dienoms iki konkurso pasiūlymų pateikimo termino pabaigos, ji privalo perkelti pasiūlymų pateikimo terminą tokiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami konkurso pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ar susitikimų protokolus.

39. Skubos atveju, kai neįmanoma pirkimo atlikti laikantis šių Taisyklių 36–38 straipsniuose nustatytų terminų, perkančioji organizacija turi teisę ribotą konkursą įvykdyti taikydama pagreitintą procedūrą:

39.1. skelbime apie pirkimą nurodant pateisinamas priežastis, dėl kurių pirkimas atliekamas pagal greitesnę procedūrą;

39.2. nustatant paraiškų pateikimo terminą ne trumpesnį kaip 14 darbo dienų, skaičiuojant nuo skelbimo apie pirkimą išsiuntimo iš perkančiosios organizacijos dienos arba ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, jei šis skelbimas buvo išsiųstas elektroninėmis priemonėmis;

39.3. nustatant pasiūlymų pateikimo terminą ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų nuo kvietimo pateikti pasiūlymą išsiuntimo iš perkančiosios organizacijos tiekėjams dienos.

40. Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo pranešimai apie kiekvieną pasiūlymų pateikimo galutinio termino nukėlimą turi būti išsiųsti visiems tiekėjams, kuriems buvo pateikti konkurso dokumentai.

40. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose (skelbime apie pirkimą) nustato, kiek mažiausia ir, jei reikia, kiek daugiausia kandidatų bus pakviesta pateikti pasiūlymus ir kokie yra kandidatų kvalifikacinės atrankos kriterijai ir tvarka.

 

PASIŪLYMŲ PATEIKIMAS

 

41. Perkančioji organizacija nustato datą ir valandą, kuri laikoma galutiniu pasiūlymų pateikimo terminu. Pasiūlymų pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 15 dienų nuo kvietimo dalyvauti konkurse paskelbimo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ dienos, o tais atvejais, kai skelbiama tarptautiniu mastu populiariame ar specialiame leidinyje, – 30 dienų nuo kvietimo paskelbimo šiame leidinyje dienos.

41. Perkančioji organizacija, nustatydama atrenkamų kandidatų skaičių, kvalifikacinės atrankos kriterijus ar tvarką, privalo laikytis visų šių reikalavimų:

41.1. turi būti užtikrinta reali konkurencija;

41.2. kvalifikacinės atrankos kriterijai turi būti aiškūs ir nediskriminuojantys;

41.3. kvalifikacinės atrankos kriterijai turi būti nustatyti pagal šių Taisyklių reikalavimus;

41.4. kviečiamų kandidatų skaičius negali būti mažesnis kaip 5.

42. Tiekėjo ir jo įgalioto asmens pasirašytas konkurso pasiūlymas pateikiamas raštu užklijuotame ir antspauduotame voke. Pasiūlymo lapai su priedais turi būti sunumeruoti, susiūti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtinti tiekėjo parašu bei antspaudu. Nesiuvamas ir nenumeruojamas tik pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas. Reikalavimas pasiūlymą ar jo dalis pateikti vokuose ir pasiūlymą susiūti netaikomas, jeigu perkančioji organizacija priima elektroninėmis priemonėmis pateiktus pasiūlymus.

42. Atrinkdama kandidatus perkančioji organizacija turi taikyti tik pirkimo dokumen tuose nustatytus kvalifikacinės atrankos kriterijus ir tvarką. Kvalifikacinė atranka turi būti atliekama tik iš tų kandidatų, kurie atitinka perkančiosios organizacijos nustatytus kvalifikacijos reikalavimus.

43. Pasiūlymai gali būti perduodami elektroninėmis priemonėmis tik tais atvejais, kai:

43.1. naudojamomis priemonėmis užtikrinama, kad perkančioji organizacija ir kiti tiekėjai su pasiūlymo turiniu galės susipažinti tik pasibaigus pasiūlymų pateikimo terminui;

43.2. pasiūlyme yra visa pirkimo dokumentuose nurodyta informacija;

43.3. elektroninėmis priemonėmis pateiktas pasiūlymas perkančiosios organizacijos reikalavimu tiekėjo nedelsiant patvirtinamas neelektroninėmis priemonėmis arba perkančiajai organizacijai neelektroninėmis priemonėmis pateikiama patvirtinta pasiūlymo kopija.

43. Pateikti pasiūlymus turi būti pakviesta ne mažiau kandidatų, negu perkančiosios organizacijos nustatytas mažiausias kviečiamų kandidatų skaičius.

43.1. Jeigu nustatytus kvalifikacijos reikalavimus atitinka mažiau kandidatų, negu nustatytas mažiausias kviečiamų kandidatų skaičius, perkančioji organizacija pateikti pasiūlymus kviečia visus kandidatus, kurie atitinka keliamus kvalifikacijos reikalavimus. Šios procedūros metu perkančioji organizacija negali kviesti dalyvauti pirkime kitų, paraiškų nepateikusių tiekėjų arba kandidatų, kurie neatitinka keliamų kvalifikacijos reikalavimų.

44. Tiekėjo prašymu perkančioji organizacija privalo nedelsdama pateikti rašytinį patvirtinimą, kad tiekėjo paraiška ar pasiūlymas yra gautas, nurodydama gavimo dieną ir valandą.

44. Paraiškas gali teikti ir atskiras ūkio subjektas, ir ūkio subjektų grupės.

44.1. Paraiškos dalyvauti pirkime perkančiajai organizacijai pateikiamos raštu ar telefonu. Tuo atveju, kai paraiška pateikiama telefonu, jos patvirtinimas raštu turi būti pateiktas iki nustatyto paraiškų pateikimo termino pabaigos. Prie paraiškos pridedama perkančiosios organizacijos reikalaujama informacija ir dokumentai;

44.2. Perkančioji organizacija turi teisę reikalauti, kad faksu pateiktos paraiškos dalyvauti pirkime būtų patvirtintos pakartotinai atsiunčiant jas paštu ar elektroninėmis priemonėmis. Toks reikalavimas nurodomas skelbime apie pirkimą. Skelbime taip pat turi būti nurodyta tokio patvirtinimo vėliausia data;

44.3. Vykdant ribotą konkursą pagal greitesnę procedūrą, kaip nustatyta šių Taisyklių 39 punkte, perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose nurodo, kad paraiškos turi būti teikiamos faksu arba elektroninėmis priemonėmis.

