LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, A. Volano g. 2/7, 01516 Vilnius, tel. (8 5)  219 1225 / 219 1152, faks. (8 5)  261 2077,

el. p. [email protected] , http://www.smm.lt. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188603091.

Atsisk. sąsk. LT30 7300 0100 0245 7205 „Swedbank“, AB, kodas 73000

____________________________________________________________________________________________________________________

 

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai

 

   2013 - 07 - 10  Nr. SR-3428

Į  2013 – 07 – 02 Nr. (1.36.)-2T-851

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO „DĖL TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PROJEKTO

 

 

               Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ,,Dėl teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ projektą (toliau – Projektas), pritariame numatomo teisinio reguliavimo tikslui- užtikrinti tinkamą Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57- 2297; 2008, Nr. 71- 2700) 8 straipsnio 1 dalies įgyvendinimą, sukurti vieningą teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo sistemą. 
               Atkreipiame dėmesį, kad pagal Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 (Žin., 2003, Nr. 23- 975; 2012, Nr. 124- 6234) (toliau – Metodika) 9 punktą atsižvelgiant į numatomo teisinio reguliavimo pobūdį, turėtų būti įvertintas poveikis atitinkamai sričiai, finansams, viešojo valdymo sistemai (viešajam administravimui).
               Pažymėtina, kad pagal Metodikos  8 punktą poveikio vertinimas atliekamas vadovaujantis proporcingumo principu. Šis principas reiškia, kad  administracinio sprendimo  mastas  ir  jo įgyvendinimo priemonės  turi   atitikti būtinus ir pagrįstus administravimo tikslus. Švietimo ir mokslo ministerijos nuomone, projekte nurodomi kriterijai, kuriais remiantis būtų vertinama, ar teisės akto projekte nustatytas reglamentavimas nesudaro prielaidų korupcijai, padidintų administracinę naštą nesant būtinų ir pagrįstų administravimo tikslų. Pagal siūlomą teisinį reglamentavimą šiuo kriterijų sąrašu būtina vadovautis vertinant visus teisės aktų projektus, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57- 2297; 2008, Nr. 71- 2700) 8 straipsnio 1 dalyje, visiškai neatsižvelgiant į teisės akto specifiką, į tai, kokią visuomeninę sritį reguliuoja. Švietimo ir mokslo ministerijos nuomone,  kriterijų sąrašas galėtų būti rekomendacinio pobūdžio, o jo taikymas turėtų būti individualus, atsižvelgiant į numatomo teisinio reguliavimo pobūdį.
 

 

Studijų, mokslo ir technologijų departamento direktorius, atliekantis ministerijos kanclerio funkcijas

Albertas Žalys

 

 

 

 

Olga Pacevičienė, tel. 219 11 20, el. p. olga[email protected].