Direktyvos 2001/14/EB KAI KURIŲ NUOSTATŲ ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, TAIP PAT įsakymo projekto atitikties lentelė

 

 

 

Europos Parlamento ir Tarybos 2001 m. vasario 26 d. direktyva 2001/14/EB dėl geležinkelių infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo

Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso 1, 3, 4, 7, 11, 12, 13, 16, 23, 24, 25, 29, 33 straipsnių, priedo pakeitimo ir papildymo, Kodekso papildymo 4(1), 25(1), 33(1) straipsniais ir 8, 27 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymas Nr. XI-1595 (Žin., 2011, Nr. 121-5703) (toliau – Įstatymas Nr. XI-1595)

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. vasario 15 d. nutarimas Nr. 167 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 611 „Dėl Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 23-754) (toliau – Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklės)

 

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymo „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. rugsėjo 20 d. įsakymo Nr. 297 „Dėl Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – įsakymo projektas).

Direktyvos

perkėlimo ir įgyvendinimo

lygis

14 straipsnis

Pajėgumų paskirstymas

<...>

2. Jei infrastruktūros valdytojas savo teisine forma, organizacija arba sprendimų priėmimo funkcijomis yra priklausomas nuo kurios nors geležinkelio įmonės, šio straipsnio 1 dalyje nurodytas ir šiame skyriuje aprašytas funkcijas vykdo savo teisine forma, organizacija ir sprendimų priėmimu nuo jokios geležinkelio įmonės nepriklausoma pajėgumų paskirstymo įstaiga.

Įstatymas Nr. XI-1595

23 straipsnis. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymas

1. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka viešąją geležinkelių infrastruktūrą ir jos objektų užimamą žemę patikėjimo teise valdo, naudoja, ja disponuoja, nepažeidžiant šio Kodekso ir kitų teisės aktų nustatytų apribojimų, ir geležinkelio įmonėms (vežėjams) teikia su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymu ir priežiūra susijusias paslaugas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas – akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo funkcijas atlieka atskiras akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ padalinys, nevykdantis šio Kodekso 10 straipsnio 2 dalyje nurodytų rūšių veiklos.

 

29 straipsnis. Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimas

1. Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos skiria viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus naudotis geležinkelio įmonėms (vežėjams). Paskirtus pajėgumus draudžiama perduoti kitai įmonei ar kitai vežimo geležinkelių transportu paslaugai teikti arba šiuos pajėgumus parduoti.

 

Įsakymo projektas

2. Papildau šiuo 18.9 punktu:

18.9. Traukinių praleidimo pirmumo nustatymas

18.9.1. Tuo atveju, kai dėl geležinkelių transporto katastrofos, geležinkelių transporto eismo įvykio, geležinkelių transporto rikto arba kitos priežasties sutrikdomas traukinių eismas arba traukinys atsilieka nuo traukinių eismo grafike numatyto laiko, traukinių praleidimo pirmumas nustatomas pagal šio Nuostatų punkto reikalavimus.

Sugedus visoms signalizacijos ir ryšių priemonėms, traukinių eismas organizuojamas vadovaujantis Geležinkelių eismo taisyklių, kurias tvirtina Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras, nustatyta tvarka.

18.9.2. Kai traukiniai negali važiuoti pagal eilę, nustatytą traukinių eismo grafike, traukiniams pirmumas suteikiamas pagal šių Nuostatų 15.5 punkte nurodytas traukinių kategorijas. Tos pačios kategorijos traukinių pirmumas nustatomas pagal eilę, nustatytą traukinių eismo grafike.

18.9.3. Esant technologinei būtinybei (traukinys trukdo priimti (praleisti) kitą traukinį, traukinys dėl svorio negali būti stabdomas prieš įkalnę, traukinys dėl ilgio netelpa traukinių prasilenkimo geležinkelio stočių keliuose ir kitais atvejais) užtikrinti efektyvų viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų naudojimą arba siekiant užkirsti kelią geležinkelių transporto katastrofai, geležinkelių transporto eismo įvykiui ar geležinkelių transporto riktui, asmuo, kuris priima sprendimus dėl traukinių eismo valdymo, sprendimą praleisti traukinį priima vadovaudamasis ne šių Nuostatų 18.9.2 punkte nustatytais reikalavimais, o savo nuožiūra.“

Visiškas

 

––––––––––––––––––––––––––––––––––