45. Jeigu konkurso pasiūlymas gaunamas pavėluotai, neatplėštas vokas su pasiūlymu grąžinamas jį atsiuntusiam tiekėjui.

45. Perkančioji organizacija šių Taisyklių 40–43 punktuose nustatyta tvarka atrinktiems kandidatams išsiunčia kvietimus pateikti pasiūlymus.

46. Tiekėjas dėl to paties pirkimo objekto gali pateikti tik vieną pasiūlymą.

46. Kvietimus pateikti pasiūlymus visiems atrinktiems kandidatams perkančioji organizacija išsiunčia raštu ir vienu metu.

 

PASIŪLYMŲ GALIOJIMO TERMINAI, JŲ KEITIMAS IR ATŠAUKIMAS

 

47. Tiekėjo pasiūlymas galioja jame nurodytą laiką. Šis laikas turi būti ne trumpesnis, negu nustatyta pirkimo dokumentuose. Jeigu pasiūlyme nenurodytas jo galiojimo laikas, laikoma, kad pasiūlymas galioja tiek, kiek nustatyta pirkimo dokumentuose. Kol nesibaigė pasiūlymų galiojimo terminas, perkančioji organizacija gali prašyti, kad tiekėjai pratęstų pasiūlymų galiojimą iki konkrečiai nurodyto laiko. Tiekėjas gali atmesti tokį prašymą, neprarasdamas teisės į savo pasiūlymo galiojimą.

47. Prie kvietimo pateikti pasiūlymus turi būti pridedama pirkimo dokumentų kopija arba nurodomas adresas, kuriuo kandidatai gali susipažinti su visais pirkimo dokumentais, jeigu perkančioji organizacija sudaro galimybę kandidatams elektroninėmis priemonėmis be apribojimų ir tiesiogiai su jais susipažinti.

48. Tiekėjai, kurie sutinka pratęsti pasiūlymų galiojimo terminą ir apie tai raštu praneša perkančiajai organizacijai, pratęsia pasiūlymų galiojimo užtikrinimo terminą arba pateikia naują pasiūlymų galiojimo užtikrinimą. Jeigu tiekėjas per 4 darbo dienas neatsako į perkančiosios organizacijos prašymą pratęsti pasiūlymų galiojimo terminą, nepratęsia pasiūlymų galiojimo užtikrinimo termino arba nepateikia naujo pasiūlymų galiojimo užtikrinimo, laikoma, kad jis atmetė prašymą pratęsti pasiūlymo galiojimo terminą ir atšaukė savo pasiūlymą.

48. Kai pirkimo dokumentus turi ne perkančioji, o įgaliotoji organizacija, kvietime nurodomas adresas, kuriuo galima kreiptis tų dokumentų, ir atitinkamais atvejais – galutinis terminas, kada tokių dokumentų galima prašyti. Kvietime pateikti pasiūlymus turi būti ši informacija:

48.1. nuoroda į paskelbtą skelbimą apie pirkimą;

48.2. perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, buveinė, telefono ir fakso numeriai;

48.3. energijos ar kuro rūšis, pageidaujamas kiekis, adresas, kur pirkinys turi būti atgabentas;

48.4. pageidautini arba reikalaujami energijos ar kuro tiekimo terminai;

48.5. adresas, kuriuo galima kreiptis norint gauti visus likusius pirkimo dokumentus, jei reikia, – paskutinė data, iki kurios galima kreiptis norint gauti tuos dokumentus;

48.6. pasiūlymų pateikimo terminas, adresas, kuriuo pateikiami pasiūlymai, ir kalba (kalbos), kuria (kuriomis) pasiūlymai turi būti parengti;

48.7. kokius perkančiosios organizacijos nustatytus dokumentus turi pateikti tiekėjai apie savo kvalifikaciją;

48.8. pasiūlymų vertinimo tvarka, vertinimo kriterijai, vertinimo kriterijų lyginamasis svoris ir, jei reikia, – šių kriterijų reikšmingumas mažėjančia tvarka, jei jie nebuvo pateikti skelbime apie pirkimą arba kituose pirkimo dokumentuose;

48.9. kita, perkančiosios organizacijos nuomone, reikalinga informacija.

49. Kol nesuėjo pasiūlymų pateikimo terminas, tiekėjas gali pakeisti arba atšaukti savo pasiūlymą, neprarasdamas teisės į savo pasiūlymo galiojimo užtikrinimą, jeigu konkurso dokumentuose nenustatyta kitaip. Toks pakeitimas arba pranešimas, kad pasiūlymas atšaukiamas, pripažįstami galiojančiais, jeigu perkančioji organizacija juos gavo prieš pasiūlymų pateikimo terminą.

49. Vykdant ribotą konkursą pagal greitesnę procedūrą, kaip nustatyta šių Taisyklių 39 punkte, kvietimai pateikti pasiūlymus turi būti perduoti faksu arba elektroninėmis priemonėmis.  

 

VOKŲ SU PASIŪLYMAIS ATPLĖŠIMAS

I. PIRKIMO DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

50. Vokai su pasiūlymais atplėšiami Komisijos posėdyje, vykstančiame pirkimo dokumentuose nurodytoje vietoje, nurodytą dieną ir valandą. Pirmasis susipažinimas su pasiūlymais, gautais elektroninėmis priemonėmis, prilyginamas vokų atplėšimui. Diena ir valanda turi sutapti su pasiūlymų pateikimo galutiniu terminu. Jį pakeitus, atitinkamai turi būti pakeistas ir vokų su pasiūlymais atplėšimo laikas. Nustatytu laiku turi būti atplėšti visi vokai su pasiūlymais, gauti nepasibaigus jų pateikimo terminui. Vokų atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi pasiūlymus pateikę tiekėjai (arba jų atstovai).

50. Perkančioji organizacija parengti  pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkančioji organizacija nupirkti tai, ko reikia. Pirkimo dokumentų sudėtinė dalis yra išankstinis skelbimas apie numatomus pirkimus ir skelbimas apie pirkimą.

