LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministerijai

 

2013-06-11 Nr.  (1.6.)2T-748

Į 2013-05-29 Nr.  2-2435(101)

                                                                

                                                                                     

Dėl išvados Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-40, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 2, 3 ir 4 priedėlių papildymo įstatymo projekto Nr. XIIP-161 ir Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-453“ projektui

 

 

Teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-40, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 2, 3 ir 4 priedėlių papildymo įstatymo projekto Nr. XIIP-161 ir Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-453“ projektą, teikia šias pastabas:

1.    Nutarimo projekto 1.1 punkte nenuosekliai dėstoma Vyriausybės pozicija. Nors nutarimo projekto 1 punkto pirmojoje pastraipoje ir išreiškiama pozicija nepritarti įstatymų Nr. XIIP-40 ir Nr. XIIP-453 projektams, nutarimo projekto 1.1 punkte teikiami siūlymai dėl numatomo reglamentavimo tobulinimo (laipsniško finansavimo didinimo per akcizo pajamų dalies procentą).

Be to paskutiniame sakinyje netinkamai vartojama sąvoka „socialiniai klausimai“, kadangi abejotina ar  žvyrkelių, gyvenviečių asfaltavimo programos laikytinos sprendžiančiomis socialinius klausimus.

2.    Nutarimo projekto 2 punkte neaiškiai dėstoma Vyriausybės pozicija įstatymo projekto Nr. XIIP-161 atžvilgiu. Teikiamas neapibrėžtas laike siūlymas atidėti projekto svarstymą, motyvuojant tuo, kad neaišku ar esanti infrastruktūra pajėgi atlaikyti padidėjusį krūvį, tačiau lieka neaišku, kas ir iki kada tokius tyrimus turėtų atlikti. Nors pažymimas tokių tyrimų brangumas, nepasisakoma ar valstybė (Vyriausybė) galėtų sau leisti tokių tyrimų finansavimą ir vykdymą. Atsižvelgus į Vyriausybės siūlymą įstatymo projektas atsidurtų neapibrėžtoje padėtyje – prieštaravimas dėl jo nebūtų išreikštas, tačiau jį svarstyti taip pat nesiūloma (kaip ir jo atmesti). Visgi, tuo atveju jei Vyriausybė tokių tyrimų ir analizės neplanuoja vykdyti, atsižvelgiant į, Vyriausybės nuomone, abejotiną įstatymo projekto naudą aplinkos apsaugai, bei galimą žalą susisiekimo infrastruktūrai, svarstytina ar Vyriausybė neturėtų siūlyti tyrimus atlikti projekto rengėjams ir pagrįsti projektą lydinčioje medžiagoje (aiškinamajame rašte) arba išreikšti nepritarimo įstatymo projektui. Tuo atveju, jei, visgi, Vyriausybė planuoja artimiausioje ateityje atlikti tokią analizę ir jos pagrindu inicijuoti atitinkamų teisės aktų pakeitimus, siūlytina apie tai nurodyti Seimui teikiamoje išvadoje.

3.    Atkreiptinas dėmesys į tai, kad nutarimo projekto 2.1 punkte apibrėžus sutrumpinimą „Įstatymo projektas XIIP-161“, jis turėtų būti tiksliai vartojamas ir nutarimo projekto 2.2 punkte.

 

 

Teisingumo viceministras                                                                                   Paulius Griciūnas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Darius Trinkūnas, (8 5) 266 2912, el. p. [email protected]                               Originalas nebus siunčiamas