LIETUVOS RESPUBLIKOS
VALSTYBĖS PARAMOS BŪSTUI ĮSIGYTI AR IŠSINUOMOTI IR DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS
VALSTYBĖS PARAMOS BŪSTUI ĮSIGYTI AR IŠSINUOMOTI IR DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO ĮSTATYMO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
ĮSTATYMO PROJEKTŲ
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą
Įstatymų projektai parengti įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. lapkričio 14 d. pasitarimo protokolo Nr. 78 7 klausimo 2.4 punktą, kuriuo Aplinkos ministerijai ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai pavesta pagal kompetenciją parengti ir pateikti Vyriausybei įstatymų projektus, kuriais būtų atskirtos Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme reglamentuotos valstybės paramos apsirūpinant būstu ir valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) sritys.
2. Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai.
Įstatymo tikslas – atskirti Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme reglamentuotas valstybės paramos apsirūpinant būstu ir valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) sritis.
3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti klausimai.
Šiuo metu valstybės paramos būstui įsigyti, išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimą reglamentuoją Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymas.
Už valstybės politikos valstybės paramos apsirūpinant būstu srityje formavimą ir jos įgyvendinimą atsakinga Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
Už valstybės politikos daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) srityje formavimą ir jos įgyvendinimo koordinavimą atsakinga Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija.
4. Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.
Įgyvendinant Vyriausybės pavedimą parengtas ir Lietuvos Respublikos Seimui teikiamas Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo projektas, kuriuo siūloma reglamentuoti valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti teikimą. Atsižvelgiant į tai, siūloma pripažinti netekusiomis galios Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme nurodytas nuostatas dėl minėtos paramos teikimo.
Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) procesą siūloma reglamentuoti Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme.
Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo įgyvendinimo įstatymą siūloma pripažinti netekusiu galios kaip nebeaktualų. Dalį šio įstatymo nuostatų siūloma perkelti į Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo projektą, dalį į Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo pakeitimo įstatymo projektą.
Tikimasi, kad priėmus teikiamus įstatymų projektus bus atskirtos skirtingos reguliavimo sritys ir aiškiau bei nuosekliau reglamentuotos šių sričių įgyvendinamosios nuostatos.
5. Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.
Neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai.
Įstatymų projektai įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.
7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai.
Įstatymų projektai neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.
8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą kokie šios srities teisės aktai tebegalioja (pateikiamas šių aktų sąrašas) ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.
Priėmus įstatymų projektus kitų teisės aktų rengti nereikės.
9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.
Įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo ir Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo reikalavimų, atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.
10. Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.
Įstatymų projektai neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos dokumentams.
11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, - kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys.
Įstatymų projektai kartu teikiami su Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo projektu.
12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas (pateikiami įvertinimai artimiausiems metams ir tolesnei ateičiai.).
Įstatymų įgyvendinimas papildomų lėšų nepareikalaus.
13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.
Negauta.
14. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai.
Įstatymo projektą parengė Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Statybos ir būsto departamentas (direktorė Edita Meškauskienė, tel. 266 3568, Būsto skyriaus vedėja E. Radavičienė, tel. 266 3571, Būsto skyriaus vedėjos pavaduotojas Ramūnas Šveikauskas, tel. 266 3574).
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc.
Reikšminiai įstatymo projekto žodžiai, kurių reikia jam įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc, yra „daugiabučių modernizavimas“.
16. Kiti iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.
Nėra.