Pirkimo dokumentai rengiami lietuvių kalba. Papildomai pirkimo dokumentai gali būti rengiami ir kitomis kalbomis.

51. Vokus atplėšia vienas iš Komisijos narių pasiūlymus pateikusių ir dalyvaujančių Komisijos posėdyje tiekėjų ar jų atstovų akivaizdoje.

51. Perkančioji organizacija privalo pateikti pirkimo dokumentus tiekėjams ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jų paraiškų gavimo dienos. Pirkimo dokumentuose pateikiama:

51.1. pasiūlymų rengimo reikalavimai;

51.2. tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, tarp jų ir reikalavimai atskiriems bendrą paraišką ar pasiūlymą pateikiantiems tiekėjams;

51.3. tiekėjų kvalifikacijos vertinimo tvarka;

51.4. informacija, kokie tiekėjų kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai ir duomenys turi būti pateikti;

51.5. energijos ar kuro rūšis, jos techniniai ir kokybės reikalavimai;

51.6. energijos ar kuro kiekis, tiekimo terminai, pristatymo vieta ir transportavimo sąlygos;

51.7. pasiūlymų vertinimo kriterijai ir sąlygos;

51.8. apmokėjimo už energiją ar kurą sąlygos ir apmokėjimo laikotarpis;

51.9. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma pirkimo kaina. Į kainą turi būti įskaityti visi mokesčiai;

51.10. pasiūlymų pateikimo terminas, vieta ir būdas, įskaitant informaciją, ar pasiūlymas pateikiamas elektroninėmis priemonėmis;

51.11. pasiūlymų galiojimo užtikrinimo (jeigu to reikalaujama) ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai;

51.12. būdai, kuriais tiekėjai gali prašyti pirkimo dokumentų paaiškinimų, sužinoti, ar perkančioji organizacija ketina rengti dėl to susitikimą su tiekėjais, taip pat būdai, kuriais perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus;

51.13. data, iki kada turi galioti pasiūlymas, arba laikotarpis, kurį turi galioti pasiūlymas;

51.14. vokų su pasiūlymais atplėšimo vieta, data, valanda ir minutė;

51.15. vokų su pasiūlymais atplėšimo ir pasiūlymų nagrinėjimo procedūros;

51.16. informacija, kad pasiūlymuose nurodytos kainos bus vertinamos litais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos bus perskaičiuojamos litais pagal Lietuvos banko nustatytą ir paskelbtą lito ir užsienio valiutos santykį paskutinę pasiūlymų pateikimo termino dieną;

51.17. perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų arba Komisijos narių (vieno ar kelių), kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų (ne tarpininkų) pranešimus, susijusius su pirkimų procedūromis, vardai, pavardės, adresai, telefonų ir faksų numeriai;

51.18. kita, perkančiosios organizacijos nuomone, svarbi informacija.

 

II. PIRKIMO DOKUMENTŲ PAAIŠKINIMAI IR PATIKSLINIMAI

 

52. Kiekvieno konkursui pateikto pasiūlymo paskutinio lapo antrojoje pusėje pasirašo Komisijos posėdyje dalyvaujantys nariai. Komisija vokų atplėšimo procedūros rezultatus įformina protokolu.

52. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus, jeigu jis gautas ne vėliau kaip prieš 6 dienas iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija į gautą prašymą turi atsakyti ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo prašymo gavimo dienos.

53. Vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams (arba jų atstovams) skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas, adresas, pasiūlyme nurodyta kaina, mokėjimo ir prekių tiekimo, paslaugų teikimo ir darbų atlikimo terminai. Apie tai raštu informuojami ir vokų atplėšimo procedūroje nedalyvaujantys pasiūlymus pateikę tiekėjai, jeigu jie to pageidauja. Kiekvienas vokų atplėšimo procedūroje dalyvaujantis tiekėjas (arba jo atstovas) turi teisę asmeniškai susipažinti su viešai perskaityta informacija.

53. Nesibaigus pasiūlymų pateikimo terminui, perkančioji organizacija savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus. Tokie paaiškinimai (patikslinimai) visiems tiekėjams, kuriems perkančioji organizacija yra pateikusi pirkimo dokumentus, turi būti išsiųsti ne vėliau kaip likus 4 dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

53.1. Jeigu perkančioji organizacija pirkimo dokumentus paaiškina (patikslina) arba surengia susitikimą su tiekėjais likus mažiau kaip 4 dienoms iki konkurso pasiūlymų pateikimo termino pabaigos, ji privalo perkelti pasiūlymų pateikimo terminą tokiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami konkurso pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus) ar susitikimų protokolus.

53.2. Jeigu perkančioji organizacija rengia susitikimą su tiekėjais, ji surašo šio susitikimo protokolą. Protokole fiksuojami visi šio susitikimo metu pateikti klausimai dėl pirkimo dokumentų ir atsakymai į juos. Protokolas išsiunčiamas visiems pirkimo procedūrose dalyvaujantiems tiekėjams.

53.3. Perkančioji organizacija neturi teisės pirkimo dokumentų pateikti anksčiau, negu paskelbiama apie pirkimą. Pateikdama pirkimo dokumentus perkančioji organizacija vadovaujasi tiekėjų lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principais.

 

III. PASIŪLYMŲ PATEIKIMAS

 

54. Konkursui pateiktų pasiūlymų tolesnes nagrinėjimo, vertinimo ir palyginimo procedūras Komisija atlieka nedalyvaujant pasiūlymus pateikusiems tiekėjams (arba jų atstovams).

54. Perkančioji organizacija privalo pirkimo dokumentuose:

54.1. nustatyti paraiškų ir pasiūlymų pateikimo terminus;

54.2. nurodyti pateikimo datą, valandą, minutę;

54.3. nurodyti, kad paraiška ir pasiūlymas turi būti pateikiami raštu ir pasirašyti tiekėjo ar jo įgalioto asmens;

54.4. nustatyti, kad pasiūlymai būtų pateikti užklijuotame voke;

 

PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMAS, VERTINIMAS IR PALYGINIMAS

 

55. Perkančioji organizacija gali prašyti, kad tiekėjai paaiškintų savo pasiūlymus. Tačiau ji negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo esmę.

