LIETUVOS RESPUBLIKOS

2014 METŲ PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą

Patobulintas Lietuvos Respublikos 2014 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512), Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 589 (Žin., 2003, Nr. 48-2122), bei kitais teisės aktais, taip pat vykdant Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanclerio A. Mačiulio 2013 m. lapkričio 28 d. pavedimą Nr. 27-5098 ir atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. lapkričio 26 d. posėdžio protokolą Nr. SPP-104, kuriuo nuspręsta iniciatoriams grąžinti tobulinti Lietuvos Respublikos 2014 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto projektą (Nr. XIIP-1116), bei į tai, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybei numatoma teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektą, kuriuo siūloma pritarti Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rezervo lėšų (74,7 mln. Lt) skyrimui 2013 metais.

Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitetas, apsvarstęs pirminį Lietuvos Respublikos 2014 m. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto projektą (Nr. XIIP-1116), pateikė siūlymą „ieškoti galimybių padidinti valstybės biudžeto skiriamus asignavimus 2014 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetui“. Visgi, atsižvelgiant į valstybės biudžeto galimybes ir ateinančių metų ekonomines projekcijas, ateinančiais metais nenumatoma Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetui skirti daugiau valstybės biudžeto lėšų, nei buvo numatyta pirminiame projekte. Todėl 2014 m. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų ir išlaidų rodikliai išlieka tokie patys kaip ir pirminiame projekte. Tačiau, atsižvelgiant į tai, kad dar šiais metais numatoma kreiptis į Lietuvos Respublikos Vyriausybę dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rezervo lėšų skyrimo 2013 m., yra patikslinti planuojami lėšų likučiai metų pradžiai ir pabaigai.

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 14 straipsnio 2 dalimi, Įstatymo projektą parengė Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

 

2. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai

Įstatymo projekto tikslas – patvirtinti 2014 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto pajamas ir išlaidas.

Rengiant projektą taip pat buvo įvertintas Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2013 m. gegužės 16 d. nutarimas (byloje Nr. 47/2009-131/2010).

 

3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami projekte aptarti klausimai

PSDF biudžeto rodikliai nustatomi kasmet priimant Lietuvos Respublikos PSDF biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymą.

 

4. Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Įstatymo projektas susijęs su Lietuvos Respublikos 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu (juo siūloma patvirtinti ateinančių metų valstybės biudžeto įmokos, mokamos PSDF biudžetui už vieną valstybės lėšomis privalomuoju sveikatos draudimu draudžiamą asmenį, dydį litais), Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto 2014 metų rodiklių patvirtinimo įstatymo projektu (juo siūloma nustatyti ateinančių trejų metų planuojamas surinkti ir pervesti į PSDF biudžetą Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos administruojamų privalomojo sveikatos draudimo įmokų sumas ir patvirtinti Valstybinio socialinio draudimo fondo veiklos sąnaudų, susidarančių dėl privalomojo sveikatos draudimo  įmokų surinkimo ir pervedimo į PSDF, kompensacijos dydį). Įstatymo projektas parengtas atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2013 m. rugsėjo mėn. paskelbtas 2012–2016 m. Lietuvos ekonominių rodiklių projekcijas.

 

5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus Įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Įstatymo projektas nesusijęs su įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai.

 

7. Kokią įtaką įstatymas turės verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Įstatymo priėmimas neturės įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja (pateikiamas šių aktų sąrašas) ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą

Priėmus teikiamą Įstatymo projektą, nereikės priimti naujų, keisti ar pripažinti netekusiais galios galiojančių teisės aktų.

Įstatymo projektu dar nėra pilnai įgyvendinamas Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2013 m. gegužės 16 d. nutarimas (byloje Nr. 47/2009-131/2010), nes Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra įpareigota pateikti Lietuvos Respublikos Seimui teisės aktų, reglamentuojančių būtinosios medicinos pagalbos teikimą ir finansavimą, projektus iki 2014 m. liepos 1 d. Šiam tikslui įgyvendinti turėtų būti keičiamas Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymas ir Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 1997, Nr. 62-1462; 1998, Nr. 109-2995). Priėmus šiuos teisės aktus, jų įgyvendinimui būtinos lėšos turės būti numatomos 2015 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete. Pažymėtina, kad šiuo metu Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko 2013 m. liepos 26 d. potvarkiu Nr. 241 „Dėl darbo grupės sudarymo“ yra sudarytos darbo grupės, kurios nagrinėja klausimus dėl sveikatos sistemos finansavimo, asmens sveikatos priežiūros įstaigų tinklo planavimo ir asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo. Be to, šiuo metu yra nagrinėjama, kokia sveikatos priežiūra turėtų būti priskiriama būtinajai pagalbai, kuri turėtų būti apmokama iš valstybės biudžeto.

 

            9. Ar projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 15-344) bei Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 41-991) reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projekte neapibrėžiamos sąvokos ir jas įvardijantys terminai.

 

10. Ar projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymo projektas nesusijęs su Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatomis ir neprieštarauja Europos Sąjungos dokumentams.

 

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys

Įstatymui įgyvendinti lydimųjų teisės aktų priimti nereikės.

 

 

12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas

Įstatymo projektui įgyvendinti papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės.

 

13. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

14. Projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai

            Įstatymo projektą rengė Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos Ekonomikos departamento Biudžeto planavimo skyriaus vedėja Simona Adamkevičiūtė,
tel. (8 5) 236 4181, el. p. [email protected]. Įstatymo projekto rengimą koordinavo Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos Ekonomikos departamento direktorė Lina Puidokienė, tel. (8 5) 236 4100, el. p. [email protected].

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc

Reikšminiai projekto žodžiai: „sveikatos draudimas“, „biudžetas“.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.

PRIDEDAMA. 4 lapai.

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                  Vytenis Povilas Andriukaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S. Adamkevičiūtė, tel. (8 5) 236 4181, el. p. simona.adamkeviciute@vlk.lt

L. Puidokienė, tel. (8 5) 236 4100, el. p. [email protected]