LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai       2013-06-       Nr.

                                                                                           Į 2013-05-27 Nr. (1.1.3-141)10-4394

                                                                                           

                                                                                                                                                                  

dėl lietuvos respublikos vyriausybės nutarimo  projekto

                     

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 2, 11 straipsnių pakeitimo ir papildymo, III dalies II skyriaus pavadinimo pakeitimo, 49 straipsnio pakeitimo, Įstatymo papildymo 491 ir 492 straipsniais įstatymo projekto Nr. XIIP-19, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 13 ir 52 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-20, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 31 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-21 ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso papildymo 4314 straipsniu ir 2391, 2591 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-22 (toliau – Projektai)“ projektą (toliau – Nutarimo projektas), teikia šią teisinę išvadą.

                                                 1.       Projektų aiškinamajame rašte nurodoma, kad Projektų tikslas yra „nustatyti aiškią valstybės laiduojamų (nemokamų) ir mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarką bei nustatyti asmens sveikatos priežiūros įstaigų vadovų ir darbuotojų atsakomybę už neteisėtų mokėjimų ėmimą“. Tuo tarpu pastebime, kad remiantis Nutarimo projekto 2 pastraipa, darytina išvada, kad šiam tikslui pritariama tik iš dalies, kadangi Nutarimo projekte nepasisakoma dėl tikslo dalies, kurioje įtvirtinamas siekis nustatyti asmens sveikatos priežiūros įstaigų vadovų ir darbuotojų atsakomybę už neteisėtų mokėjimų ėmimą. Atitinkamai pastebime, kad nėra aiški Vyriausybės pozicija šiuo klausimu bei siūlytina pildyti Nutarimo projekto nuostatas.

                                                 2.       Nutarimo projekte formuluojama Vyriausybės pozicija pritarti Projektų teisinio reguliavimo tikslui, tačiau iš esmės nepritarti teisinio reguliavimo priemonėms. Teisingumo ministerija pastebi, kad tokiais atvejais, siekiant tinkamai atskleisti Vyriausybės poziciją, turėtų būti įvertintos ne tik teisinio reguliavimo priemonės, bet ir pateikiami tokių teisinio reguliavimo priemonių pasekmių neigiamo vertinimo argumentai. Tuo tarpu, Nutarimo projekto 3–5 pastraipose atkartojamos Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2013 m. gegužės 16 d. nutarimo (toliau – Nutarimas) nuostatos iš esmės nepateikiant argumentų dėl galinčių kilti neigiamų pasekmių, bei neatskleidžiant esminių Projektų neatitikimo Nutarime išdėstytoms nuostatoms principų. Atsižvelgiant į tai, siūlytina tikslinti nepritarimo priemonėms argumentus, be kita ko, atsisakant tokios argumentų dėstymo struktūros, kai plačiai cituojamas Nutarimas, tačiau neatskleidžiamos esminės su Projektų turiniu susijusios problemos/ prieštaravimai.

 

 

Teisingumo viceministras                                                                                           Paulius Griciūnas

 

Eva Pekšienė, (8 5) 266 2881, el. p. [email protected]                                                  Originalas nebus siunčiamas