INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOMITETAS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS

Valstybės biudžetinė įstaiga, Vilniaus g.18 , LT-01119 Vilnius, tel. (8 5) 266 5161 , faks. (8 5) 266 5180,

 el.p. [email protected], www.ivpk.lt .

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188772433   

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybei

 

 

2010-05-14

Nr. (13)S-619

 

LYDRAŠTIS - TEIKIMAS

 
Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Komitetas) teikia Jums Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymo pakeitimo įstatymo projektą (toliau – Projektas).

Projektas parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. balandžio 14 d. pasitarimo sprendimo (protokolas Nr. 23, 8 klausimas) priedo „Pasiūlymų dėl Valstybės kontrolės rekomendacijų, pateiktų 2007 m. gruodžio 13 d. Valstybinio audito ataskaitoje Nr. VA-40-3P-16 „Valstybinių registrų administravimas“ Lietuvos Respublikos Vyriausybei, įgyvendinimo suvestinė“ 3 priemonę bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008-2012 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. vasario 25 d. nutarimu Nr. 189, 67 punktą.

2010 m. balandžio 6 d. ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) pasitarimo protokoliniu sprendimu pasiūlius Vidaus reikalų ministerijos parengto Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymo 20 straipsnio papildymo įstatymo projekto nuostatas įtraukti į rengiamą naujos redakcijos Valstybės registrų įstatymo projektą, darbo tvarka su Vidaus reikalų ministerija suderintos nuostatos į Projektą įtrauktos.

Projektą parengti paskatino tai, kad šiuo metu valstybės registrų ir žinybinių registrų teisinis reguliavimas atskirais aspektais nėra aiškus ir išsamus. Įvertinus Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės 2007 m. gruodžio 13 d. ataskaitoje Nr.VA-40-3P-16 „Valstybinių registrų administravimas“ nurodytus teisinio reguliavimo trūkumus, yra būtina tikslinti atitinkamas Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymo (Žin., 1996, Nr.86-2043; 2004, Nr. 124-4488) nuostatas.

Pagrindinis Projekto tikslas – įtvirtinti bendrą registro sąvoką, nustatyti valstybės registrų ir žinybinių registrų steigimo teisinius pagrindus (kriterijus), tikslinti registrų steigimo, kūrimo ir reorganizavimo procedūras, registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų teikimą, įtvirtinti imperatyvią nuostatą dėl susitarimų dėl išimtinių teisių suteikimo draudimo, tikslinti atlyginimą už registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų teikimą, registrų politikos formavimo ir jos įgyvendinimo veiksmų koordinavimo funkciją priskirti vienai institucijai.

Numatomas teisinio reguliavimo tikslas bus pasiektas priėmus Projektą. Priėmus Projektą bus įtvirtinta bendra registro sąvoka, papildytas registro informacijos, registrui pateiktų  dokumentų ir (arba) jų kopijų teikimo ir naudojimo teisinis reguliavimas, nustatytas įstatyminis reikalavimas sąveiką tarp registrų nustatyti susijusio registro nuostatuose, nustatytas pagrindas steigti registrą, reglamentuota, kada valstybės registras yra steigiamas atskiru (specialiu) įstatymu, užkirstas kelias nepagrįstai ilgam registrų nuostatų tvirtinimo procesui, aiškiau reglamentuota žinybinių registrų steigimo procedūra, sudarytos prielaidos aktyviau panaudoti  Europos  Sąjungos  struktūrinių  fondų

Tikime Laisve LT pilk

paramos galimybes, garantuota, kad registrai bus kuriami laikantis nustatytos registrų kūrimo etapų tvarkos, nustatyti išsamūs registrų reorganizavimo teisiniai pagrindai, užkirstas kelias tęsti registro reorganizavimo procesą nepagrįstai ilgai, užtikrinamas papildomas informavimas apie numatomą likviduoti registrą, aiškiau reglamentuotas vadovaujančiosios registro ir registro įstaigų skyrimas, reglamentuota, kokie teisės  aktai  reguliuoja  registro  duomenų,  registro  informacijos,  registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų tvarkymą, nustatyta, kas tvirtina atlyginimo už registro objekto registravimą dydžius, patikslintos registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų teikimo formos bei būdai, draudžiami išskirtiniai susitarimai, sudarytos sąlygos efektyviam valstybės informacinių sistemų ryšiui su registrais, patikslinta imperatyvi nuostata dėl registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų teikimo už atlyginimą, sudaryta galimybė viešai susipažinti su atlyginimo už registro duomenų, registro informacijos, registrui pateiktų dokumentų ir (arba) jų kopijų teikimą dydžiu, subalansuota registrų administravimo sistema, patikslintos priežiūros institucijų atliekamos funkcijos. 

Projektas 2008-2009 m. buvo derinamas su Aplinkos ministerija, Finansų ministerija, Krašto apsaugos ministerija, Kultūros ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Susisiekimo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Teisingumo ministerija, Ūkio ministerija, Užsienio reikalų ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Žemės ūkio ministerija, Europos teisės departamentu, Lietuvos savivaldybių asociacija, Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija, Lietuvos archyvų departamentu, Konkurencijos taryba (2008-10-01 Nr. (13)S-1394, 2008-12-23 Nr. (13)S-1833, 2009-04-30 Nr. (13)S-535, 2009-11-17 Nr. (13)S-1435). Aplinkos ministerija, Krašto apsaugos ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Konkurencijos taryba, Lietuvos archyvų departamentas 2009-11-17 raštu Nr. (13)S-1435 teiktam Projektui pastabų nebepateikė.