55. Jeigu pasiūlymas gaunamas pavėluotai, neatplėštas vokas su pasiūlymu grąžinamas jį atsiuntusiam tiekėjui. Vokas su pasiūlymu grąžinamas ir tuo atveju, jeigu pasiūlymas pateiktas neužklijuotame voke.

56. Komisija gali atmesti visus pateiktus pasiūlymus, jeigu visų tiekėjų buvo pasiūlytos per didelės, perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos.

Komisija gali atmesti tiekėjo pateiktą pasiūlymą, jeigu:

56.1. pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka šioje Tvarkoje ir pirkimo dokumentuose nustatytų kvalifikacijos reikalavimų;

56.2. pateiktas pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nurodytų reikalavimų arba tiekėjas pateikė klaidingus duomenis;

56.3. buvo pasiūlyta labai maža kaina (labai maža kaina – tai pasiūlyto energijos ir kuro kaina, kuri daugiau kaip 15 procentų mažesnė už visų tiekėjų pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį), ir tiekėjas jos nepagrindė.

56. Tiekėjo ar jo įgalioto asmens pasirašytas pasiūlymas pateikiamas raštu užklijuotame ir antspauduotame voke. Pasiūlymo lapai su priedais turi būti sunumeruoti, susiūti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtinti tiekėjo parašu bei antspaudu. Nesiuvamas ir nenumeruojamas tik pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas.

Reikalavimai pasiūlymą ar jo dalis pateikti vokuose, pasiūlymą sunumeruoti, susiūti, paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtinti tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, nurodyti tiekėjo ar jo įgalioto asmens vardą, pavardę, pareigas (jei yra) ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičių, kartu su kitais pasiūlymo lapais įsiūti ir sunumeruoti pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinančio dokumento kopiją netaikomi, jeigu perkančioji organizacija priima elektroninėmis priemonėmis pateiktus pasiūlymus.

57. Konkurso pasiūlymų vertinimo kriterijai yra mažiausia pasiūlyta kaina arba ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas. Ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas nustatomas pagal Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų nustatymo metodiką, patvirtintą Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės.

57. Jeigu perkančioji organizacija numato pasiūlymus vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, pirkimo dokumentuose privalo nurodyti, kad tiekėjai pasiūlymo kainą pateiktų viename užklijuotame voke, o likusias pasiūlymo dalis (techninius pasiūlymo duomenis, kitą informaciją ir dokumentus) – kitame užklijuotame voke. Šie abu vokai turi būti įdėti į bendrą voką, jis taip pat užklijuojamas.

Pasiūlymo (su priedais) lapai turi būti sunumeruoti, susiūti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtinti tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, nurodytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos (jei yra) ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius. Kartu su kitais pasiūlymo lapais įsiuvama ir sunumeruojama pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinančio dokumento kopija. Pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas neįsiuvamas ir nenumeruojamas, o įdedamas į bendrą voką.

58. Komisija vertina ir palygina tik pirkimo dokumentų reikalavimus atitinkančius tiekėjų pasiūlymus. Priimdama sprendimą dėl pasiūlymo pripažinimo laimėjusiu, ji turi pagal pirkimo dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus ir sąlygas įvertinti pateiktus tiekėjų pasiūlymus, atmesti pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų neatitinkančius pasiūlymus ir priimti sprendimą dėl pasiūlymo pripažinimo laimėjusiu.

58. Pasiūlymai gali būti perduodami elektroninėmis priemonėmis tik tais atvejais, kai:

58.1. naudojamomis priemonėmis užtikrinama, kad perkančioji organizacija ir kiti tiekėjai su pasiūlymo turiniu galės susipažinti tik pasibaigus pasiūlymų pateikimo terminui;

58.2. pasiūlyme yra visa pirkimo dokumentuose nurodyta informacija;

58.3. elektroninėmis priemonėmis pateiktas pasiūlymas perkančiosios organizacijos reikalavimu tiekėjo nedelsiant patvirtinamas neelektroninėmis priemonėmis arba perkančiajai organizacijai neelektroninėmis priemonėmis pateikiama patvirtinta pasiūlymo kopija.

59. Konkursas laikomas įvykusiu, jeigu yra bent vienas pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus atitinkantis pasiūlymas.

59. Tiekėjo prašymu perkančioji organizacija privalo nedelsdama pateikti rašytinį patvirtinimą, kad tiekėjo paraiška ar pasiūlymas yra gautas, nurodydama gavimo dieną ir valandą.

60. Jeigu iki perkančiosios organizacijos nustatyto pasiūlymų pateikimo termino nebuvo gauta nė vieno pasiūlymo arba jeigu pasiūlymus atmetus nelieka nė vieno pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus atitinkančio pasiūlymo, konkursas laikomas neįvykusiu.

60. Jeigu konkurso pasiūlymas gaunamas pavėluotai, neatplėštas vokas su pasiūlymu grąžinamas jį atsiuntusiam tiekėjui.

61. Pranešimas apie konkursą laimėjusį pasiūlymą išsiunčiamas visiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos.

61. Tiekėjas dėl to paties pirkimo objekto gali pateikti tik vieną pasiūlymą.

 

IV. PASIŪLYMŲ GALIOJIMO TERMINAI, JŲ KEITIMAS IR ATŠAUKIMAS

 

62. Tarp perkančiosios organizacijos ir tiekėjo negali būti jokių derybų dėl tiekėjo pateikto pasiūlymo turinio. Įstatymų nustatyta tvarka įrodžius neteisėtą derybų faktą, perkančioji

organizacija skelbia konkursą negaliojančiu „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, o kalti asmenys atsako įstatymų nustatyta tvarka.

62. Tiekėjo pasiūlymas galioja jame nurodytą laiką. Šis laikas turi būti ne trumpesnis, negu nustatyta pirkimo dokumentuose. Jeigu pasiūlyme nenurodytas jo galiojimo laikas, laikoma, kad pasiūlymas galioja tiek, kiek nustatyta pirkimo dokumentuose.

