AIŠKINAMASIS RAŠTAS

SPRENDIMAS

DĖL PRITARIMO PROJEKTO „Panevėžio kraštotyros muziejaus konservavimo centro įkūrimas“ TEIKIMUI Europos ekonominės erdvės IR NORVEGIJOS  FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PARAMAI GAUTI IR DALINIO FINANSAVIMO

 

2013-10- 28

Panevėžys

 

1.      Problemos esmė

2013 m. spalio 4 d. LR Kultūros ministerija pakvietė teikti paraiškas pagal 2009-2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo programą „Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimas ir atgaivinimas“. Programos parama bus skiriama pagal 3 finansavimo kryptis, kurių viena yra „taikomųjų kultūros paveldo tyrimų ir konservavimo centrų steigimo ar vystymo nekilnojamojo kultūros paveldo statiniuose projektams“. Šiai finansavimo krypčiai numatoma skirti 1,39 mln. EUR (4,8 mln. Lt). Paraiška su papildomais dokumentais turi būti pateikta iki 2013 m. gruodžio 4 d. Centrinei projektų valdymo agentūrai.

Kraštotyros muziejus yra įsikūręs kultūros paveldo objekte (įrašytas į Lietuvos Respublikos kultūros vertybių registro statinių komplekso sąrašą, unikalus kodas G-537K), autentiškame XIX a. pabaigos pastatų (buvusių Moigių šeimos) komplekse. Žemės sklypas, kuriame randasi Kraštotyros muziejus patenka į Panevėžio miesto istorinės dalies teritoriją, įrašytą į Lietuvos Respublikos kultūros vertybių registrą (unikalus kodas 31872).

Numatytame rekonstruoti pastate šiuo metu yra įsikūręs muziejaus konservavimo –restauravimo skyrius bei muziejaus saugyklos. Pastatas yra neremontuotas keletą dešimtmečių,  nepritaikytas muziejinei veiklai ir yra avarinės būklės.

 

2.      Kaip šiuo metu sprendžiami sprendimo projekte aptarti klausimai

Šiuo metu teikiamas Tarybos sprendimo projektas, dėl pritarimo teikti projektą „Panevėžio kraštotyros muziejaus konservavimo centro įkūrimas“ Europos ekonominės erdvės (EEE) ir Norvegijos finansinių mechanizmų finansinei paramai gauti. Vadovaujantis LR Kultūros ministro   2013 m. rugsėjo 25 d. įsakymo Nr. ĮV-664 „Dėl gairių pareiškėjams bendrai Lietuvos Respublikos ir 2009-2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo paramai gauti pagal programą „Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimas ir atgaivinimas“ patvirtinimo“ 55 punktu „didžiausias galimas finansavimo intensyvumas yra 90 procentų nuo visos projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos (maksimali parama gali būti skirta iki 2.416.960,00 Lt)“.  Likusią projekto išlaidų dalį turi padengti Pareiškėjas. Atsižvelgiant į tai, kad projekto paraiška bus teikiama su Partneriu, t.y. Panevėžio miesto savivaldybės administracija, reikalinga taip pat pateikti jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį.

 

3. Sprendimo priėmimo būtinumo pagrindas, kokių pozityvių rezultatų laukiama

Įgyvendinus projektą „Panevėžio kraštotyros muziejaus konservavimo centro įkūrimas“ pasinaudojant EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų parama, būtų įkurtas  regioninis taikomųjų kultūros paveldo tyrimų ir konservavimo centras: paruoštos patalpos centro veiklai, įsigyta reikiama inovatyvi įranga, darbuotojai įgytų reikiamą kvalifikaciją. Įkūrus konservavimo centrą, naujų darbo vietų steigti nenumatoma.

Tarybos pritarimas teikti projekto paraišką ir užtikrinti dalinį finansavimą yra būtinas, kad paraiška dėl Projekto finansavimo atitiktų administracinės ir tinkamumo finansuoti atitikties reikalavimus. Nepateikus minėto pritarimo, paraiška neatitiks minėtų  reikalavimų, bus atmesta, nebus galimybės pretenduoti gauti EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų paramą Projektui įgyvendinti.

