LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA

 

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybei

 

 

 

  2013-     -       Nr.      

 

           

 

 

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO „DĖL NEKILNOJAMOJO DAIKTO RADVILIŠKYJE NURAŠYMO“ PROJEKTO

 

 


Susisiekimo ministerija (Gedimino pr. 17, 01505 Vilnius) teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl nekilnojamojo daikto Radviliškyje nurašymo“ projektą (toliau – nutarimo projektas).

Nutarimo projekto tikslas – nurašyti valstybei nuosavybės teise priklausantį ir šiuo metu akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ patikėjimo teise valdomą nekilnojamąjį daiktą – geležinkelį – IXB geležinkelio transporto koridoriaus Vilnius–Klaipėda apsauginį aklakelį Nr. 505 (nekilnojamojo daikto kadastrinių matavimų bylos Nr. 44/1304703, unikalus numeris – 4400-1938-4644, kelio ilgis – 92,15 metro, žemės sankasa – 92,15 metro, viršutinis kelio įrenginys –                92,15 metro, iešmas  Nr. 507, likutinė vertė 2013 m. liepos 31 d. – 1 837,01 lito (vienas tūkstantis aštuoni šimtai trisdešimt septyni litai vienas centas) Radviliškyje (toliau – aklakelis).

Akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vykdo dalį projekto „Geležinkelio „Rail Baltica“ linijos modernizavimas ruože Kaunas–Šiauliai. Antrųjų geležinkelio kelių statyba ruožuose ŽiemiaiLukšiai, GimbogalaLinkaičiai“ („Antrojo geležinkelio kelio statyba ruože GimbogalaLinkaičiai“). Šis projektas įrašytas į Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos Ekonomikos augimo veiksmų programos 5 prioriteto „Transeuropinių transporto tinklų plėtra“ priemonės VP2-5.1-SM-02-V „Transeuropinės reikšmės geležinkelio linijų modernizavimas ir plėtra, reikiamos infrastruktūros sukūrimas viešiesiems logistikos centrams steigti“ valstybės projektų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2009 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. 3-208 (2013 m. kovo 19 d. įsakymo Nr.  3-167 redakcija), kaip rezervinis projektas.

Pažymėtina tai, kad Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. spalio 11 d. nutarimu                Nr. XI-1612 (Žin., 2011, Nr. 124-5881) projektas „Rail Baltica“ yra pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu. 

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (Žin., 2004,            Nr. 72-2489) 23 straipsnį, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“, kaip viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoja, yra pripažinusi aklakelį netinkamu (negalimu) naudoti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo reikmėms. Pagal Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos 2012 m. gegužės 3 d. raštą Nr. S-401(1.20) aklakelio būklė neatitinka nustatytų techninių reikalavimų.  Taip pat nutarimo projektu siūloma nurašius ir išardžius aklakelį, liekamąsias medžiagas palikti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojai                                akcinei bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“, kuri panaudotų jas kitų viešosios geležinkelių infrastruktūros objektų priežiūrai ir plėtrai.

2012 m. buvo parengtas techninis projektas Nr. P917B-00-TP-S dėl antrojo geležinkelio kelio statybos ruože GimbogalaLinkaičiai, pagal  kurį buvo išduotas statybos leidimas.

Teisinis pagrindas – Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (Žin., 2004,   Nr. 72-2489; 2013, Nr. 46-2242) 23 straipsnio 1 ir 5 dalys, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 54-1492; 2002, Nr. 60-2412; 2003, Nr. 38-1721; 2006, Nr. 87-3397) 22 straipsnio 1 dalies 1 ir 7 punktai, 23 straipsnio 6 dalis ir Pripažinto nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti valstybės ir savivaldybių turto nurašymo, išardymo ir likvidavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 19 d. nutarimu Nr. 1250 (Žin., 2001, Nr. 90-3175; 2007, Nr. 100-4077).

Teisinio reguliavimo teigiamos pasekmės – nurašius ir likvidavus aklakelį bus nutiestas antrasis geležinkelio kelias ruože GimbogalaLinkaičiai, taip pat padidintas traukinių pralaidumas geležinkelio kelio ruože GimbogalaLinkaičiai, sumažės triukšmo lygis (projektuojant triukšmą slopinančias sienutes), sumažės vibracija ir oro tarša. Padidės leistinas greitis keleiviniams traukiniams iki 160 km/val. ir prekiniams traukiniams iki 120 km/val. Teisinio reguliavimo neigiamų pasekmių nenumatoma.

Nutarimo projektas buvo paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemyje ir Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje.

Nutarimo projektas buvo pateiktas išvadoms gauti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai. Į Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos pastabą buvo atsižvelgta. Atsižvelgiant į tai, kad teikiamas nenorminio pobūdžio teisės akto projektas, su Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija derinta nebuvo.

Teikiamą nutarimo projektą rengė Susisiekimo ministerijos Biudžeto ir valstybės turto valdymo departamento (direktorius – Saulius Kerza, tel. 239 3847, el. p. [email protected]) Valstybės turto valdymo ir viešųjų pirkimų skyrius (vedėja – Toma Kuzmickaitė, tel. 239 3912, el. p. [email protected]). Tiesioginis nutarimo projekto rengėjas – šio skyriaus vyriausiasis specialistas Erik Čižiūnas (tel. 239 2895, el. p. [email protected]).

 

PRIDEDAMA:

1.      Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektas, 1 lapas.

2.      Kiti dokumentai, 65 lapai.


 

 

Susisiekimo ministras

 

 

 

 

 

 

 

 

Rimantas Sinkevičius

E. Čižiūnas, tel. (8 5) 239 2895, el.p. [email protected]