Kol nesibaigė pasiūlymų galiojimo terminas, perkančioji organizacija gali prašyti, kad tiekėjai pratęstų pasiūlymų galiojimą iki konkrečiai nurodyto laiko. Tiekėjas gali atmesti tokį prašymą, neprarasdamas teisės į savo pasiūlymo galiojimą.

63.  Tiekėjai, kurie sutinka pratęsti pasiūlymų galiojimo terminą ir apie tai raštu praneša perkančiajai organizacijai, pratęsia pasiūlymų galiojimo užtikrinimo terminą arba pateikia naują pasiūlymų galiojimo užtikrinimą. Jeigu tiekėjas per 4 darbo dienas neatsako į perkančiosios organizacijos prašymą pratęsti pasiūlymų galiojimo užtikrinimo terminą, jo nepratęsia arba nepateikia naujo pasiūlymų užtikrinimo, laikoma, kad jis atmetė prašymą pratęsti pasiūlymo galiojimo terminą ir atšaukė savo pasiūlymą.

64. Kol nesuėjo pasiūlymų pateikimo terminas, tiekėjas gali pakeisti arba atšaukti savo pasiūlymą, neprarasdamas teisės į savo pasiūlymo galiojimo užtikrinimą, jeigu pirkimo dokumentuose nenustatyta kitaip. Toks pakeitimas arba pranešimas, kad pasiūlymas atšaukiamas, pripažįstami galiojančiu, jeigu perkančioji organizacija juos gavo prieš pasiūlymų pateikimo terminą.

 

V. VOKŲ SU PASIŪLYMAIS ATPLĖŠIMAS

 

65. Vokai su pasiūlymais atplėšiami Komisijos posėdyje. Posėdis vyksta pirkimo dokumentuose nurodytoje vietoje, prasideda nurodytą dieną, valandą ir minutę. Pradinis susipažinimas su pasiūlymais, gautais elektroninėmis priemonėmis, prilyginamas vokų atplėšimui. Posėdžio diena ir valanda turi sutapti su pasiūlymų pateikimo termino pabaiga. Pakeitus terminą, atitinkamai turi būti pakeistas ir vokų su pasiūlymais atplėšimo laikas. Nustatytu laiku turi būti atplėšti visi vokai su pasiūlymais, gauti nepasibaigus jų pateikimo terminui. Vokų atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi pasiūlymus pateikę tiekėjai arba jų atstovai:

65.1. Jeigu perkančioji organizacija pasiūlymus vertina pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, vokai su pasiūlymais (išskyrus derybų atvejį) turi būti atplėšiami dviejuose Komisijos posėdžiuose.

65.2. Pirmame posėdyje atplėšiami tik tie vokai, kuriuose yra pateikti techniniai pasiūlymo duomenys ir kita informacija bei dokumentai, antrame posėdyje – vokai, kuriuose nurodytos kainos. Antras posėdis gali įvykti tik tada, kai perkančioji organizacija patikrina, ar pateiktų pasiūlymų techniniai duomenys ir tiekėjų kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus, ir pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus įvertina pasiūlymų techninius duomenis ir tiekėjų kvalifikaciją. Apie šio patikrinimo ir įvertinimo rezultatus perkančioji organizacija privalo raštu pranešti visiems tiekėjams, kartu nurodyti antro vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio laiką ir vietą.

65.3. Jeigu perkančioji organizacija, patikrinusi ir įvertinusi pirmame voke tiekėjo pateiktus duomenis, atmeta jo pasiūlymą, neatplėštas vokas su pasiūlyta kaina saugomas kartu su kitais tiekėjo pateiktais dokumentais.

66. Vokus atplėšia vienas iš Komisijos narių pasiūlymus pateikusių ir dalyvaujančių Komisijos posėdyje tiekėjų ar jų atstovų akivaizdoje. Vokai atplėšiami ir tuo atveju, jei į šį posėdį tiekėjas ar jo atstovas neatvyksta.

67. Kiekvieno konkursui pateikto pasiūlymo paskutinio lapo antrojoje pusėje pasirašo Komisijos posėdyje dalyvaujantys nariai. Ši nuostata netaikoma, kai pasiūlymas perduodamas elektroninėmis priemonėmis.

Komisija vokų atplėšimo procedūros rezultatus įformina protokolu.

68. Vokų su pasiūlymais, kuriuose yra techniniai pasiūlymo duomenys, atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas, pagrindinės techninės pasiūlymo charakteristikos ir pranešama, ar yra pateiktas pasiūlymo galiojimo užtikrinimas (jei jo reikalaujama), ar pateiktas pasiūlymas yra susiūtas, sunumeruotas ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtintas tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, ar nurodytas įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius.

Jeigu pageidauja nors vienas vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūroje dalyvaujantis tiekėjas ar jo atstovas, turi būti paskelbtos visos pasiūlymų charakteristikos, į kurias bus atsižvelgta vertinant pasiūlymus.

69. Vokų su pasiūlymais, kuriuose nurodytos kainos, atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas, pasiūlyme nurodyta kaina.

Tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais.

70. Tais atvejais, kai pasiūlymas vertinamas pagal mažiausios kainos kriterijų, vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas, pasiūlyme nurodyta kaina ir pranešama, ar yra pateiktas pasiūlymo galiojimo užtikrinimas (jei jo reikalaujama), ar pateiktas pasiūlymas yra susiūtas, sunumeruotas ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtintas tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu, ar nurodytas įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos ir pasiūlymą sudarančių lapų skaičius.

Tuo atveju, kai pasiūlyme nurodyta kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais.

71. Vokų su pasiūlymais atplėšimo metu Komisija turi leisti posėdyje dalyvaujantiems suinteresuotiems tiekėjams ar jų įgaliotiems atstovams viešai ištaisyti Komisijos pastebėtus jų pasiūlymo susiuvimo ar įforminimo trūkumus, kuriuos įmanoma ištaisyti posėdžio metu.