 

4. Skaičiavimai, išlaidų sąmatos, finansavimo šaltiniai:

Vadovaujantis LR Kultūros ministro 2013 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. ĮV-664 didžiausias skiriamo finansavimo dydis yra 90 procentų nuo visos projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, sudaro 2.416.960,00 Lt. Pagal reikalavimus Pareiškėjas turi įsipareigoti skirti ne mažiau 10 procentų nuo skiriamo finansavimo - tai sudarytų 268.551,11 Lt. Maksimalus projektui skiriamas finansavimas ir Savivaldybės  proc. dalinis finansavimas iš viso sudarytų  2.685.511,11 Lt.

Bendra preliminari projekto „Panevėžio kraštotyros muziejaus konservavimo centro įkūrimas“ vertė (pagal pastato tvarkomųjų statybos darbų skaičiuojamąją kainą ir kitas būtinas atlikti veiklas įgyvendinant projektą) sudaro 3.314.325,07 Lt, todėl likusią/ trūkstamą projekto išlaidų dalį, vadovaujantis Gairių Pareiškėjams 57 punktu, kuriame nurodoma, kad < Projekto vykdytojas turi užtikrinti projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalies, kurios nepadengia finansavimo lėšos ir projekto įgyvendinimo sutartyje numatytų netinkamų finansuoti išlaidų padengimą iš nuosavų lėšų> turi padengti Pareiškėjas. Trūkstamos, bet būtinos projektui įgyvendinti lėšos sudaro 628.813,96  Lt, iš viso Savivaldybės indėlis (su 10 proc. daliniu finansavimu ir trūkstamomis lėšomis) – 897.365,07 Lt. Įgyvendinant projektą gali atsirasti netinkamų finansuoti išlaidų, kurių šiuo metu nėra galimybės nustatyti,  taip pat turėtų padengti Pareiškėjas.

Kadangi yra parengtas Kraštotyros muziejaus III pastato techninis projektas, atlikta specialioji ir bendroji techninio projekto ekspertizė, atlikti pastato konstruktyviniai bei istoriniai tyrimai, gauti  leidimai atlikti tvarkomuosius paveldosaugos ir tvarkomuosius statybos darbus. Už šias paslaugas jau apmokėta 105,4 tūkst. Lt, todėl Savivaldybės finansinis indėlis įgyvendinant projektą iš viso (su trūkstamomis lėšomis ir daliniu finansavimu) sudarytų 791.965,07 Lt (~800 tūkst. Lt), kas sudarytų 23,89 proc. (arba 24 proc.) nuo bendros projekto vertės. Lėšų šaltinis – paskola.

 

5. Galimos neigiamos pasekmės priėmus sprendimą, kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus sprendimą neigiamų pasekmių nebus. Sprendimo projektas įvertintas antikorupciniu požiūriu. Korupcijos pasireiškimo rizika maža.

 

6. Apskundimo tvarka.

Sprendimas gali būti apskundžiamas Panevėžio apygardos administraciniam teismui (Respublikos g. 62, LT – 35158 Panevėžys) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatyta tvarka per vieną mėnesį.

 

7. Kieno iniciatyva parengtas Tarybos sprendimo projektas

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos.

 

8. Tarybos sprendimo projektas suderintas su Savivaldybės mero pavaduotoju M. Grėbliūnu,  Tarybos sekretore Ingrida Mazaliauskienė, Administracijos direktore K.Vareikiene,   Teisės skyriaus vedėja D.Svireliene, Finansų ir biudžeto skyriaus vedėja O. Chomentauskiene, Investicijų skyriaus vedėja D. Bajorūne, vyr. kalbos specialiste D. Petruityte.

 

 

 

 

Investicijų skyriaus vyresnioji investicijų

projektų specialistė                                                                                                  Angelė Steponavičienė

 

 

Kraštotyros muziejaus direktorius                                                                           Arūnas Astramskas