Telšių rajono savivaldybės teisės aktų ar jų projektų
antikorupcinio vertinimo metodikos
1 priedas
TEISĖS AKTŲ AR JŲ PROJEKTŲ KOKYBĖS VERTINIMO KLAUSIMYNAS
Nr. |
Teisės aktų ar jų projektų kokybės rodikliai |
Atsakymas (pažymėkite „x“) |
||
Klausimas |
taip |
Iš dalies |
ne |
|
1. |
Ar teisės aktas praplečia jau kitais teisės aktais Savivaldybės reglamentuotos srities apimtį? |
|
X |
|
2. |
Ar šie tam tikrą sritį reglamentuojantys Savivaldybės teisės aktai prieštarauja įstatymams ar kitiems valstybiniams teisės aktams? |
|
|
X |
3. |
Ar teisės aktas yra suskirstytas į atskiras aiškias dalis, tokias kaip pavadinimas, preambulė, reglamentavimas, įgyvendinimo taisyklės, atsakomybė, kontrolė ir kt.? |
|
X |
|
4. |
Ar teisės akto struktūra apima pirmiausia bendrus, o vėliau konkretesnius dalykus? |
|
|
X |
5. |
Ar teisės akto struktūra atitinka šiai sričiai būdingų teisės aktų struktūrą? |
X |
|
|
6. |
Ar teisės akto skyriai, pastraipos yra ilgesnės nei šiai sričiai būdingų kitų teisės aktų? |
|
|
X |
7. |
Ar tekste išvardyti šio teisės akto tikslai ir būdai, kaip tuos tikslus pasiekti? |
— |
—
|
— |
8. |
Ar kiekvienos teisės akto nuostatos tikslas yra aiškus? |
X |
|
|
9. |
Ar tekste yra bendro pobūdžio sąlygų (nuostatų), kurios gali būti aiškinamos skirtingai? |
|
|
X |
10. |
Ar teisės akte yra pateikiami sąvokų (techninių terminų) apibrėžimai? |
|
|
X |
11. |
Ar teisės akte yra vartojami nereikalingi terminai, apsunkinantys teksto suvokimą? |
|
|
X |
12. |
Ar kiekvienas įpareigojimas yra susietas su aiškiai išreikšta sankcija? |
— |
— |
— |
13. |
Ar teisės akte yra numatytas mechanizmas ir struktūra, reikalingi tinkamam įgyvendinimui užtikrinti? |
— |
—
|
— |
14. |
Ar teisės aktas suteikia per daug veiksmų laisvės Savivaldybės administracijos padaliniams, asmenims, asmenų grupėms ar įstaigoms, turinčioms įgyvendinti teisės akte apibrėžtas nuostatas? |
|
|
X |
Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vyr. specialistė Neringa Staponkienė (Projekto rengėjo vardas, pavardė, pareigos) (parašas)
Telšių rajono savivaldybės teisės aktų ar jų projektų
antikorupcinio vertinimo metodikos
2 priedas
TEISĖS AKTŲ ARBA TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ
TURINIO VERTINIMO KLAUSIMYNAS
Nr. |
Teisės akto ar jo projekto turinio rodikliai |
Atsakymas (pažymėkite „x“) |
||
Klausimas |
taip |
Iš dalies |
ne |
|
1. |
Ar teisės aktai sustiprina tarnautojų, jiems prilygintų asmenų ar asmenų grupių įgaliojimus teisės akto įgyvendinimo priežiūrai vykdyti? |
|
|
X |
2. |
Ar teisės aktas suteikia įgaliojimus priimti sprendimus arba skirti išmokas vienam subjektui (tarnautojui, jam prilygintam asmeniui, komisijai, darbo grupei ir t. t.)? |
— |
— |
— |
3. |
Ar teisės aktas sukuria diskriminuojančias sąlygas konkrečioje srityje veikiantiems subjektams? |
|
|
X |
4. |
Ar teisės akto įgyvendinimo procedūros mažina veiklos skaidrumą (ar visi turto įsigijimai ir perleidimai yra numatyti vykdyti viešojo konkurso tvarka, ar visuomenės informavimas apie įgyvendinimo procesus yra numatytas teisės akte)? |
|
|
X |
5. |
Ar teisės aktas sumažina tarnautojų ar jiems prilygintų asmenų, kuriems šiuo teisės aktu suteikiama teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, sprendimų priėmimo skaidrumą? |
|
|
X |
6. |
Ar teisės aktu yra pailginamas sandorio vykdymo terminas? |
_ |
_ |
_ |
7. |
Ar teisės aktas gali trukdyti vykdyti korupcijos prevenciją, prieštarauti kituose teisės aktuose numatytiems antikorupciniams procesams? |
|
|
X |
8. |
Ar teisės aktas sumažina įprastus asmens, asmenų grupės, padalinio ar įstaigos veiksmingos veiklos priežiūros įgyvendinimo reikalavimus? |
|
|
X |
9. |
Ar teisės aktu yra mažinama tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų kaitos galimybė? |
|
|
X |
10. |
Ar teisės aktu yra sukuriamos arba padidinamos tarnautojų arba jiems prilyginamų asmenų viešųjų ir privačių interesų konfliktų galimybės? |
|
|
X |
11. |
Ar teisės aktas numato tarnautojo arba jam prilyginto asmens, kuriam yra suteikta teisė priimti sprendimus ir (arba) skirti išmokas, atsakomybės ir minėto asmens kontrolės formas? |
|
|
X |
12. |
Ar teisės aktu yra sudaryta galimybė apskųsti tarnautojo arba jam prilyginto asmens sprendimą nepriklausomam asmeniui? |
|
|
X |
13. |
Ar teisės aktas sumažina patirties ir profesinius reikalavimus tarnautojams, jiems prilygintiems asmenims, įstaigoms ir kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims, dalyvaujantiems teisės aktu apibrėžtoje veikloje? |
|
|
X |
14. |
Ar teisės akte yra numatoma galimybė patikrinti asmenų kvalifikaciją prieš jiems dalyvaujant teisės aktu apibrėžtoje veikloje? |
— |
— |
— |
Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vyr. specialistė Neringa Staponkienė (Projekto rengėjo vardas, pavardė, pareigos) (parašas)
Telšių rajono savivaldybės teisės aktų ar jų projektų
antikorupcinio vertinimo metodikos
3 priedas
Sprendimo projekto antikorupcinio vertinimo išvada
2013 m. lapkričio 25 d.
Telšių rajono savivaldybės administracija |
(savivaldybės įstaigos pavadinimas)
„Dėl UAB „Telšių vandenys“ teikiamų paslaugų įkainių patvirtinimo“ |
(sprendimo projekto pavadinimas)
Sprendimo projekte numatoma reguliuoti visuomeninius santykius susijusius su paslaugų teikimu. |
(sprendimo projekte numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, susijusius su)
Korupcijos pasireiškimo tikimybė nenustatyta.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PRIDEDAMA. Klausimynas – 2 lapai. |
Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vyr. specialistė Neringa Staponkienė |
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)