72. Apie vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūrų metu paskelbtą informaciją raštu pranešama ir vokų atplėšimo procedūroje nedalyvaujantiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams, jeigu jie to pageidauja. Kiekvienas vokų atplėšimo procedūroje dalyvaujantis tiekėjas ar jo atstovas turi teisę asmeniškai susipažinti su viešai perskaityta informacija, tačiau supažindindama su šia informacija perkančioji organizacija negali atskleisti tiekėjo pasiūlyme esančios konfidencialios informacijos.

73. Tolesnes pateiktų pasiūlymų nagrinėjimo, vertinimo ir palyginimo procedūras Komisija atlieka pasiūlymus pateikusiems tiekėjams nedalyvaujant.

 

VI. PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMAS, VERTINIMAS IR PALYGINIMAS

 

74. Perkančioji organizacija gali prašyti, kad tiekėjai paaiškintų savo pasiūlymus, tačiau ji negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo esmės – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus:

74.1. Perkančioji organizacija, pasiūlymų vertinimo metu radusi pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, privalo paprašyti tiekėjų per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, tiekėjas neturi teisės atsisakyti kainos sudedamųjų dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis.

74.2. Jei tiekėjas per perkančiosios organizacijos nurodytą terminą neištaiso aritmetinių klaidų ir (ar) nepaaiškina pasiūlymo, jo pasiūlymas atmetamas kaip neatitinkantis pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų.

75. Komisija gali atmesti visus pateiktus pasiūlymus, jeigu visų tiekėjų buvo pasiūlytos per didelės, perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos.

Komisija gali atmesti tiekėjo pateiktą pasiūlymą, jeigu:

75.1. pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų kvalifikacijos reikalavimų arba perkančiosios organizacijos prašymu nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją;

75.2. pateiktas pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nurodytų reikalavimų arba tiekėjas pateikė klaidingus duomenis;

75.3. buvo pasiūlyta neįprastai maža kaina (neįprastai maža kaina – tai pasiūlyto energijos ir kuro kaina, kuri daugiau kaip 15 procentų mažesnė už visų tiekėjų pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį), ir tiekėjas jos nepagrindė.

76. Atviro, riboto konkurso pasiūlymų vertinimo kriterijai yra mažiausia pasiūlyta kaina arba ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas. Ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas nustatomas pagal perkančiosios organizacijos pirkimo dokumentuose nustatytus kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, – paprastai kokybės, kainos, techninių privalumų, aplinkosaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo, pristatymo datos, pristatymo laiko.

77. Komisija, norėdama priimti sprendimą sudaryti pirkimo sutartį, turi pagal pirkimo dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus ir tvarką nedelsdama įvertinti pateiktus dalyvių pasiūlymus, nustatyti pasiūlymų eilę (išskyrus atvejus, kai pasiūlymą pateikti kviečiamas tik vienas tiekėjas arba pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas), atmesti pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų neatitinkančius pasiūlymus ir, tik nustačiusi laimėjusį pasiūlymą, priima sprendimą dėl jo pripažinimo laimėjusiu.

78. Atviras, ribotas konkursas laikomas įvykusiu, jeigu yra bent vienas pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus atitinkantis pasiūlymas.

79. Jeigu iki perkančiosios organizacijos nustatyto pasiūlymų pateikimo termino nebuvo gauta nė vieno pasiūlymo arba jeigu pasiūlymus atmetus nelieka nė vieno pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus atitinkančio pasiūlymo, atviras, ribotas konkursas laikomas neįvykusiu.

80. Pranešimas apie atvirą, ribotą konkursą laimėjusį pasiūlymą išsiunčiamas visiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos.

81. Tarp perkančiosios organizacijos ir tiekėjo negali būti jokių derybų dėl tiekėjo pateikto pasiūlymo turinio. Įstatymų nustatyta tvarka įrodžius neteisėtą derybų faktą, perkančioji organizacija skelbia konkursą negaliojančiu leidinio „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, o kalti asmenys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII. SKELBIAMŲ DERYBŲ ORGANIZAVIMAS

 

82. 63. Pirkimui skelbiamų derybų būdu perkančioji organizacija šios Tvarkos šių Taisyklių 11 punkte nustatyta tvarka kviečia tiekėjus pateikti paraiškas, kad galėtų vykdyti kvalifikacinę derybų dalyvių atranką.

83. 64. Kvietime pateikti pirminius pasiūlymus turi būti šios Tvarkos šių Taisyklių 33 punkte nurodyta informacija: Pirminiai pasiūlymai pateikiami, vokai atplėšiami, pasiūlymų galiojimas užtikrinamas pagal šios Tvarkos VII skyriaus nuostatas, kiek jos neprieštarauja šio, t.y. VIII, skyriaus nuostatoms.

83.1. Komisija patikrina, ar pasiūlymus pateikusių tiekėjų kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus minimalius reikalavimus, ir atlieka tiekėjų kvalifikacinę atranką, jeigu tokia atranka numatyta pirkimo dokumentuose;

83.2. Komisija, pakvietusi tiekėjus, derasi su kiekvienu iš jų, siekdama geriausio rezultato pagal pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus; 

83.3. Komisija, vadovaudamasi pirkimo dokumentuose nustatyta pasiūlymų vertinimo tvarka ir kriterijais, pagal derybų rezultatus, užfiksuotus pasiūlymuose ir derybų protokoluose, nustato geriausią pasiūlymą.

84. 65. Pirminių pasiūlymų pateikimo terminas, kurį nustato perkančioji organizacija, negali būti trumpesnis kaip 10 dienų nuo kvietimo paskelbimo dienos, o tais atvejais, kai apie derybų rengimą skelbiama tarptautiniu mastu populiariame arba specialiame leidinyje Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje, – negali būti trumpesnis kaip 15 14 darbo dienų nuo kvietimo paskelbimo dienos.

85. 66. Komisija, įvertinusi pagal kvietime nustatytus kriterijus tiekėjų pirminiuose pasiūlymuose nurodytus kvalifikacinius duomenis ir siūlomas pirkimo sąlygas, atrenka ne mažiau kaip 3 tiekėjus, kuriuos pakvies derėtis. Jeigu gauta tik vienas ar du pirminiai pasiūlymai, Komisija kviečia derėtis šį (šiuos) pasiūlymą (pasiūlymus) pateikusius tiekėjus.

