LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJA
____________________________________________________________________________________________________________________
Į 2013 – 07 – 02 Nr. (1.36.)-2T-851 |
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUTARIMO „DĖL TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PROJEKTO |
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ,,Dėl teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ projektą (toliau – Projektas), pritariame numatomo teisinio reguliavimo tikslui- užtikrinti tinkamą Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57- 2297; 2008, Nr. 71- 2700) 8 straipsnio 1 dalies įgyvendinimą, sukurti vieningą teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo sistemą.
Atkreipiame dėmesį, kad pagal Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 (Žin., 2003, Nr. 23- 975; 2012, Nr. 124- 6234) (toliau – Metodika) 9 punktą atsižvelgiant į numatomo teisinio reguliavimo pobūdį, turėtų būti įvertintas poveikis atitinkamai sričiai, finansams, viešojo valdymo sistemai (viešajam administravimui).
Pažymėtina, kad pagal Metodikos 8 punktą poveikio vertinimas atliekamas vadovaujantis proporcingumo principu. Šis principas reiškia, kad administracinio sprendimo mastas ir jo įgyvendinimo priemonės turi atitikti būtinus ir pagrįstus administravimo tikslus. Švietimo ir mokslo ministerijos nuomone, projekte nurodomi kriterijai, kuriais remiantis būtų vertinama, ar teisės akto projekte nustatytas reglamentavimas nesudaro prielaidų korupcijai, padidintų administracinę naštą nesant būtinų ir pagrįstų administravimo tikslų. Pagal siūlomą teisinį reglamentavimą šiuo kriterijų sąrašu būtina vadovautis vertinant visus teisės aktų projektus, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 57- 2297; 2008, Nr. 71- 2700) 8 straipsnio 1 dalyje, visiškai neatsižvelgiant į teisės akto specifiką, į tai, kokią visuomeninę sritį reguliuoja. Švietimo ir mokslo ministerijos nuomone, kriterijų sąrašas galėtų būti rekomendacinio pobūdžio, o jo taikymas turėtų būti individualus, atsižvelgiant į numatomo teisinio reguliavimo pobūdį.
Studijų, mokslo ir technologijų departamento direktorius, atliekantis ministerijos kanclerio funkcijas |
Albertas Žalys |
Olga Pacevičienė, tel. 219 11 20, el. p. olga[email protected].