NUMATOMO TEISINIO REGULIAVIMO POVEIKIO VERTINIMO PAŽYMA

 

1. Teisės akto projekto pavadinimas

Lietuvos Respublikos (toliau – LR) Vyriausybės nutarimo „Dėl turto perdavimo Afganistano Islamo Respublikos Vyriausybei“ (toliau – Nutarimas) projektas.

 

2. Numatomo teisinio reguliavimo tikslas, pagrindas ir siūlomos priemonės jam pasiekti

Nutarimo projekto tikslas – neatlygintinai perduoti Afganistano Islamo Respublikos (toliau – Afganistanas) Vyriausybės nuosavybėn Lietuvos valstybei nuosavybės teise priklausantį Lietuvos kariuomenės patikėjimo teise valdomą materialųjį turtą, esantį LR vadovaujamos Afganistano Goro provincijos atkūrimo grupės (toliau – PAG) stovykloje Afganistane.

LR, laikydamasi prisiimtų NATO įsipareigojimų, kartu su sąjungininkais planuoja iki 2013 m. pabaigos baigti savo veiklą Goro provincijoje. Baigus PAG veiklą, Lietuvos kariai ir dalis Lietuvos kariuomenės patikėjimo teise valdomo materialiojo turto, esančio Goro provincijoje, bus pargabenti į LR, tačiau dalis materialiojo turto, sudarančio PAG stovyklą, bus perduodamas Afganistano Vyriausybei. Tai įprasta praktika, kurią taiko ir kitos NATO valstybės, vadovaujančios PAG.

Nutarimo projektas įgyvendina LR Vyriausybės 2009 m. rugpjūčio 19 d. nutarimu Nr. 989 patvirtintos Lietuvos Respublikos dalyvavimo tarptautinės bendruomenės veikloje Afganistano Islamo Respublikoje 2009–2013 metų strategijos IV dalyje numatytus tikslus – saugumo ir stabilumo užtikrinimą, Afganistano žmonių gyvenimo sąlygų gerinimą.

Neatlygintinas turto perdavimas Afganistano Vyriausybei atitinka LR Seimo 2012 m. birželio 26 d.  nutarimu Nr. XI-2131 patvirtintos Nacionalinio saugumo strategijos 15.4.2 punkto nuostatas (prisidės prie tarptautinės bendrijos pastangų palaikyti taiką ir stabilumą pasaulyje, užkirsti kelią tarpvalstybiniams ir etniniams konfliktams, spręsti užsitęsusius konfliktus, kovoti su tarptautiniu terorizmu ir organizuotu nusikalstamumu, pagal galimybes civiliniais ir kariniais pajėgumais prisidės prie NATO, ES ir kitų tarptautinių organizacijų tarptautinių operacijų ir misijų).

 

3. Numatomo teisinio reguliavimo teigiamos ir neigiamos pasekmės

2012 m. rugsėjo mėn. Afganistano Goro provincijos gubernatorius ir Nacionalinio saugumo direktoratas kreipėsi raštu į PAG su prašymu po pajėgų išvedimo perduoti PAG stovyklą Afganistano Vyriausybei. Goro gubernatorius atkreipė dėmesį, kad Afganistano nacionalinės saugumo pajėgos, kurios yra dislokuotos Goro provincijoje ir bus atsakingos už saugumą provincijoje po atsakomybės perdavimo, neturi tinkamų gyvenamųjų patalpų.

Nutarimo projekto priede nurodyto turto neatlygintinas perdavimas Afganistano Vyriausybei prisidėtų prie Afganistano nacionalinių saugumo pajėgų gyvenimo ir darbo sąlygų gerinimo, patikėjimo LR, kaip atsakinga valstybe, vykdančia savo įsipareigojimus Afganistanui, stiprinimo ir kartu – prie tęstinio saugumo ir stabilumo užtikrinimo Goro provincijoje, pasitraukus Lietuvos kariams.

Priėmus teikiamą Nutarimą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

4. Realios numatomo teisinio reguliavimo alternatyvos ir jų poveikio įvertinimas

Nepriėmus šio Nutarimo, visą Lietuvos kariuomenės valdomą materialųjį turtą, esantį Afganistano Goro provincijoje, reikės pargabenti į Lietuvą. Išlaidos, susijusios su viso Lietuvos kariuomenės patikėjimo teise valdomo materialiojo turto pargabenimu į Lietuvą, gerokai viršytų pargabenamo materialiojo turto likutinę vertę. Sudarant Lietuvos kariuomenės patikėjimo teise valdomo materialiojo turto, kuris bus perduodamas Afganistano Vyriausybei, sąrašą buvo vadovaujamasi šiais kriterijais: turtas yra reikalingas perduodamos PAG stovyklos funkcionavimui užtikrinti; turto pargabenimas ar naikinimas yra brangesnis nei turto vertė; turtas yra susidėvėjęs arba baigiasi jo eksploatacijos laikas. PAG stovyklos infrastruktūros išardymo ir griovimo darbai, priemonių išvežimas kainuotų apie 37–43,5 mln. Lt, o perdavus Afganistano Vyriausybei didžiąją dalį turto, esančio PAG stovykloje, Lietuvos kariams iš Goro provincijos išvesti ir daliai turto pargabenti į Lietuvą prireiktų apie 14,5 mln. Lt. Neatlygintinai perduodamo Afganistano Vyriausybės nuosavybėn Lietuvos valstybei nuosavybės teise priklausančio Lietuvos kariuomenės patikėjimo teise valdomo ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto vertė – 16 344 563,79 Lt. 

 

5.   Jeigu buvo konsultuojamasi su visuomene, – informacija apie konsultavimosi būdus, subjektus ir kita

Nutarimo projektas, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo pažyma ir teikimas skelbiami LR Seimo teisės aktų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemyje (http://www.lrs.lt/tais_tapis/), papildomų konsultacijų su visuomene neplanuojama.

 

6. Kita svarbi informacija, susijusi su numatomu teisiniu reguliavimu

Šiam Nutarimui įgyvendinti papildomų valstybės biudžeto lėšų nereikės.

_______________________________