86. 67. Rašytiniame kvietime derėtis, kuris išsiunčiamas tiekėjams, turi būti pateikiama informacija apie derybų laiką, vietą ir siūlomą derybų kalbą.:

86.1. nuoroda į skelbimą apie pirkimą;

86.2. adresas, kuriuo galima kreiptis norint gauti visus likusius pirkimo dokumentus, jei reikia, – paskutinė data, iki kurios galima kreiptis norint gauti tuos dokumentus;

86.3. pasiūlymų pateikimo terminas, adresas, kuriuo pateikiami pasiūlymai, ir kalba ar kalbos, kuriomis pasiūlymai turi būti parengti, jei ši informacija nebuvo pateikta;

86.4. kokius kvalifikaciją patvirtinančius papildomus dokumentus turi pateikti tiekėjai;

86.5. pasiūlymų vertinimo tvarka, vertinimo kriterijai, vertinimo kriterijų lyginamieji laipsniai arba prireikus šių kriterijų reikšmingumas mažėjančia tvarka, jei jie nebuvo pateikti skelbime apie pirkimą arba kituose pirkimo dokumentuose;

86.6. kita, perkančiosios organizacijos nuomone, reikalinga informacija.

87. 68. Komisija turi teisę derėtis su tiekėju dėl pasiūlymų turinio, kainos ir sutarties sąlygų.

88. 69. Derybų metu turi būti laikomasi šių sąlygų:

88.1. 69.1. šalys niekam neturi atskleisti jokios techninės, komercinės ar su kainomis susijusios informacijos;

88.2. 69.2. visiems Komisijos atrinktiems tiekėjams turi būti taikomi vienodi reikalavimai;

88.3. 69.3. derybos turi būti protokoluojamos. Derybų protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, derybose dalyvavę Komisijos nariai ir dalyvio, su kuriuo derėtasi, įgaliotas atstovas;

88.4.  69.4. atsisakęs dalyvauti derybose dalyvis praranda teisę į savo pasiūlymo galiojimo užtikrinimą, jeigu buvo reikalaujama užtikrinti pasiūlymų galiojimą. Tiekėjo, be pateisinamos priežasties neatvykusio į derybas, pasiūlymas atmetamas;

88.5. perkančioji organizacija derybas su kiekvienu tiekėju veda atskirai.

89. 70. Pranešimas apie laimėjusį pasiūlymą išsiunčiamas visiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo dėl pasiūlymo pripažinimo laimėjusiu priėmimo dienos.

90. 71. Perkančioji organizacija pirkimo sutartį sudaro su tuo tiekėju, kurio pasiūlymas Komisijos sprendimu pripažintas laimėjusiu.

 

IX. NESKELBIAMŲ DERYBŲ ORGANIZAVIMAS

 

91. 72. Perkančioji organizacija gali nusipirkti energijos ar kuro, pakvietusi raštu pateikti pasiūlymą vieną ar kelis tiekėjus, su kuriais ji gali derėtis dėl pasiūlymo turinio, kainos ir sutarties sąlygų.

92. 73. Pirkimas neskelbiamų derybų būdu galimas, jeigu:

92.1. 73.1. energiją ar kurą gali patiekti tik konkretus tiekėjas arba tiekėjas, kuris turi išimtines teises tiekti šios rūšies energiją ar kurą; dėl techninių priežasčių energiją ar kurą gali patiekti tik konkretus tiekėjas;

92.2. 73.2. dėl ypatingų aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, skubiai prireikia energijos ar kuro, todėl neįmanoma arba netikslinga rengti konkurso ar taikyti skelbiamų derybų pirkimo būdą; neišvengiamai būtina pirkimą atlikti ypač skubiai dėl įvykio, kurio perkančioji organizacija negalėjo numatyti, kai tokio pirkimo neįmanoma atlikti atviro, riboto konkurso ar skelbiamų derybų būdais;

92.3. 73.3. kuras tiekiamas eksperimentinio deginimo tikslais; kuras tiekiamas tik eksperimentų ar techninio tobulinimo tikslais ir nesiekiama gauti pelno arba padengti eksperimentavimo ar techninio tobulinimo išlaidų su sąlyga, kad toks pirkimas neribos konkurencijos vėlesniuose tokiuose pirkimuose;

92.4. 73.4. Atviras, ribotas konkursas ar skelbtos derybos neįvyko, nes nebuvo gauta nė vieno pasiūlymo. Šiuo atveju negali būti iš esmės keičiamos pirkimo konkurse ar derybose skelbtos sąlygos;

92.5. 73.5. energija ar kuras perkami tiesiogiai iš gamyklos gamintojos;

92.6. 73.6. perkančioji organizacija pagal ankstesnę sutartį, sudarytą po atviro, riboto konkurso, skelbtų derybų, iš kurio nors tiekėjo pirko energijos ar kuro ir nustatė, kad iš jo tikslinga

pirkti papildomai, iš esmės nekeičiant energijos ar kuro kainos, jos nustatymo būdo ir kitų sąlygų, taip pat jeigu visų papildomų pirkimų vertė ne didesnė kaip 50 procentų pagrindinės sutarties sumos.

92.7. 73.7. perkamas kuras, sukauptas kaip valstybės atsargos, iš valstybės įmonės, kurią Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija paskyrė kaupti valstybės atsargas.

93. 74. Komisija, nustačiusi, kad tiekėjo pasiūlymas atitinka perkančiosios organizacijos sąlygas, o kaina yra pagrįsta ir priimtina, priima sprendimą sudaryti pirkimo sutartį su šiuo tiekėju.

 

X. PIRKIMO SUTARTIES SUDARYMAS, KEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

94. 75. Pirkimo sutartis sudaroma ir nutraukiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu ir šia Tvarka šiomis Taisyklėmis.

95. 76. Perkančioji organizacija iki pirkimo sutarties sudarymo turi teisę nutraukti bet kurias pirkimo procedūras, jeigu atsiranda ypatingų aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti. Perkančioji organizacija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčia pranešimus apie tai pasiūlymus pateikusiems tiekėjams.

