LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO IR VALSTYBINĖS ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS INSPEKCIJOS VIRŠININKO ĮSAKYMO
„DĖL Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko 2008 m. gruodžio 24 d. įsakymO Nr. V-1271/22.3-139 „Dėl Radioaktyviųjų medžiagų, radioaktyviųjų atliekų ir panaudoto branduolinio kuro įvežimo, išvežimo, vežimo tranzitu ir vežimo Lietuvos Respublikoje taisyklių patvirtinimo“ PAKEITIMO“ PROJEKTO AIŠKINAMASIS RAŠTAS
1. Įsakymo projekto pavadinimas: Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko įsakymo „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko 2008 m. gruodžio 24 d. įsakymo Nr. V-1271/22.3-139 „Dėl Radioaktyviųjų medžiagų, radioaktyviųjų atliekų ir panaudoto branduolinio kuro įvežimo, išvežimo, vežimo tranzitu ir vežimo Lietuvos Respublikoje taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – Įsakymo projektas).
|
2. Įsakymo projekto tikslas (ko įsakymo projektu norima pasiekti, kokių teigiamų rezultatų laukiama): įsakymo projektas parengtas siekiant suderinti Radioaktyviųjų medžiagų, radioaktyviųjų atliekų ir panaudoto branduolinio kuro įvežimo, išvežimo, vežimo tranzitu ir vežimo Lietuvos Respublikoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko 2008 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. V-1271/22.3-139 (Žin., 2009, Nr. 3-64) (toliau – Taisyklės), nuostatas su galiojančiais Lietuvos Respublikos teisės aktais, Tarptautinės atominės energijos agentūros (toliau – TATENA) rekomendacijomis, kurie buvo priimti arba pakeisti po Taisyklių įsigaliojimo. Be to, įsakymo projektu siekiama pakeisti Taisyklių nuostatas, kurios ne visiškai arba netiksliai įgyvendino 2006 m. lapkričio 20 d. Tarybos direktyvą 2006/117/Euratomas dėl radioaktyviųjų atliekų ir panaudoto branduolinio kuro vežimo priežiūros ir kontrolės (OL 2006 L 337, p. 21).
|
3. Įsakymo projekto esmė (kaip teisiniai santykiai yra reglamentuojami dabar ir kaip pasikeis jų reglamentavimas priėmus ministro įsakymo projektą, kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės): įsakymo projekte numatoma pakeisti Taisykles, siekiant suderinti Taisyklių nuostatas su galiojančiais Lietuvos Respublikos teisės aktais, Tarptautinės atominės energijos agentūros (toliau – TATENA) rekomendacijomis, kurie buvo priimti arba pakeisti po Taisyklių įsigaliojimo. Įsakymo projekte numatoma suderinti keičiamų Taisyklių nuostatas su Jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinių fizinės saugos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-687 (Žin., 2005, Nr. 111-4057; 2012, Nr. 114-5786), reikalavimais jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinių vežimui. Įsakymo projekte taip pat numatoma keičiamose Taisyklėse įgyvendinti TATENA Radioaktyviųjų medžiagų saugaus vežimo taisyklių Nr. SSR-1 (2012 m.) rekomendacijas. Be to, įsakymo projektu numatoma pakeisti galiojančių Taisyklių 34.2.2, 35.1.1, 38.2, 39.6 ir 41.5 punktų nuostatas, kurios ne visiškai arba netiksliai įgyvendino 2006 m. lapkričio 20 d. Tarybos direktyvą 2006/117/Euratomas dėl radioaktyviųjų atliekų ir panaudoto branduolinio kuro vežimo priežiūros ir kontrolės (OL 2006 L 337, p. 21). Įsakymo projektu keičiamose Taisyklėse numatoma įtvirtinti nuostatas, kurios leistų užtikrinti efektyvesnę radioaktyviųjų atliekų ir panaudoto branduolinio kuro vežimo kontrolę, pavyzdžiui, įsakymo projektu siekiama Taisyklių 38.4 punkte nustatyti, kad Lietuvos Respublikos įgaliotoji institucija, ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo kiekvienos siuntos gavimo patvirtinimo dokumentų gavimo dienos, teisės aktų nustatyta tvarka atlieka radioaktyviųjų atliekų arba panaudoto branduolinio kuro gavėjo veiklos patikrinimą, kai radioaktyviosios atliekos arba panaudotas branduolinis kuras yra grąžinti į Lietuvos Respubliką, kurio tikslas yra nustatyti, ar tikrai buvo grąžintos visos radioaktyviosios atliekos arba panaudotas branduolinis kuras, kuriuos buvo leista išvežti. Priėmus įsakymo projektą, papildomos biudžeto lėšos nebus reikalingos. Priėmus įsakymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma. Įsakymo projektas parengtas, laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 15-344), Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 41-991) reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Teikiamas įsakymo projektas neprieštarauja Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Europos Sąjungos teisės aktų ir Lietuvos Respublikos įstatymų nuostatoms. Priėmus įsakymo projektą, tiesioginio poveikio verslo sąlygoms ir jo plėtrai, kriminogeninei situacijai ar korupcijai nenumatoma.
|
4. Įsakymo projekto derinimas (su kitomis institucijomis įsakymo projektas derintas, jei taip, tai ar atsižvelgta į jų pateiktas pastabas): įsakymo projektas teikiamas derinti Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai, Europos teisės departamentui prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybai.
|
5. Kiti paaiškinimai, kurie įsakymo projekto rengėjų nuomone, yra būtini: nėra.
|
6. Įsakymo projekto autorius ar autorių grupė: įsakymo projektą parengė Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (tiesioginis rengėjas – Radiacinės saugos centro direktorius Albinas Mastauskas, tel. (8 5) 236 1936, el. paštas [email protected]) ir Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija.
|