LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA
Valstybės biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30/1, LT-01104 Vilnius,
tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],
atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijai
|
2010-06-18 Nr. (1.6.)7R-5446 |
Į 2010-06-08 Nr. SR-17-01-28 |
DĖL išvados Lietuvos Respublikos vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 4 d. nutarimo Nr. 889 „Dėl savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektui
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 4 d. nutarimo Nr. 889 „Dėl savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą, pritardama projekto tikslui, bei neturėdama pastabų dėl teisinės technikos, teikia šias pastabas ir pasiūlymus dėl numatomo teisinio reguliavimo priemonių ir galimų pasekmių:
1. Nors nutarimo projekto teikime ir rašoma, kad savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkymo mokyklose stebėseną vykdys Švietimo ir mokslo ministerija, vietoj išbraukiamo 10 punkto, kalbančio apie apskrities viršininko administracijos kompetenciją šioje srityje, naujų nuostatų, pavedančių Švietimo ir mokslo ministerijai vykdyti stebėseną neatsiranda – tokiu būdu atsiranda reglamentavimo spraga.
2. Pagal Švietimo įstatymo 59 str. 2 d. 4 p. savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos organizavimas ir visų vaikų mokymosi pagal privalomojo švietimo programas užtikrinimas priskirtas savivaldybės vykdomosios institucijos (savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas (pavaduotojai) (jeigu ši (šios) pareigybė (pareigybės) steigiama (steigiamos) ir jeigu šiai (šioms) pareigybei (pareigybėms) suteikiami vykdomosios institucijos įgaliojimai) kompetencijai, tačiau nutarimo projektu keičiant aprašo 8 punktą, ši institucija eliminuojama nuo šių funkcijų, todėl manome, kad toks pakeitimas neatitinka Švietimo įstatymo nuostatų.
Be to, siūloma aprašo 8 punkto redakcija taisytina ir turėtų būti kalbama apie duomenų rinkimą bei teikimą, (o ne paiešką), be to, jei mokyklos nelankymo ar nesimokymo priežastys yra dalis informacinės sistemos duomenų, jų išskyrimas perteklinis.
3. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo aprašo pavadinimas nekeičiamas, projektu siūlomame aprašo III skyriuje nustatomas reglamentavimas ne šio aprašo reguliavimo objektas. Siūlome atitinkamai keisti ir aprašo pavadinimą (atitinkamai keičiant ir keičiamo nutarimo antraštę bei nutariamąją dalį.
Be to, atkreipiame dėmesį, kad reglamentuojant vaikų mokymosi pagal privalomojo švietimo programas užtikrinimo organizavimą, apsiribota tik įvairios pagalbos teikimu, nors užtikrinimui galėtų būti naudojamas žymiai didesnis poveikio priemonių ratas (tame tarpe ir tėvų valdžios apribojimas bei kt.), todėl manome, kad reglamentavimas nepakankamas.
Taip pat reikia pažymėti, kad Aprašo 11 ir 12 punktai dubliuoja vienas kitą, o jų formuluotės tikslintinos, nurodant kokiai šeimai teikiama pagalba.
4. Atsižvelgiant į tai, kad vadovaujantis Švietimo įstatymo 59 str. 2 d. 4 p. keičiamą aprašą galėtų tvirtinti ir Vyriausybės įgaliota institucija, svarstytina, ar nebūtų tikslinga naikinti keičiamą nutarimą ir įgalioti Švietimo ir mokslo ministeriją nustatyti tvarką.
Teisingumo viceministras Tomas Vaitkevičius
Darius Trinkūnas, (8 5) 2662912, el. p. [email protected] Originalas nebus siunčiamas