96. 77. Perkančioji organizacija privalo sudaryti pirkimo sutartį su tuo tiekėju, kurio pasiūlymas Komisijos sprendimu pripažintas laimėjusiu. Pasiūlymą pateikusiam tiekėjui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos raštu pranešama, kad jo pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, ir nurodomas laikas, iki kada reikia atvykti sudaryti pirkimo sutartį.

97. 78. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, arba iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko neatvyksta sudaryti pirkimo sutarties, arba atsisako sudaryti sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, laikoma, kad jis atsisakė sudaryti pirkimo sutartį. Tuo atveju perkančioji organizacija siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas Komisijos sprendimu pripažintas pirmu po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.

98. 79. Sudarant pirkimo sutartį, negali būti didinama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina ar keičiamas jos nustatymo būdas, pasiūlymo turinys, sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai. Šalių sutarimu energijos ar kuro kaina gali būti mažinama.

98.1. Sudarant kietojo biokuro pirkimo sutartį tarp perkančiosios organizacijos ir biokuro tiekėjo atsiskaitymo už perkamą kietąjį biokurą mato vienetas nustatomas Lt/tne.

98.2. Kietojo biokuro naudojamoji masė Bn perskaičiuojama į sutartinį kurą BS (tonomis) pagal šią formulę:

 

BS = Bn× Q n/QS    

 

kur:

Bn  – naudojamoji  kietojo biokuro masė, kg;

Qn  – kietojo biokuro naudojamosios masės žemutinis šilumingumas nustatytas laboratorijoje, (kkal/kg).

Qs – sutartinio kuro šilumingumas lygus 10 000 kkal/kg (41,87 MJ/kg) pagal naftos ekvivalentą.

99. 80. Sudarius pirkimo sutartį, perkančioji organizacija kitiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčia pranešimus apie pirkimo sutarties sudarymą. Pranešime nurodoma, su kuo pasirašyta pirkimo sutartis, pirkimo objektas ir sutartyje nurodyta kaina.

100. 81. Draudžiama didinti pirkimo kainą ar keisti jos nustatymo būdą per visą pirkimo sutarties galiojimo laiką, kuris turi būti nurodytas sutartyje, taip pat keisti privalomas atviro, riboto konkurso, skelbiamų ir neskelbiamų derybų metu nustatytas sudarytos pirkimo sutarties sąlygas, išskyrus tuos atvejus, kai energijos ar kuro pirkimo kainai įtaką daro pasikeitę mokesčiai arba kai energijos ar kuro rinkos kainos pokytis yra ne mažesnis kaip 10 procentų ir to nebuvo galima numatyti sudarant pirkimo sutartį. Šiais atvejais sprendimą priima perkančioji organizacija.

101. 82. Perkančioji organizacija energijos ar kuro pirkimo kainą gali didinti atsižvelgdama į kainos indeksavimą dėl infliacijos antraisiais ir vėlesniais metais, kai energijos ar kuro pirkimo sutartis sudaryta ilgesniam kaip vienerių metų laikotarpiui.

 

 

 

 

 

XI. PIRKIMO PROCEDŪRŲ ATASKAITA

 

102. 83. Komisija iki pirkimo sutarties sudarymo arba pasibaigus pirkimų procedūroms pateikia perkančiosios organizacijos vadovui ataskaitą, kurioje nurodoma:

102.1. 83.1. perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, buveinė ir telefono numeris;

102.2. 83.2. trumpas pirkimo objekto aprašymas ir pirkimo kaina;

102.3. 83.3. pasiūlymus pateikusių tiekėjų pavadinimai ir adresai;

102.4. 83.4. kiekvieno pasiūlymo kaina;

102.5. 83.5. pasiūlymų vertinimo ir palyginimo aprašymas, Komisijos išvados dėl laimėjusio pasiūlymo, pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ir motyvai, dėl kurių šis pasiūlymas buvo pasirinktas;

102.6. 83.6. jeigu buvo atmesti pasiūlymai, – atmetimo priežastys.

103. 84. Šios Tvarkos Šių Taisyklių 102.1 83.1. ir 102.3 83.3. punktuose nurodyta informacija teikiama kiekvienam jos paprašiusiam asmeniui.

104. 85. Šios Tvarkos Šių Taisyklių 102.4 83.4.–102.6 83.6. punktuose nurodyta informacija teikiama jos paprašiusiems pirkimo procedūrose dalyvavusiems tiekėjams.

105. 86. Perkančioji organizacija ir Komisija neturi teisės atskleisti informacijos, susijusios su atliktomis pirkimo procedūromis, jeigu jos atskleidimas prieštarautų įstatymams, darytų nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdytų užtikrinti sąžiningą konkurenciją.

106. 87. Įvykdytos pirkimo sutartys, protokolai, kiti su pirkimu susiję dokumentai laikomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka. 

107. Perkančioji organizacija parengtus planuojamų vykdyti einamaisiais metais energijos ar kuro pirkimų planus kasmet, ne vėliau kaip iki kovo 15 dienos, savo tinklalapyje, skelbia tais metais planuojamų vykdyti energijos ar kuro pirkimų suvestinę, kurioje nurodo perkančiosios organizacijos pavadinimą, adresą, kontaktinius duomenis, pirkimo objekto pavadinimą, numatomą kiekį ar apimtį (jeigu įmanoma), numatomą pirkimo pradžią, pirkimo būdą, ketinamos sudaryti pirkimo sutarties trukmę.

 

XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

108. 88. Jeigu perkančioji organizacija nesilaiko šios Tvarkos šių Taisyklių, nevykdo kitų teisės aktų nustatytų reikalavimų ar pažeidžia tiekėjo teises, tiekėjas turi teisę visus ginčus sprendžia Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka kreiptis į teismą ir išieškoti padarytus nuostolius.

109. 89. Jeigu tiekėjas nesilaiko šios Tvarkos šių Taisyklių, nevykdo kitų teisės aktų nustatytų reikalavimų, perkančioji organizacija visus ginčus sprendžia Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gali kreiptis į teismą ir išieškoti iš tiekėjo padarytus nuostolius.

110. 90. Perkančiosios organizacijos vadovai ar kiti įgalioti asmenys (Komisijos nariai ir ekspertai), pažeidę šią Tvarką šias Taisykles, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

 

                                               –––––––––––––––