LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJA

 

 

 


 

Lietuvos Respublikos Vyriausybei

 

   2013-12-       Nr. (7.59-02)-6K-

 

 

DĖL ĮSTATYMŲ PROJEKTŲ

 

 

Lietuvos Respublikos finansų ministerija teikia Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą,  Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 1,6, 7, 8,11, 12, 14, 19, 20, 25, 31, 33, 35, 36, 38, 47, 49, 50, 53, 54, 541, 55 straipsnių ketvirtojo ir penktojo skirsnių pavadinimų pakeitimo, 26, 27, 28, 29,  30, 32, 37 straipsnių pripažinimo netekusiais galios ir Įstatymo priedo papildymo įstatymo 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau –  Lietuvos banko įstatymo 1 straipsnio redakcija, įsigaliosianti nuo euro įvedimo dienos)  ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatymo 14 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (toliau – Įstatymų projektai). 

Įstatymų projektai yra parengti atsižvelgiant į Europos centrinio banko (toliau – ECB)  2010 ir 2012 m. gegužės mėn. pranešimų apie konvergenciją, kurie yra skelbiami ECB tinklalapyje adresu http://www.ecb.europa.eu/pub/convergence/html/index.en.html, išvadas.

Minėtose išvadose nurodoma, kad „Lietuvos įstatymai neatitinka visų reikalavimų dėl centrinio banko nepriklausomumo. Lietuva yra ES valstybė narė, kuriai taikoma išimtis, todėl ji privalo laikytis visų Sutarties 131 straipsnyje nurodytų suderinimo reikalavimų.“

ECB 2010 metų  pranešime apie konvergenciją atkreipė dėmesį į tai, kad Lietuvos bankas gali disponuoti savo nekilnojamuoju turtu tik pritarus vyriausybės institucijoms ir pažymėjo, kad dabartinis Lietuvos banko nekilnojamojo turto teisinis statusas kartu su jo valdymui, naudojimui ir disponavimui juo taikomu režimu yra nesuderinami su Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau – Sutartis) 130 straipsnio bei  Europos centrinių bankų  sistemos  ir  Europos centrinio  banko Statuto (toliau – Statutas) nuostatomis dėl centrinio banko institucinio ir finansinio nepriklausomumo. Minėtame pranešime ECB nurodo, kad Lietuvos banko turtas turi priklausyti Lietuvos bankui nuosavybės teise. 

ECB ir Europos Komisijos 2012 m. pranešimuose apie konvergenciją pakartojami tiek patys argumentai, kaip ir 2010 m. pranešime,  ir  nurodoma, kad Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatymo 14 straipsnio 4 dalies nuostatos turi aiškiai nustatyti Valstybės kontrolės apimtį, nepažeidžiant Lietuvos banko nepriklausomo išorės auditoriaus veiklos atžvilgiu bei turi būti suderintos su  Sutarties ir Statuto  27 straipsnio 1 dalies nuostatomis.

 Įstatymų projektų tikslas – suderinti teikiamų įstatymų projektų nuostatas su Sutartimi ir Statutu taip užtikrinant Lietuvos banko institucinį bei finansinį nepriklausomumą ir panaikinant teisinę kliūtį įsivesti eurą Lietuvos Respublikoje. Priėmus Įstatymų projektus, galima tikėtis palankaus Lietuvos pasiekto teisinės konvergencijos lygmens įvertinimo.

Įstatymų projektams pritarė Teisinių klausimų darbo grupė, sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimo Nr. 178 „Dėl pasirengimo euro įvedimui Lietuvos Respublikoje veiksmų koordinavimo“ ir patvirtinta teisingumo ministro 2013 m. kovo 15 d. įsakymu  Nr. 1R-81 „Dėl teisinių klausimų darbo grupės sudarymo ir jos darbo reglamento patvirtinimo“.

Įstatymų projektai suderinti su Teisingumo ministerija, Europos teisės departamentu prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos. Teikiamuose įstatymų projektuose atsižvelgta į Teisingumo ministerijos pastabas. Dėl Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės pastabos, į kurią buvo iš dalies atsižvelgta,  pateikta derinimo pažyma.

 Įstatymų projektai 2013 m. spalio 30 d.  buvo pateikti derinti Europos centriniam bankui.  

 Įstatymų projektai neprieštarauja Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XII-51(Žin., 2012, Nr. 149-7630), nuostatoms.

Įstatymų projektai nenotifikuotini Europos Komisijai.

Įstatymų projektų parengimą koordinavo Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Finansų rinkų politikos departamento (direktorė – Eivilė Čipkutė, tel. (8 5) 219 9387, el. paštas e.cipkute@finmin.lt) Finansinių paslaugų skyriaus (vedėja – Laima Šikšnelytė, tel. (8 5) 219 9169, el. paštas: [email protected]) vyr. specialistė Natalija Guseva, tel. (8 5) 239 0282, el. paštas: [email protected]). Tiesioginis įstatymo projekto rengėjas – Lietuvos banko Teisės skyriaus (viršininkas Gintaras Kukauskas, tel. (8 5) 268 0061, el. paštas: [email protected]) vyriausiasis juriskonsultas Liutauras Žygas, tel. (8 5) 268 0063, el. paštas: [email protected]).

 

PRIDEDAMA:

1.                                           Lietuvos  Respublikos  Lietuvos  banko  įstatymo 1 straipsnio  pakeitimo  įstatymo

 projektas ir jo lyginamasis variantas,  2 lapai.

            2.           Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 1,6, 7, 8, 11, 12, 14, 19, 20, 25, 31, 33, 35, 36, 38, 47, 49, 50, 53, 54, 541, 55 straipsnių ketvirtojo ir penktojo skirsnių pavadinimų pakeitimo, 26, 27, 28, 29,  30, 32, 37 straipsnių pripažinimo netekusiais galios ir Įstatymo priedo papildymo įstatymo 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 2 lapai. 

3.         Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatymo 14 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas,  2  lapai.

4.         Aiškinamasis raštas,  5 lapai

5.         Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektas, 1 lapas.

6.         Derinimo pažyma, 1 lapas.

7.         Suinteresuotų institucijų raštų kopijos, 5 lapai.

 

 

Ūkio ministras,

pavaduojantis finansų ministrą                                                                             Evaldas Gustas            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Guseva, 2390 282, el.paštas: [email protected]