Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos neformaliojo suaugusiųjų švietimo tarybos nuostatų patvirtinimo ir įgaliojimų švietimo ir mokslo ministrui suteikimo“ projekto ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 5 d. nutarimo Nr. 1298 „Dėl Neformaliojo suaugusiųjų švietimo tarybos, informacijos apie neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas ir teisės užsiimti neformaliuoju suaugusiųjų švietimu“ pakeitimo“ projekto derinimo pažyma
Ministerijos ar institucijos pavadinimas, rašto data ir indeksas |
Pastabos ir pasiūlymai |
Žyma apie priimtas ir nepriimtas (nurodyti motyvus) pastabas ir pasiūlymus |
Teisingumo ministerija, 2013-10-25, Nr. (1.6)2T-1297 |
3. Atkreiptinas dėmesys, kad mokymasis visą gyvenimą Švietimo įstatyme nėra išskirtas į atskirą veiklos rūšį, o yra vienas iš švietimo principų ir tikslų, pasireiškiančių ir įgyvendinamų taip pat ir per suaugusiųjų neformalųjį švietimą. Be to, nei Neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstatymo 10 straipsnyje, nei Švietimo įstatymo 62 straipsnio 4 punkte prie Tarybos funkcijų nėra priskirtos mokymosi visą gyvenimą koordinavimo funkcijos, todėl nuostatuose mokymasis visą gyvenimą gali būti reglamentuojamas tik neformaliojo suaugusiųjų švietimo ribose. Atsižvelgiant į tai, nuostatuose mokymosi visą gyvenimą išskyrimas, viena vertus yra perteklinis (kiek tai susiję su neformaliuoju suaugusiųjų švietimu), kita vertus, išeina už Tarybos kompetencijos ribų (kiek mokymasis visą gyvenimą apima kitas, nei suaugusiųjų neformalusis švietimas, švietimo rūšis). |
Atsižvelgta iš dalies. Nors mokymasis visą gyvenimą Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme yra tik vienas iš švietimo principų ir tikslų, tačiau Tarybos rezoliucijoje dėl atnaujintos Europos suaugusiųjų mokymosi darbotvarkės (2011/C 372/01) mokymasis visą gyvenimą apibrėžiamas kaip mokymosi procesas, vykstantis bet kuriame amžiaus tarpsnyje. Pritardami, kad Tarybos funkcijai mokymosi visą gyvenimą koordinavimo funkcijos turėtų būti priskirtinos tik tiek, kiek jos susiję su neformaliuoju suaugusiųjų švietimu ir jų tęstiniu mokymusi, atsisakome perteklinio mokymosi visą gyvenimą išskyrimo Tarybos nuostatuose, tačiau jų 2 punkte, nusakant Tarybos paskirtį, mokymasis visą gyvenimą minime kartu su neformaliuoju suaugusiųjų švietimu, siekiant atkreipti dėmesį, kad neformaliojo suaugusiųjų švietimo klausimai Taryboje turėtų būti svarstomi neatsietai nuo mokymosi visą gyvenimą proceso. |