2010 m. Projektas buvo pakartotinai derinamas su Finansų ministerija, Kultūros ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Teisingumo ministerija, Ūkio ministerija, Užsienio reikalų ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Žemės ūkio ministerija, Europos teisės departamentu, Lietuvos savivaldybių asociacija, VĮ Valstybės turto fondas, Statistikos departamentu (2010-01-14 raštas Nr. (13)S-50). Pastabas Projektui pateikė Vidaus reikalų ministerija, Teisingumo ministerija, Užsienio reikalų ministerija, VĮ Valstybės turto fondas, Lietuvos savivaldybių asociacija. Į dalį pastabų neatsižvelgus, parengta pastabų derinimo pažyma (pridedama). Finansų ministerija, Kultūros ministerija, Žemės ūkio ministerija, Statistikos departamentas, Europos teisės departamentas, Ūkio ministerija Projektui pritarė be pastabų. Sveikatos apsaugos ministerija pastabų projektui nepateikė.

Projektą pateikus Vidaus reikalų ministerijai vizuoti, buvo gautos papildomos pastabos ir pasiūlymai. Projektą vizavus su pastabomis, parengta Vidaus reikalų ministerijos pastabų įvertinimo pažyma (pridedama).

Su visuomene konsultuotasi Projektą paskelbus Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemėje. Visuomenės pastabų ir pasiūlymų negauta.

Projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Sąvokos ir jas įvardijantys terminai Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka yra įvertinti.

Prireikus teikiamą Projektą pristatys Komiteto direktorius Aurimas Matulis (tel. 266 51 60, [email protected]).

Projektas atitinka Vyriausybės programą.

Projektas neperkelia ir neįgyvendina Europos Sąjungos teisės aktų.

Informacija apie Projekto poveikio vertinimą pateikiama numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažymoje.

Projektas nenotifikuotas Europos Komisijai.

Priimtas Projektas įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

Priimtas Projektas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

Priėmus Projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

Projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas, Europos Sąjungos teisei neprieštarauja.

Projektas neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai ir kitiems įstatymams. Priėmus įstatymą reikės pakeisti galiojančius teisės aktus.

Projektui įgyvendinti lydimųjų teisės aktų nereikės.
Projektui įgyvendinanti papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės, tačiau bus sudarytos sąlygos racionaliau panaudoti valstybės biudžeto lėšas bei užkirstas kelias kryžminiam subsidijavimui vykdyti.
Projektą parengė Komiteto Informacinių sistemų ir registrų skyrius (vedėjas Kęstutis Andrijauskas, tel. 8 (5) 266 38 52, el.p. [email protected], vedėjo pavaduotoja Vilma Greckaitė, tel. 8 (5) 266 39 94, el. p. [email protected]). 

 

PRIDEDAMA:

1.            Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymo pakeitimo įstatymo projektas, 14 lapų;

2.            Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto lyginamasis variantas, 17 lapų;

3.            Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto aiškinamasis raštas, 11 lapų;

4.            Derinimo pažyma dėl Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto, 4 lapai;

5.            Vidaus reikalų ministerijos pastabų įvertinimo pažyma, 2 lapai;

6.            Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma, 2 lapai;

7.            Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektas, 1 lapas.

8.            Finansų ministerijos 2010-01-22 rašto Nr. ((2.35-03)-5K-1000974)-6K-1000665  kopija, 1 lapas;

9.            Kultūros ministerijos 2010-01-21 rašto Nr. S2-120 kopija, 1 lapas;

10.        Žemės ūkio ministerijos 2010-01-18 rašto Nr.  2D-236(13.12) kopija, 1 lapas;

11.        Statistikos departamento 2010-01-20 rašto Nr. SD-97 kopija, 1 lapas;

12.        Europos teisės departamento 2010-01-21 rašto Nr. NR-42 kopija, 1 lapas;

13.        Ūkio ministerijos 2010-01-26 rašto Nr. (13.3-31)-3-496 kopija, 1 lapas;

14.        Teisingumo ministerijos 2010-01-28 rašto Nr. (1.8.)7R-734  kopija, 6 lapai;

15.        Užsienio reikalų ministerijos 2010-01-21 rašto Nr. (22.3.11.2)-3-351 kopija, 1 lapas;

16.        VĮ Valstybės turto fondo 2010-01-01-21 rašto Nr. (17)3R-189 ir 2009-12-02 rašto Nr. 3R-2764 kopijos, 3 lapai;

17.        Lietuvos savivaldybių asociacijos 2010-01-21 rašto Nr. (19)-SD-56 kopija, 1 lapas;

18.        Vidaus reikalų ministerijos 2010-05-12 rašto Nr. 1D-3726(3) kopija, 2 lapai;

19.        Susisiekimo ministerijos 2009-12-01 rašto Nr. 2-5968(17-1) kopija, 1 lapas;

20.        Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2009-11-27 rašto Nr. (18.8-12)SD-8476 kopija, 1 lapas;

21.        Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos 2009-11-30 rašto Nr. 2R-3037(3.2) kopija, 1 lapas;

22.        Lietuvių kalbos komisijos 2010-04-26 rašto Nr. 11-201(4.15) kopija, 1 lapas.

 

 

 

Direktorius

Aurimas Matulis

                     

 

 

                     

Kęstutis Andrijauskas, (8 5) 266 38 52, el.p. k.andrijauskas@ivpk.lt

Vilma Greckaitė, (8 5) 266 39 94, el.p. [email protected]